Gå til innhold

Hva er det verste du har hørt en psykiater eller psykolog si?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Aner ikke. Tviler da han var overlege. 

Det var i 2017, men har hatt han som lege på somatisk sykehus etter det og vi hilser når vi treffes. 

Hvilken relevans har det at han var overlege? Jeg forstår ikke helt den? Er det på en måte det at han var så "høyt oppe i systemet" at slikt ikke ville fått konsekvenser for han? Hvorfor såfall?

Anonymkode: 86a04...e75

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken relevans har det at han var overlege? Jeg forstår ikke helt den? Er det på en måte det at han var så "høyt oppe i systemet" at slikt ikke ville fått konsekvenser for han? Hvorfor såfall?

At ingen hadde vel trodd på meg mot en overlege. Dersom jeg skulle ønsket at han fikk noen form for konsekvenser. Men han var jo god mot meg. Selv om han lot grensene viskes ut. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (28 minutter siden):

" Liker du å ha sex med andre?" 😨😨😨 ( første møte uten at jeg hadde nevnt noe i nærheten av sex ) 

Så ekkelt! Den behandleren hadde jeg sluttet å gå til tvert for å si det sånn. 

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

At ingen hadde vel trodd på meg mot en overlege. Dersom jeg skulle ønsket at han fikk noen form for konsekvenser. Men han var jo god mot meg. Selv om han lot grensene viskes ut. 

Sånn sett ja, jeg skjønner hva du mener. Tror du han hadde løyet og sagt det ikke stemte dersom du hadde fortalt det til noen?

Annonse

Everybody
aa-k-j skrev (2 minutter siden):

"Nå er du umoden og ustabil" sa en psykolog til meg i samtale hos AAT da jeg gråt over å ha mistet en nær venn til selvmord. 

Er det ikke heller hn som er umoden som sier noe sånt?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn sett ja, jeg skjønner hva du mener. Tror du han hadde løyet og sagt det ikke stemte dersom du hadde fortalt det til noen?

Ikke godt å si. Han fikk endel kritikk, og jeg ble hun pasienten som ble alt for knyttet til behandleren sin. End of story. ;)

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så ekkelt! Den behandleren hadde jeg sluttet å gå til tvert for å si det sånn. 

Jeg sluttet hos alle. Og den nornale psykoligen jeg heldigvis endte opp med sa at ingen psykoliger skal kommentere kroppen til pasienter på den måten, og ingen skal dra sex inn i en samtale om noe helt annet. Det er mye rart, og det er pasienter som dessverre fortsetter etter sånne idiotiske utsagn også. Dessverre  

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ikke godt å si. Han fikk endel kritikk, og jeg ble hun pasienten som ble alt for knyttet til behandleren sin. End of story. ;)

Nei, det er vel ikke lett å si akkurat det. Jeg tror nok det er veldig lett for pasienter å bli alt for knyttet til behandler. Ikke at jeg har snakket med så mange om det sånn personlig, men jeg har opplevd det selv i alle fall. Den ene samtalen med behandler i uka (eller oftere) blir DET lyspunktet liksom. Men er vel ikke så rart at det kan bli sånn heller?

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg sluttet hos alle. Og den nornale psykoligen jeg heldigvis endte opp med sa at ingen psykoliger skal kommentere kroppen til pasienter på den måten, og ingen skal dra sex inn i en samtale om noe helt annet. Det er mye rart, og det er pasienter som dessverre fortsetter etter sånne idiotiske utsagn også. Dessverre  

Godt å høre at du sluttet. Ja, dessverre så er det det. Har aldri vært i en slik situasjon selv heldigvis. Men en behandler har jo ofte mye makt sånn sett egentlig. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er vel ikke lett å si akkurat det. Jeg tror nok det er veldig lett for pasienter å bli alt for knyttet til behandler. Ikke at jeg har snakket med så mange om det sånn personlig, men jeg har opplevd det selv i alle fall. Den ene samtalen med behandler i uka (eller oftere) blir DET lyspunktet liksom. Men er vel ikke så rart at det kan bli sånn heller?

Det er ikke et unormalt fenomen. Jeg blir nok dog unormalt knyttet. Og jeg glemmer ikke tilknytningen heller. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er ikke det positivt sagt da? Jeg må si jeg ikke ser det negative ved en slik uttalelse?

Altså... Der satt jeg med livet mitt i grus, ingen familie eller venner, uføretrygdet, ingen særlig utdanning, osv. På den andre siden satt hun og var høyt utdannet, hadde familie, venner, osv. Det er soleklart at jeg ikke var mer ressurssterk enn henne. 

Anonymkode: 55c14...f97

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

‘Nå må du ikke manipulere psykologene mine da’ fra presidenten i psykologiforeningen 😆😆 Ler av det den dag i dag (tar ikke meg selv så høytidelig).

Jeg synes den var meget spesiell 😂

Anonymkode: d6160...de7

AnonymBruker
Glitter skrev (41 minutter siden):

Det er ikke et unormalt fenomen. Jeg blir nok dog unormalt knyttet. Og jeg glemmer ikke tilknytningen heller. 

Det er det nok ikke nei. Ja, med diagnose blir man vel unormalt knyttet? Regner med det er en del av opplegget?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det nok ikke nei. Ja, med diagnose blir man vel unormalt knyttet? Regner med det er en del av opplegget?

Ja, når det gjelder avhengig personlighetsforstyrrelse så er det en stor del av lidelsen. Diagnosen ble tatt vekk da jeg fikk asperger fordi de tenkte det var derfor. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja, når det gjelder avhengig personlighetsforstyrrelse så er det en stor del av lidelsen. Diagnosen ble tatt vekk da jeg fikk asperger fordi de tenkte det var derfor. 

Jeg skjønner. Takk for forklaring, man lærer noe nytt hver dag. Er det vanlig å bli avhengig av folk når man har asperger diagnose? Det må jeg si jeg aldri har hørt om før?

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg skjønner. Takk for forklaring, man lærer noe nytt hver dag. Er det vanlig å bli avhengig av folk når man har asperger diagnose? Det må jeg si jeg aldri har hørt om før?

Det vet jeg egentlig ikke, men hos meg har avhengighet til enkeltpersoner vært gjennomgående hele livet. Siden de tenkte den avhengige personlighetsforstyrrelsen kunne forklares med asperger så har jeg forstått det slik at det er vanlig ved asperger. Jeg har en uselvstendig side i meg hvor jeg blir avhengig av personer rett og slett. Det ser ikke ut til å gi seg med alderen heller. Det kan være noe av grunnen til at jeg har vært så selvdestruktiv når jeg er på egenhånd og rolig når jeg har folk rundt meg enten det er helsepersonell på institusjon eller venner. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Det vet jeg egentlig ikke, men hos meg har avhengighet til enkeltpersoner vært gjennomgående hele livet. Siden de tenkte den avhengige personlighetsforstyrrelsen kunne forklares med asperger så har jeg forstått det slik at det er vanlig ved asperger. Jeg har en uselvstendig side i meg hvor jeg blir avhengig av personer rett og slett. Det ser ikke ut til å gi seg med alderen heller. Det kan være noe av grunnen til at jeg har vært så selvdestruktiv når jeg er på egenhånd og rolig når jeg har folk rundt meg enten det er helsepersonell på institusjon eller venner. 

Åja. Jeg skjønner. Det høres ut som det kan være noe av grunnen til at du er selvdestruktiv når du er på egenhånd ja? Kanskje du på en måte mangler denne stabiliteten du får i deg ved å være rundt da helsepersonell eller venner? Vet ikke om det er sånn for deg, det var bare en tanke jeg fikk akkurat nå.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja. Jeg skjønner. Det høres ut som det kan være noe av grunnen til at du er selvdestruktiv når du er på egenhånd ja? Kanskje du på en måte mangler denne stabiliteten du får i deg ved å være rundt da helsepersonell eller venner? Vet ikke om det er sånn for deg, det var bare en tanke jeg fikk akkurat nå.

Jeg har tenkt samme tanken. Var vel også det derfor en stund var snakk om bemannet bolig og sånt. Men det var før jeg kom meg i rusbehandling og ble stabil på medisiner. Nå ser det foreløpig ut til at jeg holder ut å være alene, men det er vanskelig. Det er det. Jeg føler innimellom jeg må holde meg fast i sofaen for å ikke falle tilbake. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...