Trinity80 Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes den var meget spesiell 😂 Anonymkode: d6160...de7 Ja, men er nok ikke den mest spesielle leser jeg i tråden her. Mye her som er snadder😆😆 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar Trinity80 skrev (23 minutter siden): Ja, men er nok ikke den mest spesielle leser jeg i tråden her. Mye her som er snadder😆😆 Snadder? Du pleier å le av og kose deg med folks sykdom og lidelser? Anonymkode: c3d46...68e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar Trinity80 skrev (4 timer siden): Det var i forbindelse med traumeforskning. De ønsket å plukke kandidater som fikk behandling av et team i en periode på ett år. Og han syns du var manipulativ? Så ekkelt Anonymkode: 066d2...538 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar Ikke akkurat stygt sagt men jeg skjønner ikke hvorfor det ble sagt og hva jeg som pasient skulle ha nytte av utsagnet. " Du må ha vært en av de pene jentene på ungdomsskolen " Det var på dette tidspunktet flere ti år siden jeg gikk på ungdomsskolen 😅 Anonymkode: 9d3b2...93f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar ISW skrev (38 minutter siden): Altså.. Det må være rom for at folk er forskjellige her. Slik jeg oppfatter Trinity, så er hun mer tankestyrt enn følelsesstyrt. Om hun kritiserer det hun oppfatter som overdrevent føleri, så må det være lov. Man får heller argumentere imot på en saklig måte enn å påberope seg å bli krenket. Tilbake til on-topic og det dummeste jeg har hørt en behandler si: Behandler: "Har du sex?" ISW: "Nei" Behandler: "Da tror jeg partneren din har sex med noen andre". Merkelige kommentarer fra behandler! Jeg har noen i samme gate: «Din samboer virker ikke veldig dominant» (etter at jeg hadde innrømmet masochistisk seksualitet). Etterfulgt av: «Så rart at ingen av dere har vært utro» Og litt senere: «Hvilke fantasier har du? Når man er hypoman er de gjerne seksuelle…». «Hvorfor har du alltid håret på den måten?» I sum følte jeg at han gikk litt over noen grenser. Men jeg kunne ikke si det til noen, for da ville de bare tro at jeg innbilte meg at han la an på meg. Og jeg måtte vise at jeg ikke var psykotisk. Anonymkode: 88312...758 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Merkelige kommentarer fra behandler! Jeg har noen i samme gate: «Din samboer virker ikke veldig dominant» (etter at jeg hadde innrømmet masochistisk seksualitet). Etterfulgt av: «Så rart at ingen av dere har vært utro» Og litt senere: «Hvilke fantasier har du? Når man er hypoman er de gjerne seksuelle…». «Hvorfor har du alltid håret på den måten?» I sum følte jeg at han gikk litt over noen grenser. Men jeg kunne ikke si det til noen, for da ville de bare tro at jeg innbilte meg at han la an på meg. Og jeg måtte vise at jeg ikke var psykotisk. Anonymkode: 88312...758 Av og til får jeg et inntrykk av at noen behandlere lever ut litt egne seksuelle tanker og fantasier gjennom terapien. Jeg klarer liksom ikke helt å se hvilken terapeutisk verdi det skal ha for pasienten å diskutere sånt i detalj. Det virker nesten som verdien er større for behandler.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar ISW skrev (6 minutter siden): Av og til får jeg et inntrykk av at noen behandlere lever ut litt egne seksuelle tanker og fantasier gjennom terapien. Jeg klarer liksom ikke helt å se hvilken terapeutisk verdi det skal ha for pasienten å diskutere sånt i detalj. Det virker nesten som verdien er større for behandler.. Ja, nettopp. Jeg fikk inntrykk av at min innrømmelse knyttet til min seksualitet dessverre ble for mye for behandler å takle. Han ble rett og slett tent av det og kunne ikke styre seg. På flere måter ble dette skadelig for meg. Både kommentarene og opplevelsene knyttet til dette. Men også at jeg plutselig måtte bytte behandler (og jeg tror det var knyttet til dette). Det hadde en del negative konsekvenser i seg selv. Og det brøt ned en allerede skjør tillit til andre mennesker. Man er utrolig sårbar som pasient i psykiatrien, særlig fordi det er så lett å så tvil om din troverdighet. Det krever mer av behandlere, som ikke må la sine egne lyster og interesser ta styringen. Men det er dessverre noen som ikke klarer dette. Anonymkode: 88312...758 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, nettopp. Jeg fikk inntrykk av at min innrømmelse knyttet til min seksualitet dessverre ble for mye for behandler å takle. Han ble rett og slett tent av det og kunne ikke styre seg. På flere måter ble dette skadelig for meg. Både kommentarene og opplevelsene knyttet til dette. Men også at jeg plutselig måtte bytte behandler (og jeg tror det var knyttet til dette). Det hadde en del negative konsekvenser i seg selv. Og det brøt ned en allerede skjør tillit til andre mennesker. Man er utrolig sårbar som pasient i psykiatrien, særlig fordi det er så lett å så tvil om din troverdighet. Det krever mer av behandlere, som ikke må la sine egne lyster og interesser ta styringen. Men det er dessverre noen som ikke klarer dette. Anonymkode: 88312...758 Jeg tenker at på en måte må det være litt vanskelig å være behandler. For behandlere er jo på en måte også mennesker, kan bli forelsket, opphisset, tent, hva det nå enn måtte være. Det gjelder jo forsåvidt heller ikke bare behandlere, med enhver rolle hvor man har en slags autoritet over en annen (lærer, politi, leder, whatever). Likevel må man utvise profesjonalitet. En ting er hva man tenker og fantaserer om, men noe helt annet er hva du faktisk får deg selv til å si og gjøre. Det første kan man ikke nødvendigvis styre, men det sistnevnte kan og må man ta ansvar for selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, nettopp. Jeg fikk inntrykk av at min innrømmelse knyttet til min seksualitet dessverre ble for mye for behandler å takle. Han ble rett og slett tent av det og kunne ikke styre seg. På flere måter ble dette skadelig for meg. Både kommentarene og opplevelsene knyttet til dette. Men også at jeg plutselig måtte bytte behandler (og jeg tror det var knyttet til dette). Det hadde en del negative konsekvenser i seg selv. Og det brøt ned en allerede skjør tillit til andre mennesker. Man er utrolig sårbar som pasient i psykiatrien, særlig fordi det er så lett å så tvil om din troverdighet. Det krever mer av behandlere, som ikke må la sine egne lyster og interesser ta styringen. Men det er dessverre noen som ikke klarer dette. Anonymkode: 88312...758 Så kjipt. Jeg har innrømmet det samme til flere behandlere, og heldigvis har bare en reagert rart på det, og vært svært "gammeldags" i sine oppfatninger om det. Selv om noen av mine forhold har vært usunne, har resten forstått dynamikkene og hva som er bra og ikke. Synes de har håndtert det bra og delikat, selv om de alle av en eller annen grunn har måttet presisere at de ikke er sånn selv ;D Anonymkode: d6160...de7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar ISW skrev (27 minutter siden): Jeg tenker at på en måte må det være litt vanskelig å være behandler. For behandlere er jo på en måte også mennesker, kan bli forelsket, opphisset, tent, hva det nå enn måtte være. Det gjelder jo forsåvidt heller ikke bare behandlere, med enhver rolle hvor man har en slags autoritet over en annen (lærer, politi, leder, whatever). Likevel må man utvise profesjonalitet. En ting er hva man tenker og fantaserer om, men noe helt annet er hva du faktisk får deg selv til å si og gjøre. Det første kan man ikke nødvendigvis styre, men det sistnevnte kan og må man ta ansvar for selv. Ja, og jammen er det mange av oss som tar alt i verste mening også, inkludert meg selv. Jeg har beskyldt min behandler for mye rart. Heldigvis har vi snakket om det og oppklart det, hver gang. Anonymkode: d6160...de7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes de har håndtert det bra og delikat, selv om de alle av en eller annen grunn har måttet presisere at de ikke er sånn selv ;D Anonymkode: d6160...de7 Hehehehe. Da traff du en liten nerve i hvert fall. Utfordringen min er at jeg ikke vet om dette er noe jeg synes er OK eller ikke. Jeg vet ikke om det er en del av problematikken min eller noe jeg vil beholde. Så det ble liksom ekstra vondt når behandler spilte ut nettopp en dynamikk som jeg kanskje gjerne skulle blitt kvitt. Jeg vil jo helst ikke at folk jeg møter skal ha lyst til å skade og utnytte meg for sin egen forlystelse. Har havnet i traumatiserende situasjoner på grunn av dette. Har ennå ikke fått prøve å leve det ut i trygge rammer, så derfor vet jeg ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Men behandlers reaksjon gjorde i hvert fall skade og førte ikke til noe godt. Anonymkode: 88312...758 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar En psykiater sa flere ganger da jeg var innlagt en gang "Du veier 100 kilo, 100 kilo". Skjønte ikke hva det hadde med det psykiske å gjøre. Han var sjokkert. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hehehehe. Da traff du en liten nerve i hvert fall. Utfordringen min er at jeg ikke vet om dette er noe jeg synes er OK eller ikke. Jeg vet ikke om det er en del av problematikken min eller noe jeg vil beholde. Så det ble liksom ekstra vondt når behandler spilte ut nettopp en dynamikk som jeg kanskje gjerne skulle blitt kvitt. Jeg vil jo helst ikke at folk jeg møter skal ha lyst til å skade og utnytte meg for sin egen forlystelse. Har havnet i traumatiserende situasjoner på grunn av dette. Har ennå ikke fått prøve å leve det ut i trygge rammer, så derfor vet jeg ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Men behandlers reaksjon gjorde i hvert fall skade og førte ikke til noe godt. Anonymkode: 88312...758 Ja, jeg skjønner deg godt angående din behandler. Og dealer med noe av det samme. Har blitt utnyttet og skadet, men har heldigvis ikke møtt det samme som du av behandlerne, men med respekt. Og jeg har blitt loset gjennom bearbeidelse av det, uten fordommer (foruten den ene) eller ekligheter. Alle behandlerne har vært menn faktisk, og jeg er dame. Anonymkode: d6160...de7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg skjønner deg godt angående din behandler. Og dealer med noe av det samme. Har blitt utnyttet og skadet, men har heldigvis ikke møtt det samme som du av behandlerne, men med respekt. Og jeg har blitt loset gjennom bearbeidelse av det, uten fordommer (foruten den ene) eller ekligheter. Alle behandlerne har vært menn faktisk, og jeg er dame. Anonymkode: d6160...de7 Godt å høre. Jeg forsøker å bygge opp mot til å åpne meg på nytt for ny behandler, så jeg kan begynne å bearbeide noe av det vonde, men denne gangen uten at terapien blir seksualisert på noen måte. Behandler nå er dame og jeg er også dame, og det er menn som har skadet meg. Anonymkode: 88312...758 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar ISW skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at på en måte må det være litt vanskelig å være behandler. For behandlere er jo på en måte også mennesker, kan bli forelsket, opphisset, tent, hva det nå enn måtte være. Det gjelder jo forsåvidt heller ikke bare behandlere, med enhver rolle hvor man har en slags autoritet over en annen (lærer, politi, leder, whatever). Likevel må man utvise profesjonalitet. En ting er hva man tenker og fantaserer om, men noe helt annet er hva du faktisk får deg selv til å si og gjøre. Det første kan man ikke nødvendigvis styre, men det sistnevnte kan og må man ta ansvar for selv. Enig i det. Alle behandlere vil jo også oppleve å like/knytte seg til noen pasienter i sin karriere mer enn de gjør til resten av pasientene, og noen pasienter vil de kanskje oppleve å mislike. Det forventes at behandler er profesjonelle og verken favoriserer eller dis-favoriserer (er det et ord? Hva er det motsatte av å favorisere?) pasientene sine, men det er jeg ikke så sikker på om er lett. Selv om behandler er bevisst på det, så kan det objektive synet på pasienten og hvor mye behandler bruker av ressurser på pasienten påvirkes av behandler sitt subjektive syn på/tanker/følelser til den enkelte pasient bli påvirket. Kanskje ikke på et bevisst plan, men et ubevisst et. Jeg tror de fleste klarer å forvalte sitt ansvar om å ikke gjøre forskjell basert på trynefaktor, men dette er en problemstilling enhver behandler vil komme til å møte. Det er fort gjort å gi det lille ekstra til pasienten en har kommet til "skade" å like bedre enn de andre pasientene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Tråden er ryddet for avsporinger. Admin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Glitter skrev (19 minutter siden): Enig i det. Alle behandlere vil jo også oppleve å like/knytte seg til noen pasienter i sin karriere mer enn de gjør til resten av pasientene, og noen pasienter vil de kanskje oppleve å mislike. Det forventes at behandler er profesjonelle og verken favoriserer eller dis-favoriserer (er det et ord? Hva er det motsatte av å favorisere?) pasientene sine, men det er jeg ikke så sikker på om er lett. Selv om behandler er bevisst på det, så kan det objektive synet på pasienten og hvor mye behandler bruker av ressurser på pasienten påvirkes av behandler sitt subjektive syn på/tanker/følelser til den enkelte pasient bli påvirket. Kanskje ikke på et bevisst plan, men et ubevisst et. Jeg tror de fleste klarer å forvalte sitt ansvar om å ikke gjøre forskjell basert på trynefaktor, men dette er en problemstilling enhver behandler vil komme til å møte. Det er fort gjort å gi det lille ekstra til pasienten en har kommet til "skade" å like bedre enn de andre pasientene. Nei det er dette med å være profesjonell vs å være menneskelig. Hvis jeg hadde en behandler som f.eks. var av utenlandsk opprinnelse, og jeg i hver eneste time kom med nedlatende merknader som følge av det, eller på andre måter gikk inn for å være et rasshøl, så kunne jeg jo på en måte si at det er behandlers plikt å fortsatt hjelpe meg, være objektiv og ikke la det påvirke terapien. Men jeg tror egentlig ikke det går sånn i praksis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar ISW skrev (11 minutter siden): Nei det er dette med å være profesjonell vs å være menneskelig. Hvis jeg hadde en behandler som f.eks. var av utenlandsk opprinnelse, og jeg i hver eneste time kom med nedlatende merknader som følge av det, eller på andre måter gikk inn for å være et rasshøl, så kunne jeg jo på en måte si at det er behandlers plikt å fortsatt hjelpe meg, være objektiv og ikke la det påvirke terapien. Men jeg tror egentlig ikke det går sånn i praksis. Nei det tror ikke jeg heller. Det er jo de som mener "alle" i helsevesenet er idioter og ikke skjønner noen ting. Når jeg leser sånt så kan jeg ikke unngå å lure på hvordan personen selv oppfører seg i møte med dem. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Admin skrev (4 timer siden): Tråden er ryddet for avsporinger. Du glemte denne: AnonymBruker skrev (19 timer siden): Snadder? Du pleier å le av og kose deg med folks sykdom og lidelser? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477383-hva-er-det-verste-du-har-h%C3%B8rt-en-psykiater-eller-psykolog-si/page/3/#findComment-4237437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.