Gå til innhold

Tviler på min egen ektehet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har schizofreni diagnose men det jeg nå jeg skal skrive om er ikke noe jeg har brukt å slite med. Jeg bare lurer veldig på om det kan være tegn på noe? Eller er det bare sånn alle har det i blant? Det som er, er at jeg har begynt å tvile på min egen ektehet. Hva tenker dere om det? Har dessverre ingen i helsetjenesten jeg kan snakke med om det.

Anonymkode: 2d587...5fb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477377-tviler-p%C3%A5-min-egen-ektehet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Nei, dette temaet snakker man med filosofer og åndelige ledere om.

Jeg kjenner ikke til noen filosofer eller åndelige ledere jeg kan snakke med? Er det ikke greit å spørre og snakke om det her inne da?

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke sikker på om verden er ekte. Av flere grunner. Jeg har ingen psykoselidelse. 

I ditt tilfelle er det sikkert lurt å snakke med din behandler om det i fall det er noe som holder på å utvikle seg. 

Hvilke grunner gjør at du ikke er sikker på om verden er ekte?

Ja, det er sikkert lurt. Er bare at jeg ikke har tilgang til behandler akkurat nå. Men jeg kan kanskje sende en sånn ekonsultasjon til fastlegen da? Om han bryr seg?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke grunner gjør at du ikke er sikker på om verden er ekte?

Ja, det er sikkert lurt. Er bare at jeg ikke har tilgang til behandler akkurat nå. Men jeg kan kanskje sende en sånn ekonsultasjon til fastlegen da? Om han bryr seg?

Nei det har jeg ikke så lyst til å ta på forumet. :)

Du kan absolutt sende melding til legen hvis du tror du kan ha hjelp i å prate med h*n. Min fastlege er i hvert fall veldig bra. 

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei det har jeg ikke så lyst til å ta på forumet. :)

Du kan absolutt sende melding til legen hvis du tror du kan ha hjelp i å prate med h*n. Min fastlege er i hvert fall veldig bra. 

Oki, det har jeg forståelse for. 

Jeg har dessverre ikke så stor tro på at jeg kan få noe hjelp ut av å prate med fastlegen basert på tidligere erfaringer jeg har hatt egentlig. Dessverre. Men å prate med han er vel bedre enn å ikke prate med noen kanskje? Jeg veit ikke. En gang ble jeg misforstått og tvangsinnlagt, det var ganske så kjipt.

Jeg vet ikke helt hva du mener, men du er jo ekte i den forstand at du skriver her, og vi svarer. 

Hvis du da ikke er ekte, så er heller ikke vi det. Hvis det hjelper? 

Men jeg er ganske overbevist om at både du og vi andre her er ekte i betydning av å være mennesker av kjøtt og blod og en bevissthet 🙂

Oki, det har jeg forståelse for. 

Jeg har dessverre ikke så stor tro på at jeg kan få noe hjelp ut av å prate med fastlegen basert på tidligere erfaringer jeg har hatt egentlig. Dessverre. Men å prate med han er vel bedre enn å ikke prate med noen kanskje? Jeg veit ikke. En gang ble jeg misforstått og tvangsinnlagt, det var ganske så kjipt.

Ok. Skjønner du er redd for at det skal skje. Du må nesten bare kjenne etter om det er noe som plager deg eller føles som noe sykelig, eller om det bare er grublerier som du ikke trenger å gi så mye oppmerksomhet. 

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva du mener, men du er jo ekte i den forstand at du skriver her, og vi svarer. 

Hvis du da ikke er ekte, så er heller ikke vi det. Hvis det hjelper? 

Men jeg er ganske overbevist om at både du og vi andre her er ekte i betydning av å være mennesker av kjøtt og blod og en bevissthet 🙂

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg mener selv heller det er ikke så lett å forklare å sette ord på dessverre. Men jeg håper det går over av seg selv etter hvert kanskje?

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ok. Skjønner du er redd for at det skal skje. Du må nesten bare kjenne etter om det er noe som plager deg eller føles som noe sykelig, eller om det bare er grublerier som du ikke trenger å gi så mye oppmerksomhet. 

Takk for forståelsen. Ja, jeg får kjenne litt etter. Jeg kan jo gi det noen dager før jeg vurderer å ta kontakt med fastlegen likevel? Det kan jo faktisk være det bare går over av seg selv etter hvert? Jeg aner ikke egentlig.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg mener selv heller det er ikke så lett å forklare å sette ord på dessverre. Men jeg håper det går over av seg selv etter hvert kanskje?

Ja får håpe det hvis det føles skremmende. Hvis det  gjør det og du får angst eller noe, så kan du kontakte noen? Familie, venner, legevakt? 

Endret av Kashmir

Takk for forståelsen. Ja, jeg får kjenne litt etter. Jeg kan jo gi det noen dager før jeg vurderer å ta kontakt med fastlegen likevel? Det kan jo faktisk være det bare går over av seg selv etter hvert? Jeg aner ikke egentlig.

Ja det framstår jo ikke som noe akutt fra mitt ståsted, så du kan jo se det an litt. :) Hvis du er komfortabel med det. Hvis du blir redd av dette så kan du kontakte lege i morgen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...