Gå til innhold

Har du noen gang bedt om mer hjelp og fått nei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gikk det med deg da? Jeg tenker da f.eks på det å ta kontakt med psykiatrien i kommunen eller poliklinisk behandler man allerede får oppfølging av for å  be om en ekstra samtale eller lignende også bli avvist og få ett nei? Jeg er så redd for det skjønner dere at jeg helst unngår å spørre om ekstra hjelp selv når jeg virkelig trenger det. Hadde satt pris på andres erfaringer.

Anonymkode: a1ec8...2b4

Kanskje du kan prøve å diskutere dette med dine kontaktpersoner før det er aktuelt. Hør om de pleier å kunne gi noe ekstra tid eller om det er omtrent umulig. Dersom praksisen er at de knapt nok gir ekstra tid, så er det greit å vite på forhånd - for da kan man ta denne informasjonen med også i det å evt. fordøye et avslag. 

Jeg tror at det for mange vil være best å innstille seg på at det er de faste avtalene som gjelder. Da slipper man å bruke energi på å vurdere om man skal be om ekstra hjelp, slipper å forsøke å oppnå kontakt og venner seg til å roe seg selv om ting er vanskelig. Men det finnes unntak - for noen er det viktig å be om hjelp i visse situasjoner. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan prøve å diskutere dette med dine kontaktpersoner før det er aktuelt. Hør om de pleier å kunne gi noe ekstra tid eller om det er omtrent umulig. Dersom praksisen er at de knapt nok gir ekstra tid, så er det greit å vite på forhånd - for da kan man ta denne informasjonen med også i det å evt. fordøye et avslag. 

Jeg tror at det for mange vil være best å innstille seg på at det er de faste avtalene som gjelder. Da slipper man å bruke energi på å vurdere om man skal be om ekstra hjelp, slipper å forsøke å oppnå kontakt og venner seg til å roe seg selv om ting er vanskelig. Men det finnes unntak - for noen er det viktig å be om hjelp i visse situasjoner. 

Ja, det var ett godt råd. Kunne du gitt ett eksempel på hvilke unntak der det er viktig å be om hjelp i visse situasjoner? Bare så jeg vet om jeg er innenfor den gruppen eller ikke likosm.

Anonymkode: a1ec8...2b4

AnonymBruker

Jeg ville snakket med behandler om det. Det er ikke gitt at det er hjelpsomt på sikt å ha ekstra timer når du har ekstra behov. Det er heller ikke gitt at behandler har kapasitet til det. Da jeg hadde en kraftig forverring fikk jeg tilbud om to timer i uka fast, istedenfor en time. Det hadde jeg i to år før vi gikk ned til en gang i uka igjen. Det var behandler sitt forslag. For meg var de faste rammene viktig, jeg tror at for min del ville det blitt destruktivt å ha en ordning der jeg ba om ekstra timer, siden sjansen for å få avslag er stor, og avhengighetsproblematikk ved å skulle ta kontakt med behandler istedenfor å stå i det selv ville vært destruktivt.

Anonymkode: 3ac92...80a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...