Gå til innhold

Det å plutselig bli religiøs, er det ett sykdomstegn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble sterkt religiøst i en rusutløst psykose. Det at det kom så ut av det blå når jeg hele livet ikke har trodd det er noen gud viste at det var et (rusutløst) sykdomstegn. Med årene har jeg derimot gradvis fått en annen tro på noe større, og det er nok ikke sykdom. Nå har jeg også lært å takle det også så da utgjør det ikke noe reelt problem. 

Jeg tror jo at en plutselig åpenbaring om at man tror på Gud kan være tegn på sykdom, men det er sikkert ikke alltid det. Du nevnte om du kanskje er på vei opp, det vil si du har bipolar lidelse? Sikkert greit å være litt på vakt, men hvis det foreløpig kun er en tanke om at du nå tror på Gud så er det kanskje ikke noen krise foreløpig. 

AnonymBruker
Marye skrev (8 timer siden):

Opplevde å plutselig innse der er en Gud og alt lyste opp under manisk psykose

Det å se alt lyse opp kan jeg skjønne er psykose, men det å tro på at der er en gud er vel litt mer diffust.

Anonymkode: 6b112...3ff

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg ble sterkt religiøst i en rusutløst psykose. Det at det kom så ut av det blå når jeg hele livet ikke har trodd det er noen gud viste at det var et (rusutløst) sykdomstegn. Med årene har jeg derimot gradvis fått en annen tro på noe større, og det er nok ikke sykdom. Nå har jeg også lært å takle det også så da utgjør det ikke noe reelt problem. 

Jeg tror jo at en plutselig åpenbaring om at man tror på Gud kan være tegn på sykdom, men det er sikkert ikke alltid det. Du nevnte om du kanskje er på vei opp, det vil si du har bipolar lidelse? Sikkert greit å være litt på vakt, men hvis det foreløpig kun er en tanke om at du nå tror på Gud så er det kanskje ikke noen krise foreløpig. 

Jepp, jeg har bipolar lidelse ja. Jeg er enig med deg i at det nok ikke er noe krise foreløpig. Jeg bare stusset litt og tenkte det kunne være lurt å spørre for sikkerhetsskyld. Hehe.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp, jeg har bipolar lidelse ja. Jeg er enig med deg i at det nok ikke er noe krise foreløpig. Jeg bare stusset litt og tenkte det kunne være lurt å spørre for sikkerhetsskyld. Hehe.

Skader ikke å spørre. :)

Annonse

AnonymBruker
skogbrann skrev (2 minutter siden):

Jeg er ateist, og har vært det hele mitt liv. Blir dog sterkt troende når jeg blir manisk. Går det over i manisk psykose kan jeg til og med høre Guds stemme. 

Oj, det høres skikkelig skremmende ut å høre guds stemme. Hva sier han til deg da? Om jeg kan spørre?

skogbrann
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, det høres skikkelig skremmende ut å høre guds stemme. Hva sier han til deg da? Om jeg kan spørre?

Det har ikke vært skremmende, snarere tvert imot. Bare hyggelige ting. 

AnonymBruker
skogbrann skrev (1 minutt siden):

Det har ikke vært skremmende, snarere tvert imot. Bare hyggelige ting. 

Åja, men det er jo bra da. Er vel bare jeg som har fått det feile inntrykket av at de som har hørselshallusinasjoner hører skremmende ting?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...