Gå til innhold

Har du noen gang bedt om mer hjelp og fått nei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan gikk det med deg da? Jeg tenker da f.eks på det å ta kontakt med psykiatrien i kommunen eller poliklinisk behandler man allerede får oppfølging av for å  be om en ekstra samtale eller lignende også bli avvist og få ett nei? Jeg er så redd for det skjønner dere at jeg helst unngår å spørre om ekstra hjelp selv når jeg virkelig trenger det. Hadde satt pris på andres erfaringer.

Anonymkode: a1ec8...2b4

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan jo alltids ringe mental helse på116 123. Døgnåpen og gratis. Kan alltid snakke med de. 

Anonymkode: 576d5...7f3

Ja, det er jo en mulighet. Takk for forslaget, hadde litt glemt av at de eksisterer.

psykedeliker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er så redd for det skjønner dere at jeg helst unngår å spørre om ekstra hjelp selv når jeg virkelig trenger det.

Dette henger ikke helt sammen. Du unngår å spørre om hjelp når du "virkelig trenger det"? Trenger du virkelig hjelp da?

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja? I følge min objektive mening?

Du kan jo umulig "virkelig trenge det" så lenge du lar være å spørre?

Det blir litt som da jeg gikk på karatetrening i ungdommen. Noen klaget over at de var så slitne underveis. Da fikk de beskjed om at så lenge de hadde krefter igjen til å si at de var slitne, så var de ikke slitne på ordentlig.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det blir litt som da jeg gikk på karatetrening i ungdommen. Noen klaget over at de var så slitne underveis. Da fikk de beskjed om at så lenge de hadde krefter igjen til å si at de var slitne, så var de ikke slitne på ordentlig.

Ok, hvis du sier det så.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (14 minutter siden):

Jo det går an. Lytt og sett deg inn i andres liv fremfor å kveruler og påstå at dine perspektiv er de gjeldende. Jeg ber ikke om hjelp nåe jeg er deprimert fordi jeg ikke våger og mener jeg ikke fortjener det. Det betyr ikke at jeg ikke trenger hjelp! Tvert imot. 

Anonymkode: 4e109...b61

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lytt og sett deg inn i andres liv fremfor å kveruler og påstå at dine perspektiv er de gjeldende.

Der kom personangrepene ja.

Dét er du altså i stand til, men ikke å endre mening om hva du fortjener eller ikke?

Trenger du virkelig hjelp, så søker du hjelp. Sånn er systemet laget, og det må vi alle forholde oss til enten vi liker det eller ikke.

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Dét er du altså i stand til, men ikke å endre mening om hva du fortjener eller ikke?

Trenger du virkelig hjelp, så søker du hjelp. Sånn er systemet laget, og det må vi alle forholde oss til enten vi liker det eller ikke.

Og alle som begår selvmord? De tok ikke kontakt selv om de trengte. 

Nei, man søker ikke hjelp fordi man trenger det, men er sterk nok til å be om det. 

Anonymkode: ca262...7bb

AnonymBruker
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke TS du siterer. Sjekk anonymkodene.

psykedeliker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan vi faktisk ikke vite i hvert enkelt tilfelle.

Nei, man søker ikke hjelp fordi man trenger det, men er sterk nok til å be om det.

Hvis man i utgangspunktet har en forestilling om at hjelp er noe man må be om (altså noe man egentlig ikke har rett på), ja.

Men systemet er laget slik at man krever sin rett til hjelp, ikke at man ber om hjelp. Det er også mulig å skrive en fullmakt til andre hvis man har så store vanskeligheter med å kreve hjelp selv.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker

Noen tar selvmord fordi det er nettopp å dø dem trenger. Det høres kanskje rart ut for deg, men for noen så er livet så grusomt og lite verdt å leve at å dø er det man trenger 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det kan vi faktisk ikke vite i hvert enkelt tilfelle.

Hvis man i utgangspunktet har en forestilling om at hjelp er noe man må be om (altså noe man i ikke har rett på), ja.

Men systemet er laget slik at man krever sin rett til hjelp, ikke at man ber om hjelp. Det er også mulig å skrive en fullmakt til andre hvis man har så store vanskeligheter med å kreve hjelp selv.

Høres ut som du tror på utopia?

Noen vil alltid skrike høyt, andre har ikke stemme. Skulle alle fått det de trengte, ja da hadde vi ikke lengre hatt hode over vann. 

Man må nesten være realist.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen tar selvmord fordi det er nettopp å dø dem trenger. Det høres kanskje rart ut for deg, men for noen så er livet så grusomt og lite verdt å leve at å dø er det man trenger 

Har vært der. Spurte ikke om hjelp. Men ble funnet.

Livet kan alltids snu, at livet er ulevelig der og da, betyr ikke at hvis de hadde fått hjelp så ville de kunne levd et flott liv. Det vet ms  ikke før ma  faktisk har prøvd å få hjelp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...