Gå til innhold

Hvordan gir man slipp på ett intenst selvhat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan gir man slipp på ett intenst selvhat som "alltid" har vært der?

Jeg har ett veldig intenst selvhat overfor meg selv. Og egentlig, innerst inne har jeg egentlig ett ønske om å gi slipp på dette hatet. For dette selvhatet har på mange måter en funksjon for meg, men på samme tid får det meg til å behandle meg selv dårlig - ikke bare det å snakke meg selv ned, men også det å selvskade på ulike måter. Det er jo ikke bra. Absolutt ikke.

Jeg kan, leit nok, ikke huske å noen gang ha akseptert meg selv for den jeg er og "vært glad i meg selv". Selv ikke som barn. Trist nok.

Noen med noen gode råd her?

Anonymkode: e9cf1...592

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Finn et annet hatobjekt som du kan projisere på istedenfor deg selv. Anton LaVey har skrevet om det i sine bøker.

Det høres ikke helt bra ut for min del. Jeg vil heller hate meg selv enn noen andre.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres ut som noe hvor behandling kan hjelpe.

Anonymkode: c642a...b15

Jeg har alt gått i behandling i snart 9 år. Har dessverre ikke hjulpet på akkurat selvhatet. Men det har hjulpet delvis på andre ting da.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har alt gått i behandling i snart 9 år. Har dessverre ikke hjulpet på akkurat selvhatet. Men det har hjulpet delvis på andre ting da.

Har du tatt opp dette med selvhatet til behandler? Og at det ikke har hjulpet?

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Leste du alle LaVeys bøker på så kort tid? Eller hoppet du bare til en konklusjon her? I så fall har du et annet problem.

Haha. Jeg kan ærlig si at jeg bare hoppet til en konklusjon her. Hvilket problem mener du jeg har da?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du tatt opp dette med selvhatet til behandler? Og at det ikke har hjulpet?

Jeg har ikke tatt opp at det ikke har hjulpet nei. Jeg har på en måte hatt mer fokus på de problemene jeg har som blir sett på som mer alvorlige egentlig.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Bra! Nå er du i gang! 🥳 Her er noen flere tips: https://yourlogicalfallacyis.com/

Jeg skjønte så og si ingenting av den nettsiden? Du poster så mye rart i blant...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke tatt opp at det ikke har hjulpet nei. Jeg har på en måte hatt mer fokus på de problemene jeg har som blir sett på som mer alvorlige egentlig.

Da ville jeg startet der. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...