Gå til innhold

Hvordan klarer man seg i lengre tid helt uten oppfølging?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man er psykisk utviklingshemmet så trenger man nok så ofte hjelp, men ser ikke helt det ellers. 

Anonymkode: 96968...b0c

Jeg er ikke psykisk utviklingshemmet. Og jeg vet om flere med både like hyppig og hyppigere oppfølging... 

Anonymkode: febcf...724

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men du kan ikke be om hjelp hele tiden eller tenke at «systemet» skal være der for deg hele tide . 

Strengt tatt så KAN man faktisk det, enn så lenge ihvertfall. Det er en av tingene som spesielt amerikanere kritiserer med det norske velferdssystemet. Jeg er noen ganger tilbøyelig til å være enig, for det norske systemet (sett under ett) gir ikke akkurat folk incentiver til å ta ansvar for sitt eget liv. En mellomting mellom norsk og amerikansk velferdssystem tror jeg ville fungert bedre.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (8 timer siden):

Strengt tatt så KAN man faktisk det, enn så lenge ihvertfall. Det er en av tingene som spesielt amerikanere kritiserer med det norske velferdssystemet. Jeg er noen ganger tilbøyelig til å være enig, for det norske systemet (sett under ett) gir ikke akkurat folk incentiver til å ta ansvar for sitt eget liv. En mellomting mellom norsk og amerikansk velferdssystem tror jeg ville fungert bedre.

Enig. Men de færreste innvilges såpass hyppig hjelp over lengre tid uten tunge diagnoser som argumentasjon bak en sånn intervensjon. Ts må uansett lære seg å leve som selvstendig voksen før eller senere. Systemet vårt i dag er lagt opp til selvstendighet i langt større grad enn før, man skal behandles poliklinisk og hjemme kontra å infantiliseres på institusjon. Systemet blir dessuten lei av brukere som krever og krever og tar stor plass over lengre tid uten god nok grunn. Og irriterte behandlere gir ikke den beste hjelpen.

Anonymkode: 8154f...877

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...