Gå til innhold

Tviler på min egen ektehet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ja får håpe det hvis det føles skremmende. Hvis det  gjør det og du får angst eller noe, så kan du kontakte noen? Familie, venner, legevakt? 

Jeg har dessverre ingen familie jeg kan kontakte angående akkurat dette. Venner har jeg trist nok ingen igjen av og legevakten tør jeg ikke kontakte.

Anonymkode: 2d587...5fb

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja det framstår jo ikke som noe akutt fra mitt ståsted, så du kan jo se det an litt. :) Hvis du er komfortabel med det. Hvis du blir redd av dette så kan du kontakte lege i morgen. 

Ja, du har nok rett i at det ikke er noe akutt. Jeg klarer meg jo (sånn passe) greit, så jeg tror det blir til at jeg gjør som du sier og ser det an litt. Er foreløpig ikke sånn kjemperedd av dette, bare litt ubehag.

psykedeliker
Glitter skrev (19 minutter siden):

Sykeliggjør den ikke. Sier det kan være bra å prate med noen.

Jo, når du anbefaler å ta opp eksistensielle grublerier med en behandler, sykeliggjør du normale livsprosesser.

Behandlere er en del av helsevesenet, ikke en del av åndseliten.

Annonse

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Jo, når du anbefaler å ta opp eksistensielle grublerier med en behandler, sykeliggjør du normale livsprosesser.

Behandlere er en del av helsevesenet, ikke en del av åndseliten.

Man kan snakke om behandlere om ting som ikke nødvendigvis er sykdom, men livet. 

Og om dette er syke tanker TS har eller om det kun er grublerier det kan ikke du eller jeg vite. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har dessverre ingen familie jeg kan kontakte angående akkurat dette. Venner har jeg trist nok ingen igjen av og legevakten tør jeg ikke kontakte.

Ok. Får håpe det går over! Men du er nok like ekte som oss altså 😊

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Elon Musk mener vi lever i en simulert verden og det er det mange andre forskere og fysikere som mener.

Ellers så kan det være et symptom på sykdommen din å tenke slik. Medisiner er da det eneste som kan hjelpe.

Åja? Gjør han virkelig det? Skremmende tanke egentlig. Tror ikke jeg tør å google og lese noe mer om det.

Ja, det kan det jo være... 

psykedeliker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Man kan snakke om behandlere om ting som ikke nødvendigvis er sykdom, men livet.

Dersom målet er å snakke bare for snakkingens del ja. Men er målet dypere innsikt i tilværelsens mysterier, må man nok søke kunnskap andre steder.

Trinity80
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, kanskje jeg faktisk skulle gjøre det? Da hadde jeg i det minste fått noe annet å tenke på i alle fall.

Anbefaler også Markus Aurelius. Han er fin å lese når man har ekstensielle grublinger og vil ha noe lettlest. Har høytlest en bok av han 3 ganger for min tante - hun sliter med paranoid schizofreni. Godt stabilisert nå da☺️

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja? Gjør han virkelig det? Skremmende tanke egentlig. Tror ikke jeg tør å google og lese noe mer om det.

Elon Musk utelukker bare ikke noe. Han mener litt av hvert i ulike kontekster 🙂

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så hva er alternativene dine da?

Ellers så er det ingen av oss som kan vite om vi og verden er ekte eller ikke. Men så lenge verden oppfører seg som den alltid har gjort, så gjør jeg det samme. Det har ingen reell betydning for meg om jeg er ekte eller ikke.

Anonymkode: 58ae9...188

Everybody
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Simulation theory. Er en egen dokumentar om det også.

psykedeliker
Everybody skrev (4 minutter siden):

Ellers så kan det være et symptom på sykdommen din å tenke slik. Medisiner er da det eneste som kan hjelpe.

På 50-tallet var det leger og psykiatere som opptrådte som tankepoliti. Nå er det pasientene selv som gjør det ovenfor hverandre. Tidene forandrer seg tydeligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...