Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse- hvordan opplever du det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har det ikke nå, men har hatt det. Det føltes ut som å fysisk være utenfor seg selv, og som å ikke ha kontakt med verken meg selv eller verden rund. Det føles jo ut enkelt sagt som det ligger i ordet: Uvirkelig. Tror det er beste måten jeg klarer å forklare det på.

Anonymkode: 7fbc2...7c3

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noen som har dette og vil beskrive hvordan det oppleves for deg?

Anonymkode: 4f4ed...48c

Fjern og rar, alt rundt meg blir fjernt og. Alt føles uvirkelig, har det sånn akkurat nå og det fører til angst. Lurer på å ta vival. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med deg selv? 

Anonymkode: 56213...059

Jeg føler at alt er «kulisser» på en måte. At jeg Ikke er tilstede på et vis. Også føler jeg også at alt er fremmed. Også folk jg kjenner- så en slags uvirkelighetsfølelse i forhold til meg selv. Vet ikke om det går inn under uvirkelighetsfølelse. Men litt at man er frakoblet? Og ens egen tilhørighet og tilstedeværelse i omgivelsene, relasjoner osv føles annerledes?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har det ikke nå, men har hatt det. Det føltes ut som å fysisk være utenfor seg selv, og som å ikke ha kontakt med verken meg selv eller verden rund. Det føles jo ut enkelt sagt som det ligger i ordet: Uvirkelig. Tror det er beste måten jeg klarer å forklare det på.

Kjenner meg igjen, men ikke helt å være fysisk utenfor seg selv. Eller kanskje litt. 🤪

Annonse

psykedeliker

Siden ingen av oss egentlig kan vite med sikkerhet hva som er virkelig, bare at det finnes en virkelighet og at vi selv er en del av den, er det umulig å svare på spørsmålet. Vi kan gjøre mer eller mindre sikre antakelser om virkeligheten, men aldri forstå den 100%. (Det ville vært veldig kjedelig også.)

AnonymBruker
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Siden ingen av oss egentlig kan vite med sikkerhet hva som er virkelig, bare at det finnes en virkelighet og at vi selv er en del av den, er det umulig å svare på spørsmålet. Vi kan gjøre mer eller mindre sikre antakelser om virkeligheten, men aldri forstå den 100%. (Det ville vært veldig kjedelig også.)

Joda. Men nå er jo dette som er tema her en opplevelse en selv har som en har fått og som aviker fra den opplevelsen man pleide å ha.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det håper jeg også! Har du gått lenge i behandling hittil?

Ikke noe medisin som har fungert enda. Men håper man finner noe etterhvert 

AnonymBruker
Everybody skrev (9 minutter siden):

Man føler at man er i en slags tåke og at ting rundt en ikke er ekte. Man er ikke i samme virkelighet som de rundt og kan misoppfatte ganske mye som de forstår.

Tåke ja. Jeg føler jeg er er frakoblet på en måte og vansker med å «skjønne»/ta inn og være tilstede på ting som var selvfølgelig før. Det er som at systemet ikke har kapasitet?

Trinity80

Jeg opplevde sterk depersonalisering og derealisering som ble bedre / borte etter lavdose AD. Trodde egentlig jeg hadde blitt psykotisk. Så det ER håp☺️

Det er forresten ganske vanlige symptomer på alvorlig angst og depresjon som er av litt varighet. 

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Jeg opplevde sterk depersonalisering og derealisering som ble bedre / borte etter lavdose AD. Trodde egentlig jeg hadde blitt psykotisk. Så det ER håp☺️

Det er forresten ganske vanlige symptomer på alvorlig angst og depresjon som er av litt varighet. 

Ja virkeligheten er helt fjern. Føler jeg ikke forstår omgivelsene. Hadde du kognitiv svikt også?🥴

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja virkeligheten er helt fjern. Føler jeg ikke forstår omgivelsene. Hadde du kognitiv svikt også?🥴

Alle klassiske symptomer på alvorlig depresjon ✌️ Når man først gjør det, gjør man det skikkelig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...