Gå til innhold

Har du noen gang opplevd å bli utskrevet fra psykiatrisk mot din vilje?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker

Nei, men jeg har opplevd å bli holdt der mot min vilje når til og med de ansatte ikke ville ha meg der - fordi mine pårørende motsatte seg utskrivning. Kontrollkommisjonen forsto ikke en gang hva saken dreide seg om, og 10 minutter etterpå var jeg en fri mann igjen.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Nei, men jeg har opplevd å bli holdt der mot min vilje når til og med de ansatte ikke ville ha meg der - fordi mine pårørende motsatte seg utskrivning. Kontrollkommisjonen forsto ikke en gang hva saken dreide seg om, og 10 minutter etterpå var jeg en fri mann igjen.

Hvordan kunne kontrollkommisjonen ikke forstå hva saken dreide seg om? Forklarte ikke du og dine pårørende det til dem?

Anonymkode: 83c85...de8

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kunne kontrollkommisjonen ikke forstå hva saken dreide seg om? Forklarte ikke du og dine pårørende det til dem?

Kort forklaring: mine pårørende ombestemte seg i det møtet startet. Så da var det ingen sak å behandle.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Kort forklaring: mine pårørende ombestemte seg i det møtet startet. Så da var det ingen sak å behandle.

Åja. Da skjønner jeg forvirringen. Måtte du vente lenge fra dine pårørende motsatte seg utskrivingen til møtet med kontrollkommisjonen?

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Måtte du vente lenge fra dine pårørende motsatte seg utskrivingen til møtet med kontrollkommisjonen?

Det tok noen dager, men så vidt jeg husker ikke mer enn en uke. Jeg hadde permisjon på dagtid i venteperioden. Hadde det skjedd idag så hadde jeg bare reist. Jeg hadde jo penger på konto og alt på stell ellers, så jeg kunne fint ha gått under jorden. Politiet bruker ikke ressurser på å aktivt lete etter folk som stikker av fra psykiatrisk - spesielt ikke klasse B objekter.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Det tok noen dager, men så vidt jeg husker ikke mer enn en uke. Jeg hadde permisjon på dagtid i venteperioden. Hadde det skjedd idag så hadde jeg bare reist. Jeg hadde jo penger på konto og alt på stell ellers, så jeg kunne fint ha gått under jorden. Politiet bruker ikke ressurser på å aktivt lete etter folk som stikker av fra psykiatrisk - spesielt ikke klasse B objekter.

Gå under jorden ja... Hva mener du med klasse B objekter, hva er det?

psykedeliker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gå under jorden ja... Hva mener du med klasse B objekter, hva er det?

Det er et etterretningsfaglig begrep.

Klasse A er "vanlige folk", som ikke har noen kunnskap om etterretnings- og overvåkningsmetoder. De vet ikke en gang at de blir overvåket, og gjør heller ingenting for å hindre det.

Klasse B er folk som har kunnskap om etterretnings- og overvåkningsmetoder. De vet at de kan være overvåket, og gjør aktive grep for å gjemme seg og/eller gjøre det så vanskelig som mulig for overvåkerne å holde øye med dem. Men de er ikke farlige på noen måte.

Klasse C er kort fortalt de farlige. De kan f.eks. bruke våpen og gå til angrep på overvåkerne.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Det er et etterretningsfaglig begrep.

Klasse A er "vanlige folk", som ikke har noen kunnskap om etterretnings- og overvåkningsmetoder. De vet ikke en gang at de blir overvåket, og gjør heller ingenting for å hindre det.

Klasse B er folk som har kunnskap om etterretnings- og overvåkningsmetoder. De vet at de kan være overvåket, og gjør aktive grep for å gjemme seg og/eller gjøre det så vanskelig som mulig for overvåkerne å holde øye med dem. Men de er ikke farlige på noen måte.

Klasse C er kort fortalt de farlige. De kan f.eks. bruke våpen og gå til angrep på overvåkerne.

Aldri hørt om før? Er det vanlige begrep eller er det noe du har "funnet opp" selv?

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det vanlige begrep eller er det noe du har "funnet opp" selv?

Det har jeg jo allerede svart på. Du må være et klasse A objekt... 😉

Endret av psykedeliker

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan gikk det med deg da?

Det varierte. Noen ganger gikk det bra, mens andre ganger ikke og da tok det ikke så lang tid før jeg var innlagt igjen. Jeg fungerte veldig dårlig hjemme i mange år. Vil ikke si jeg nå fungerer bra, men jeg fungerer sånn passe. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Det varierte. Noen ganger gikk det bra, mens andre ganger ikke og da tok det ikke så lang tid før jeg var innlagt igjen. Jeg fungerte veldig dårlig hjemme i mange år. Vil ikke si jeg nå fungerer bra, men jeg fungerer sånn passe. 

Jeg skjønner. Men bra du fungerer bedre hjemme nå da, om jeg skjønner deg rett?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner. Men bra du fungerer bedre hjemme nå da, om jeg skjønner deg rett?

Jo jeg fungerer nok bedre enn jeg gjorde før. :) I hvert fall klarer jeg bedre å stå I ting. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skrevet ut som følge av selvskading.

Anonymkode: 45953...bde

Så leit. Den policyen har jeg hørt flere avdelinger har. Synes du det hjelper deg til å ikke selvskade eller gjør det det bare verre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...