Gå til innhold

BPA ved psykisk sykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man få BPA ved psykisk sykdom? Noen som har erfaring med det? Jeg har søkt om støttekontakt for 2 år siden og har fått det innvilget, men har ikke fått tildelt noen person ennå ettersom det er stor mangel på støttekontakter. Kan BPA være ett alternativ for meg? Kanskje det er lettere å få tak i?

Anonymkode: b4baf...d52

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477328-bpa-ved-psykisk-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Miljlarbeidertjenesten er nok da rett instans.

Anonymkode: ddf15...b12

Jeg forsøkte å google miljøarbeidertjenesten + navnet på min kommune men det kom ikke opp noen treff? Er kanskje ikke alle kommuner som har dette tilbudet?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg forsøkte å google miljøarbeidertjenesten + navnet på min kommune men det kom ikke opp noen treff? Er kanskje ikke alle kommuner som har dette tilbudet?

Rus og psykriati kan det også hete.

Anonymkode: ddf15...b12

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Det håper jeg ikke er mulig. Det må være en grense for putesying. Støttekontakt og hjemmehjelp kan være nødvendig i perioder. men noen funksjoner må opprettholdes av pasienten selv.

Det er ikke så lett for alle å få venner da? Jeg har virkelig forsøkt...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan man få BPA ved psykisk sykdom? Noen som har erfaring med det? Jeg har søkt om støttekontakt for 2 år siden og har fått det innvilget, men har ikke fått tildelt noen person ennå ettersom det er stor mangel på støttekontakter. Kan BPA være ett alternativ for meg? Kanskje det er lettere å få tak i?

I utgangspunktet skal støttekontakt og BPA dekke ulike behov. Det høres ut som om kommunen din gjør en dårlig jobb mht rekruttering av støttekontakter. Du vet ikke selv om noen som kunne tenkt seg å ha jobben?

AnonymBruker
frosken skrev (Akkurat nå):

I utgangspunktet skal støttekontakt og BPA dekke ulike behov. Det høres ut som om kommunen din gjør en dårlig jobb mht rekruttering av støttekontakter. Du vet ikke selv om noen som kunne tenkt seg å ha jobben?

Nei, vet dessverre ikke om noen.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, vet dessverre ikke om noen.

Er du sikker på at vedtaket ditt gjelder fortsatt? Vedtakene er jo gjerne tidsbegrenset, så om det ble fattet for to år siden, så kan det være gått ut. Jeg ville ha kontaktet kommunen og etterlyst tjenesten. 

AnonymBruker

Er du sikker på at vedtaket ditt gjelder fortsatt? Vedtakene er jo gjerne tidsbegrenset, så om det ble fattet for to år siden, så kan det være gått ut. Jeg ville ha kontaktet kommunen og etterlyst tjenesten. 

Ja, det gjelder fortsatt. Var sist i kontakt med dem nå i august og da sa de at de skulle lete mer intensivt og forsøke finne noen. Hørte ikke noe mer etter det så regner med de ikke fant noen.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det gjelder fortsatt. Var sist i kontakt med dem nå i august og da sa de at de skulle lete mer intensivt og forsøke finne noen. Hørte ikke noe mer etter det så regner med de ikke fant noen.

Ta kontakt på nytt. 

Annonse

AnonymBruker

Ja, det er lenge siden august nå:-)

Ja, det er jo teknisk sett det. Jeg bare tenkte sånn i perspektiv mtp på hvor lenge jeg har ventet alt i alt, så er ikke siden august så lenge. Hehe. Er bare så redd for å virke masete, og når de har mangel på støttekontakter så har de jo mangel og det er ikke så mye de får gjort med det fra eller til?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo teknisk sett det. Jeg bare tenkte sånn i perspektiv mtp på hvor lenge jeg har ventet alt i alt, så er ikke siden august så lenge. Hehe. Er bare så redd for å virke masete, og når de har mangel på støttekontakter så har de jo mangel og det er ikke så mye de får gjort med det fra eller til?

Jo, det er mye kommunen kan gjøre med dette. Ved å intensivere annonsering og andre former for rekruttering, så kan de klare å skaffe flere. De kan også vurdere å øke lønn noe, dersom ingen søker på jobbene.  I enkelte kommuner lønnes støttekontakter fryktelig lavt. 

AnonymBruker
frosken skrev (2 minutter siden):

Jo, det er mye kommunen kan gjøre med dette. Ved å intensivere annonsering og andre former for rekruttering, så kan de klare å skaffe flere. De kan også vurdere å øke lønn noe, dersom ingen søker på jobbene.  I enkelte kommuner lønnes støttekontakter fryktelig lavt. 

Åja. Det var jeg ikke klar over. Jeg aner ikke hvilken taktikk kommunen kjører nå. Eneste jeg vet er at de for en stund siden ansatte en i full stilling. Men det passet ikke for meg med den dagen hun kunne møte meg dessverre. Jeg forsøke ta kontakt på mandag kanskje. Kan jeg sende e-post forresten? Jeg er ikke så glad i å ringe (er andre som har gjort det for meg til nå).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...