Gå til innhold

Hvor dumt er det å bevisst trigge mani?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo sant. Så da er det bare å kjøre på?

Anonymkode: c1564...4c9

Det vil jeg ikke anbefale. Og jeg gidder ikke å svare på ditt oppfølgingsspørsmål som mest sannsynlig vil være: "Hvorfor ikke det?" Litt tankeomløp bør du ha selv. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvem som helst med formell eller uformell kompetanse, ja. Tviler du på det, er det ditt eget problem.

Aha. Den "med kompetanse" biten fikk jeg ikke med meg. Jo, da kan jeg ha troen. Men hvor finner man disse folkene da?

AnonymBruker
Vendi skrev (Akkurat nå):

Det vil jeg ikke anbefale. Og jeg gidder ikke å svare på ditt oppfølgingsspørsmål som mest sannsynlig vil være: "Hvorfor ikke det?" Litt tankeomløp bør du ha selv. 

Den er grei du. 

Annonse

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Åja, gjør man ikke? Det vet jeg ingenting om egentlig. Men er rimelig sikker på at psykologen som ringte meg etter utredningen sa jeg fikk diagnosen bipolar type 2 og ikke 1?

Så bra du føler deg bedre nå da, er ikke noe godt å være i depresjon. Jeg vil si jeg er i min normal nå, om dog noe på den depressive siden men ikke direkte depressiv. Jeg håper for din del at du holder deg stabil en stund.

Jeg vet ikke. Bare trodde. 

Håper også. 

Du vil trigge mani for å oppleve glede da eller, siden du er stabil men heller heller mot det depressive? Det har jeg stor forståelse for. Hvilke tiltak tenker du? 

AnonymBruker
Krøll47 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke. Bare trodde. 

Håper også. 

Du vil trigge mani for å oppleve glede da eller, siden du er stabil men heller heller mot det depressive? Det har jeg stor forståelse for. Hvilke tiltak tenker du? 

Åja. Ok. Jeg skjønner.

Jeg ønsker å trigge hypomani for å oppleve glede ja, stemmer det. Alt føles så meningsløst ut akkurat nå. Jeg tenkte sove lite og innføre mye stress. Altså, forsøke gjøre noe hele tiden og holde timeplanen full. Også redusere litt på medisinene da.

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åja. Ok. Jeg skjønner.

Jeg ønsker å trigge hypomani for å oppleve glede ja, stemmer det. Alt føles så meningsløst ut akkurat nå. Jeg tenkte sove lite og innføre mye stress. Altså, forsøke gjøre noe hele tiden og holde timeplanen full. Også redusere litt på medisinene da.

Ok. Har prøvd å opprettholde normaltilstand ved å kjøre på med lite søvn og masse trening og ekstrajobb. Det gikk en stund men hvis kroppen, hjernen eller hva nå enn er som styrer på, har bestemt seg for depresjon, så blir det krasj isteden. For min del i alle fall.

Tror mer på å justere på medisiner for ekte effekt. Men det er temmelig risky og utenfor min kompetanse da. Du tenker sikkert nøye over det før du endrer noe. 

AnonymBruker
Krøll47 skrev (Akkurat nå):

Ok. Har prøvd å opprettholde normaltilstand ved å kjøre på med lite søvn og masse trening og ekstrajobb. Det gikk en stund men hvis kroppen, hjernen eller hva nå enn er som styrer på, har bestemt seg for depresjon, så blir det krasj isteden. For min del i alle fall.

Tror mer på å justere på medisiner for ekte effekt. Men det er temmelig risky og utenfor min kompetanse da. Du tenker sikkert nøye over det før du endrer noe. 

Ja, det er jo sant, at det kan ende i depresjon i stedet for. Det vet man vel dessverre ikke før man har prøvd.

Du har sikkert rett i at å justere medisiner vil gi bedre effekt. Selvom det er risky. Jeg har tenkt MYE på dette siste tiden, så jeg vil si jeg har tenkt veldig nøye igjennom det og konsekvensene ja. Det er jo "bare" hypomani tross alt. Om det ikke viser seg at jeg har type 1 i stedet for da haha.

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Åja. Ok. Jeg skjønner.

Du kan like gjerne trigge depresjon. Kanskje mest sannsynlig også, hvis det er den biten ved bipolar du pleier å slite med mest. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Du kan like gjerne trigge depresjon. Kanskje mest sannsynlig også, hvis det er den biten ved bipolar du pleier å slite med mest. 

Ja, svaret fra Krøll47 lenger oppe her fikk meg til å virkelig innse at det kan også bli en konsekvens. Men slik jeg ser det så er det verdt risikoen for min del. (Tror/håper jeg).

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, svaret fra Krøll47 lenger oppe her fikk meg til å virkelig innse at det kan også bli en konsekvens. Men slik jeg ser det så er det verdt risikoen for min del. (Tror/håper jeg).

Tviler på at du ser det sånn når du sitter med skjegget i postkassen. 

Du må ikke tro at dette her er mindre destruktivt enn det er for meg å ville ruse meg. Det er et risikoprosjekt. 

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er jo sant, at det kan ende i depresjon i stedet for. Det vet man vel dessverre ikke før man har prøvd.

Du har sikkert rett i at å justere medisiner vil gi bedre effekt. Selvom det er risky. Jeg har tenkt MYE på dette siste tiden, så jeg vil si jeg har tenkt veldig nøye igjennom det og konsekvensene ja. Det er jo "bare" hypomani tross alt. Om det ikke viser seg at jeg har type 1 i stedet for da haha.

Skjønner deg som sagt veldig godt. Man blir desperat etter å føle noe positivt og oppleve stimuli liksom. Du får si fra åssen det går underveis. Det hadde vært lettere med nick. 

Glitter skrev (2 minutter siden):

Av og til tror jeg bare vi må erkjenne at det ikke finnes lover i Norge mot å kjøre livet sitt i dass. 

Dessverre tar helsevesenet regningen. Iblant tenker jeg at når man åpenbart med viten og vilje går inn for å ødelegge sitt eget liv, burde man betalt for hjelpen selv.

Krøll47 skrev (1 minutt siden):

Skjønner deg som sagt veldig godt. Man blir desperat etter å føle noe positivt og oppleve stimuli liksom. Du får si fra åssen det går underveis. Det hadde vært lettere med nick. 

Jeg skjønner perspektivet ditt, men synes ideen er destruktiv og håpløs.

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Du må ikke tro at dette her er mindre destruktivt enn det er for meg å ville ruse meg. Det er et risikoprosjekt. 

Ja, du har sikkert (dessverre) rett i det. Men jeg vil gjerne forsøke likevel. Har fått en slags syk ide om at det er lurt tydeligvis.

Vil du virkelig sammenligne det å ruse seg med å ville trigge en hypomani? Rus må da vel være så mye verre og få eventuelle mye større konsekvenser? (Slik jeg ser det). Men at det er ett stort risikoprosjekt er jeg enig i for så vidt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...