Gå til innhold

Sykepleier som psykisk syk selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du om det å bli sykepleier som psykisk syk selv? Ei jeg kjenner til har ett stort ønske om å utdanne seg til å bli sykepleier og jobbe i psykiatrien etterpå. Hun sliter mye psykisk, legger ut under fullt navn på sosiale medier hvordan hun skader seg, stikker av fra legevakt, blir lagt i bakken av politi... Usikker på hva jeg føler om det.

Anonymkode: 57647...f68

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477371-sykepleier-som-psykisk-syk-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun blir frisk så kan hun selvfølgelig bli sykepleier hun også. 

Jeg er allerede sykepleier og nå når jeg er bra så skal jeg i løpet av 1-2 år tilbake til yrket. Man vil ikke merke på meg alt som har skjedd. Med unntak av at jeg har synlige arr. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Hvis hun blir frisk så kan hun selvfølgelig bli sykepleier hun også. 

Jeg er allerede sykepleier og nå når jeg er bra så skal jeg i løpet av 1-2 år tilbake til yrket. Man vil ikke merke på meg alt som har skjedd. Med unntak av at jeg har synlige arr. 

Men er det ikke uheldig det som ligger åpent ute på internett under hennes fulle navn da? Kan jo godt hende hun velger å slette det etter hvert da, men man vet jo da aldri hvem som allerede har sett det før det ble slettet? Eller som har møtt henne på legevakt eller andre steder hun har vært innlagt? Kanskje møter hun også igjen flere av sine tidligere medpasienter i jobben som sykepleier også?

Har du planer om å begynne å jobbe i psykiatrien da?

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men er det ikke uheldig det som ligger åpent ute på internett under hennes fulle navn da? Kan jo godt hende hun velger å slette det etter hvert da, men man vet jo da aldri hvem som allerede har sett det før det ble slettet? Eller som har møtt henne på legevakt eller andre steder hun har vært innlagt? Kanskje møter hun også igjen flere av sine tidligere medpasienter i jobben som sykepleier også?

Har du planer om å begynne å jobbe i psykiatrien da?

Ja det har jeg. 

Det er nok uheldig at det ligger slikt på nett ja, men det er vel neppe i morgen hun tenker å bli sykepleier. Hun burde derimot definitivt slette det og slutte å dele det med verden. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja det har jeg. 

Det er nok uheldig at det ligger slikt på nett ja, men det er vel neppe i morgen hun tenker å bli sykepleier. Hun burde derimot definitivt slette det og slutte å dele det med verden. 

Åja. Tror du at du kommer til å måtte skjule arrene dine på jobb? Jeg sliter heldigvis ikke med synlig selvskading selv, men har opplevd at medpasienter har fått direkte kjeft av personalet for å ikke bruke genser over bandasje som dekket selvskading. Og da var det sommer og 25 grader. Det er jo litt utrolig synes jeg, at der ikke er større aksept for å kunne være åpen og vise det. 

Det er det. Sant at det tar jo noen år før hun er ferdig utdannet og da har hun forhåpentligvis ett bedre liv og mindre behov for å oute seg på den måten.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åja. Tror du at du kommer til å måtte skjule arrene dine på jobb? Jeg sliter heldigvis ikke med synlig selvskading selv, men har opplevd at medpasienter har fått direkte kjeft av personalet for å ikke bruke genser over bandasje som dekket selvskading. Og da var det sommer og 25 grader. Det er jo litt utrolig synes jeg, at der ikke er større aksept for å kunne være åpen og vise det. 

Det er det. Sant at det tar jo noen år før hun er ferdig utdannet og da har hun forhåpentligvis ett bedre liv og mindre behov for å oute seg på den måten.

Det er forskjell på å ha gamle arr og å gå rundt med åpenbart nye. Men inne går jeg alltid med langarmet uansett. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på å ha gamle arr og å gå rundt med åpenbart nye. Men inne går jeg alltid med langarmet uansett. 

Ja, det er jo ett godt poeng. Går du med langermet inne selv om sommeren?

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja. Inne synes jeg jo likevel det er kaldt. Bruker tynn langarmet inne. 

Åja, det er jo greit da. Jeg får helt klaustrofobi skal jeg gå med genser om sommeren når det er varmt, selv om det er inne og kaldere der. Ønsker deg forresten lykke til med å komme tilbake i jobb, glemte nevne det i sted. Har mye å si å ha noe man føler er meningsfullt å gå til. Har hatt veldig stor forskjell å si for min del i alle fall.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Åja, det er jo greit da. Jeg får helt klaustrofobi skal jeg gå med genser om sommeren når det er varmt, selv om det er inne og kaldere der. Ønsker deg forresten lykke til med å komme tilbake i jobb, glemte nevne det i sted. Har mye å si å ha noe man føler er meningsfullt å gå til. Har hatt veldig stor forskjell å si for min del i alle fall.

Takk. :)

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du om det å bli sykepleier som psykisk syk selv? Ei jeg kjenner til har ett stort ønske om å utdanne seg til å bli sykepleier og jobbe i psykiatrien etterpå. Hun sliter mye psykisk, legger ut under fullt navn på sosiale medier hvordan hun skader seg, stikker av fra legevakt, blir lagt i bakken av politi... Usikker på hva jeg føler om det.

"Psykisk syk" er så vidt begrep at det er umulig å svare på spørsmålet ditt. Men den personen du nevner, bør ikke bli sykepleier.

Endret av kupton
AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

"Psykisk syk" er så vidt begrep at det er umulig å svare på spørsmålet ditt. Men den personen du nevner, bør ikke bli sykepleier.

Kan du utdype hvorfor du mener hun ikke bør bli sykepleier?

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Begrunnelse: Både hennes adferd forøvrig, og det at hun legger det ut på SOME viser at hun er grovt personlighetsforstyrret. Det er ikke forenlig med sykepleieyrket.

Ok, takk for at du svarte.

Gjest Krøll47

Dette minner meg om den danske serien Sykepleiersken, basert på en sann historie. Det var interessante greier! Ikke slik som henne du beskriver da, ts. Men

SPOILER ALERT...

serien forteller om en forstyrret sykepleier som tar livet av pasienter for å oppleve kick og berømmelse ved å gjenopplive dem igjen. Anbefales 😁

Endret av Krøll47

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...