Gå til innhold

Du som tidligere har vært svært syk men fått det bedre...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker

Diagnose er ikke relevant, jeg har hatt flere underveis.

Vendepunktet var da jeg fant vitner som kunne bekrefte at det jeg fortalte faktisk hadde skjedd, og ikke bare var paranoide forestillinger. Da snudde rollene helt om, og det var behandlerne som fikk et forklaringproblem.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Diagnose er ikke relevant, jeg har hatt flere underveis.

Vendepunktet var da jeg fant vitner som kunne bekrefte at det jeg fortalte faktisk hadde skjedd, og ikke bare var paranoide forestillinger. Da snudde rollene helt om, og det var behandlerne som fikk et forklaringproblem.

Kan jeg spørre om hva det var disse vitnene kunne bekrefte hadde skjedd som de trodde var paranoide forestillinger? Skjønner om du ikke ønsker altså, helt greit hvis det er tilfelle.

Anonymkode: 8504b...f67

Det har vært en så langsom prosess at det er ikke noe konkret vendepunkt, men hvis det er et så var det å få riktig medisin i januar og bli innlagt i rusbehandling i september som i tillegg til å ta vekk rusen gav meg et lengre opphold på institusjon slik at jeg faktisk rakk å stabilisere meg. Korte innleggelser gjorde nok ikke det i stor nok grad. De bare hjalp meg å overleve. Så langvarig terapi for å få innsikt i meg selv, riktig medisinering og rusbehandling på 3,5 måneder. Og sannsynligvis en modning som bare har skjedd med årenes løp.

Men jeg er ikke frisk eller fri fra smerte. Jeg føler jeg er på pinebenken hver dag. Har vært hjemme straks fire uker og det er rundt fire uker jeg pleier å ende med innleggelse igjen. Men jeg tar diverse grep for å unngå det. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Glemte å spørre i hovedinnlegget hvilken diagnose det gjaldt. Kan du si litt om det? 

Bipolar. Merkelig sykdom som trenger riktige medisiner og egentlig mest det. Psykolog er helt ubrukelig for min tilsyns trenger lege og medisin. Da løste alt seg

Anonymkode: f63ec...bc0

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Det har vært en så langsom prosess at det er ikke noe konkret vendepunkt, men hvis det er et så var det å få riktig medisin i januar og bli innlagt i rusbehandling i september som i tillegg til å ta vekk rusen gav meg et lengre opphold på institusjon slik at jeg faktisk rakk å stabilisere meg. Korte innleggelser gjorde nok ikke det i stor nok grad. De bare hjalp meg å overleve. Så langvarig terapi for å få innsikt i meg selv, riktig medisinering og rusbehandling på 3,5 måneder. Og sannsynligvis en modning som bare har skjedd med årenes løp.

Men jeg er ikke frisk eller fri fra smerte. Jeg føler jeg er på pinebenken hver dag. Har vært hjemme straks fire uker og det er rundt fire uker jeg pleier å ende med innleggelse igjen. Men jeg tar diverse grep for å unngå det. 

Jeg skjønner. Bra gjort å ta grep da, for egen del har jeg merket at det ofte er lett å bare gi etter. Men jeg har blitt bedre på det med tiden heldigvis.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Langvarig systematisk sjikane, trakassering og sabotasje. For å nevne noe.

Uff. Leit å høre at du har måttet gå igjennom det. Jeg håper det er over nå.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bipolar. Merkelig sykdom som trenger riktige medisiner og egentlig mest det. Psykolog er helt ubrukelig for min tilsyns trenger lege og medisin. Da løste alt seg

Anonymkode: f63ec...bc0

Sant. Jeg har også bipolar, og medisiner hadde også mye å si for meg. Jeg har tidligere gått til psykolog også fulgte fastlegen opp medisineringen, det fungerte også for meg for så vidt.

Annonse

AnonymBruker

Etter ett selvmordsforsøk for mange år siden innså jeg at ting blir bedre. Og siden da har jeg alltid et lite sted inni meg som sier det blir bra, uansett hvor jeg er. Og det har gjort det til nå. 

Anonymkode: f44a4...087

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter ett selvmordsforsøk for mange år siden innså jeg at ting blir bedre. Og siden da har jeg alltid et lite sted inni meg som sier det blir bra, uansett hvor jeg er. Og det har gjort det til nå. 

Så fint å høre. Var det noe spesielt som fikk deg til å innså at ting blir bedre eller var det bare en slags åpenbaring?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så fint å høre. Var det noe spesielt som fikk deg til å innså at ting blir bedre eller var det bare en slags åpenbaring?

Jeg våknet opp og følte meg bedre enn da det ble mørkt. Så den dype depresjon slapp vel litt skulle jeg tro. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg våknet opp og følte meg bedre enn da det ble mørkt. Så den dype depresjon slapp vel litt skulle jeg tro. 

Jeg skjønner. Veldig bra at du opplevde det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...