Gå til innhold

Har du noen gang fått en gave av helsepersonell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sett ett par tråder her inne med spørsmål om man som pasient har gitt gave til helsepersonell, så jeg lurer bare på om noen her inne har opplevd å som pasient få gave av helsepersonell? I så fall hva fikk du, hvem gav deg det og i hvilken sammenheng?

Vet ikke helt om jeg kan kalle det for gave, men ene kontakten min i kommunen kjøpte en sjokolade og en brus til meg på en automat da vi satt å ventet på legevakten da jeg ikke hadde spist og drukket på lenge pga depresjon (og lang ventetid på legevakten). 

Anonymkode: 1db5e...de4

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, er helsepersonell, så fått mange gaver av helsepersonell🤣

Ja jeg tok i mot gaver, en sjokolade etc er helt greit. Men sier klart i fra hvis noen kommer med dyre gaver eller penger, at tar jeg det i mot mister jeg jobben (før jeg ble ufør da).

Og jeg har gitt brukere både pølse, brus og pizza i spesielle situasjoner. 

Anonymkode: 72bb1...f86

Jeg fikk maling av psykologen min. Han sa at han hadde hatt det liggende hjemme fordi han trodde han ville begynne å male. Så fant han ut at det ikke var noe for ham likevel, så han tok med og ga meg alle tubene. Da ble jeg veldig rørt. 

Så fikk jeg to bøker av en ansatt da jeg var innlagt. Vi hadde snakket om forfatteren og hvilke bøker vi hadde lest, og så ga hun meg dem da jeg ble utskrevet. Ble veldig rørt av det også. 

Og så fikk jeg en sigarett av ei på legevakten en gang 🙂

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, er helsepersonell, så fått mange gaver av helsepersonell🤣

Ja jeg tok i mot gaver, en sjokolade etc er helt greit. Men sier klart i fra hvis noen kommer med dyre gaver eller penger, at tar jeg det i mot mister jeg jobben (før jeg ble ufør da).

Og jeg har gitt brukere både pølse, brus og pizza i spesielle situasjoner. 

Hvilke spesielle situasjoner da?

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk maling av psykologen min. Han sa at han hadde hatt det liggende hjemme fordi han trodde han ville begynne å male. Så fant han ut at det ikke var noe for ham likevel, så han tok med og ga meg alle tubene. Da ble jeg veldig rørt. 

Så fikk jeg to bøker av en ansatt da jeg var innlagt. Vi hadde snakket om forfatteren og hvilke bøker vi hadde lest, og så ga hun meg dem da jeg ble utskrevet. Ble veldig rørt av det også. 

Og så fikk jeg en sigarett av ei på legevakten en gang 🙂

Så koselige gaver. Også en sigarett faktisk hehe, regner med du kanskje spurte etter den? Hadde vært litt rart å gi hvis ikke?

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk en plante av behandleren min da hun besøkte meg i den nye leiligheten jeg kjøpte.

Kom hun faktisk på besøk? Det hørtes litt spesielt ut, om hun jobbet poliklinisk? Eller jobbet hun i ambulant team eller lignende?

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kom hun faktisk på besøk? Det hørtes litt spesielt ut, om hun jobbet poliklinisk? Eller jobbet hun i ambulant team eller lignende?

Ja hun kom på besøk. Tok det som en vanlig time bare hjemme hos meg.

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

FACT eller DPS kan komme hjem til deg også hvis man ikke orker å komme til poliklinikken.

FACT har jeg hørt om har det som en del av jobben, men ikke vanlig DPS? Men kanskje forskjell fra hvor i landet man bor? Men det er jo kjempeflott om det er en mulighet da, for de som ikke klarer komme seg til poliklinikken.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilke spesielle situasjoner da?

kjørt en lengre tur og jeg har lyst på brus, så kjøper jeg så klart ikke bare til meg selv. Et blad når noen ble innlagt osv. Småting.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

kjørt en lengre tur og jeg har lyst på brus, så kjøper jeg så klart ikke bare til meg selv. Et blad når noen ble innlagt osv. Småting.

Åja, så fint gjort av deg da. Pasientene dine har nok satt pris på det.

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så koselige gaver. Også en sigarett faktisk hehe, regner med du kanskje spurte etter den? Hadde vært litt rart å gi hvis ikke?

Ja, det er sant, jeg spurte jo etter den sigaretten 😀

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hahaha omg. Ja hadde vært rart å gi en sigarett til en pasient uten at pasienten spurte først. Sykepleieren bare "jeg ser du kommer hit fordi du er syk så her har du en sigarett så du kan bli enda nærmere døden og kols" 🤣

Anonymkode: f281d...042

Jeg kjøpte en gang en gave til en afrikansk innvandrer som lå på akuttposten.

Han hadde en svær Rambokniv som han brukte som boksåpner både i parken og på bussen. Det førte selvsagt til politiaksjon. Jeg kjøpte en vanlig hermetikk-/boksåpner til han med klare instruksjoner om å bruke den i det offentlige rom og ikke Rambokniven. Så han aldri mer i psykiatrien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...