Gå til innhold

Kan det være jeg begynner å bli hypoman nå egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det jeg foreløpig merker er:

• Jeg har veldig mange tanker og spørsmål osv i hodet på en gang og jeg blir aldri ferdig
  • Har sittet ved pcen og hørt på samme sang på repeat i hele dag
  • Har veldig lyst til å få alt mulig gjort men jeg kommer aldri i gang (foreløpig)
  • Har mange motstridende følelser og tanker om ting, som f.eks det å avslutt behandling eller ikke 
  • Delvis forholdsvis litt paranoid ift diverse

Anonymkode: 13b05...7e4

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil også legge til at der er enkelte faktorer som ikke passer inn i en begynnende hypomani, som at jeg kjenner meg veldig trett og forholdsvis sløv. Kjenner ikke den eufori følelsen heller.... 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Er nok ikke så lett å svare på. Det er slik jeg oppfatter det ikke tydelig at det er hypomani på vei, men da tar jeg utgangspunkt i min egen erfaring på hvordan det starter. Det kan jo være annerledes hos deg. 

Sant. Det er nok vanskelig å svare på uten å kjenne meg sikkert. Men jeg måtte nå bare spørre likevel da. Jeg vet ikke helt, jeg er bare så ensom og lost akkurat nå. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Litt fortvilet kan en si?

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sant. Det er nok vanskelig å svare på uten å kjenne meg sikkert. Men jeg måtte nå bare spørre likevel da. Jeg vet ikke helt, jeg er bare så ensom og lost akkurat nå. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Litt fortvilet kan en si?

De tankene og følelsene du uttrykker er ikke noe jeg har noe av ved hypomani i alle fall. Men hvis du er helt i starten av noe kan det jo hende du har litt konflikt i følelsene dine. 

Er det noen du kjenner som har merket noe? Ofte oppdager omgivelsene det før en innser det selv. 

Du har hatt hypomani før ja?

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

De tankene og følelsene du uttrykker er ikke noe jeg har noe av ved hypomani i alle fall. Men hvis du er helt i starten av noe kan det jo hende du har litt konflikt i følelsene dine. 

Er det noen du kjenner som har merket noe? Ofte oppdager omgivelsene det før en innser det selv. 

Nei, ok. Jeg vet ikke helt. Kan jo være det bare er en del av normalen også? Kan bare ikke huske å ha hatt det slik som dette før? 

Det er ingen jeg kjenner som har merket noe som jeg vet om, men jeg har lite kontakt med folk akkurat nå. Jeg har ingen venner, når jeg er på jobb (jobber bare litt) har jeg knapt kontakt med kollegaer da vi bare sier hei til hverandre og det er det, og familie har jeg bare snakket så vidt med på telefon helt kort i det siste, de bruker uansett aldri si noe om hva de tenker om min sinnstilstand heller så er ikke godt å si hva de tenker eller merker noe til. 

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Du har hatt hypomani før ja?

Jeg la merke til nå at du hadde lagt til dette spørsmålet. Jeg har diagnostisert bipolar lidelse og har hatt hypomani før ja.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, ok. Jeg vet ikke helt. Kan jo være det bare er en del av normalen også? Kan bare ikke huske å ha hatt det slik som dette før? 

Det er ingen jeg kjenner som har merket noe som jeg vet om, men jeg har lite kontakt med folk akkurat nå. Jeg har ingen venner, når jeg er på jobb (jobber bare litt) har jeg knapt kontakt med kollegaer da vi bare sier hei til hverandre og det er det, og familie har jeg bare snakket så vidt med på telefon helt kort i det siste, de bruker uansett aldri si noe om hva de tenker om min sinnstilstand heller så er ikke godt å si hva de tenker eller merker noe til. 

Skjønner. Nei det er dessverre ikke godt å si. Jeg får ikke en sånn tydelig tanke at her er det hypomani på gang, men jeg er jo ingen ekspert og du kjenner jo selv om det er unormale endringer på gang. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Nei det er dessverre ikke godt å si. Jeg får ikke en sånn tydelig tanke at her er det hypomani på gang, men jeg er jo ingen ekspert og du kjenner jo selv om det er unormale endringer på gang. 

Det er nok ikke godt å si nei. Men takk for at du svarer likevel! Jeg merker jo at det er endringer på gang, men hvor unormale de er er jeg litt usikker på. Er ikke så god på å ha oversikt over meg selv og egen sykdom og symptomer om du skjønner? Det bruker som oftest bare smelle.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok ikke godt å si nei. Men takk for at du svarer likevel! Jeg merker jo at det er endringer på gang, men hvor unormale de er er jeg litt usikker på. Er ikke så god på å ha oversikt over meg selv og egen sykdom og symptomer om du skjønner? Det bruker som oftest bare smelle.

Med at det bruker bare å smelle så mener jeg at det bruker å komme helt brått på nesten uten forvarsel, sånn om det skulle være uklart. Altså.

Annonse

AnonymBruker
Krøll47 skrev (Akkurat nå):

Tja. Det er jo lov å håpe. Hadde vel vært hyggelig det. 

Haha. Ja, det hadde vært en forandring i det minste. Tipper på jeg hadde sluttet å være drittlei av meg selv og mitt eget liv i det minste?

Med at det bruker bare å smelle så mener jeg at det bruker å komme helt brått på nesten uten forvarsel, sånn om det skulle være uklart. Altså.

Skjønner hva du mener. Det smeller ofte hos meg også. Men jeg har også opplevd at det har kommet så snikende at de rundt meg har kommentert det før jeg har innsett det selv. 

AnonymBruker

Skjønner hva du mener. Det smeller ofte hos meg også. Men jeg har også opplevd at det har kommet så snikende at de rundt meg har kommentert det før jeg har innsett det selv. 

Det er litt rart da? At andre skal kunne merke det før en selv, skulle trodd det var omvendt egentlig? Du er heldig som har folk rundt deg som sier fra, jeg skulle ønske "mine folk" gjorde det. Hadde gjort det mye lettere for meg tror jeg, men jeg tror de er litt redd for akkurat det (uten at de noen gang har sagt noe om at det er det som ligger bak da, men det er det inntrykket jeg har).

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt rart da? At andre skal kunne merke det før en selv, skulle trodd det var omvendt egentlig? Du er heldig som har folk rundt deg som sier fra, jeg skulle ønske "mine folk" gjorde det. Hadde gjort det mye lettere for meg tror jeg, men jeg tror de er litt redd for akkurat det (uten at de noen gang har sagt noe om at det er det som ligger bak da, men det er det inntrykket jeg har).

Stort sett helsepersonellet rundt meg som har sagt i fra. 

Ja, den hektiske og raske praten samt måten jeg begynner å planlegge framtiden på som om alle problemer er borte kan komme uten at jeg helt tenker over det, også kommer euforien, energien, søvnløsheten osv. Etter hvert. Nå i desember sa til og med behandler at jeg pratet på en mye mer utfyllende måte enn jeg ellers gjør. Det var jeg ikke klar over at jeg gjør når jeg begynner å stige opp, men hun kjenner meg jo godt. 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Stort sett helsepersonellet rundt meg som har sagt i fra. 

Ja, den hektiske og raske praten samt måten jeg begynner å planlegge framtiden på som om alle problemer er borte kan komme uten at jeg helt tenker over det, også kommer euforien, energien, søvnløsheten osv. Etter hvert. Nå i desember sa til og med behandler at jeg pratet på en mye mer utfyllende måte enn jeg ellers gjør. Det var jeg ikke klar over at jeg gjør når jeg begynner å stige opp, men hun kjenner meg jo godt. 

Åja. Det er helsepersonell som har sagt fra ja. Når jeg har hatt oppføling av helsepersonell har de vært veldig transparente og sagt fra helt direkte hvordan de oppfatter meg, men akkurat nå står jeg i det helt alene dessverre.

Er du hypoman/manisk nå?

Åja. Det er helsepersonell som har sagt fra ja. Når jeg har hatt oppføling av helsepersonell har de vært veldig transparente og sagt fra helt direkte hvordan de oppfatter meg, men akkurat nå står jeg i det helt alene dessverre.

Er du hypoman/manisk nå?

Det er vanskelig å være alene om det. 

Nei jeg er helt normal nå. Jeg var på vei til å stige opp i desember, men så bare utviklet det seg ikke videre. Tror nok medisinene stoppet det. Rakk å kjøpe meg hund da. 😛

Jeg savner en skikkelig hypomani, men er vel best å trakte etter å være frisk. 

AnonymBruker

Det er vanskelig å være alene om det. 

Nei jeg er helt normal nå. Jeg var på vei til å stige opp i desember, men så bare utviklet det seg ikke videre. Tror nok medisinene stoppet det. Rakk å kjøpe meg hund da. 😛

Jeg savner en skikkelig hypomani, men er vel best å trakte etter å være frisk. 

Det er det. Det er liksom greit nok å være alene når ting går greit, da gjør det ikke så mye men når ting begynner å butte i mot så kan det bli virkelig tungt.

Åja. Ok. Koselig med hund da, det var vel slik at du skulle hente den snart? Blir veldig spennende, og ett stort steg i riktig retning! Har tenkt tanken på å få hund selv, men det blir ikke aktuelt ennå for min del.

Det savner jeg også... det er den beste følelsen som jeg finnes og som jeg noen sinne har kjent på noen gang. Men enig at det nok er bedre å trakte etter å være frisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...