frosken Skrevet 6. januar 2024 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gikk det med deg da? Jeg tenker da f.eks på det å ta kontakt med psykiatrien i kommunen eller poliklinisk behandler man allerede får oppfølging av for å be om en ekstra samtale eller lignende også bli avvist og få ett nei? Jeg er så redd for det skjønner dere at jeg helst unngår å spørre om ekstra hjelp selv når jeg virkelig trenger det. Hadde satt pris på andres erfaringer. Anonymkode: a1ec8...2b4 Kanskje du kan prøve å diskutere dette med dine kontaktpersoner før det er aktuelt. Hør om de pleier å kunne gi noe ekstra tid eller om det er omtrent umulig. Dersom praksisen er at de knapt nok gir ekstra tid, så er det greit å vite på forhånd - for da kan man ta denne informasjonen med også i det å evt. fordøye et avslag. Jeg tror at det for mange vil være best å innstille seg på at det er de faste avtalene som gjelder. Da slipper man å bruke energi på å vurdere om man skal be om ekstra hjelp, slipper å forsøke å oppnå kontakt og venner seg til å roe seg selv om ting er vanskelig. Men det finnes unntak - for noen er det viktig å be om hjelp i visse situasjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 Skrevet 6. januar 2024 frosken skrev (1 minutt siden): Kanskje du kan prøve å diskutere dette med dine kontaktpersoner før det er aktuelt. Hør om de pleier å kunne gi noe ekstra tid eller om det er omtrent umulig. Dersom praksisen er at de knapt nok gir ekstra tid, så er det greit å vite på forhånd - for da kan man ta denne informasjonen med også i det å evt. fordøye et avslag. Jeg tror at det for mange vil være best å innstille seg på at det er de faste avtalene som gjelder. Da slipper man å bruke energi på å vurdere om man skal be om ekstra hjelp, slipper å forsøke å oppnå kontakt og venner seg til å roe seg selv om ting er vanskelig. Men det finnes unntak - for noen er det viktig å be om hjelp i visse situasjoner. Ja, det var ett godt råd. Kunne du gitt ett eksempel på hvilke unntak der det er viktig å be om hjelp i visse situasjoner? Bare så jeg vet om jeg er innenfor den gruppen eller ikke likosm. Anonymkode: a1ec8...2b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 Skrevet 7. januar 2024 Jeg ville snakket med behandler om det. Det er ikke gitt at det er hjelpsomt på sikt å ha ekstra timer når du har ekstra behov. Det er heller ikke gitt at behandler har kapasitet til det. Da jeg hadde en kraftig forverring fikk jeg tilbud om to timer i uka fast, istedenfor en time. Det hadde jeg i to år før vi gikk ned til en gang i uka igjen. Det var behandler sitt forslag. For meg var de faste rammene viktig, jeg tror at for min del ville det blitt destruktivt å ha en ordning der jeg ba om ekstra timer, siden sjansen for å få avslag er stor, og avhengighetsproblematikk ved å skulle ta kontakt med behandler istedenfor å stå i det selv ville vært destruktivt. Anonymkode: 3ac92...80a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.