Gå til innhold

Jeg er så drittlei av meg selv min egen hjerne og min egen kropp. Hva kan man gjøre med sånt? 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Ta deg en bolle. Eller skrive litt mer utdypende om hva som er utfordringene, dersom du vil ha konstruktive svar.

Jeg fungerer dårlig. Det er vel det største og verste. Har ingen venner, klarer ikke få kontakt med kollegaer, har overfladisk forhold til familie, har aldri hatt kjæreste. Lager aldri middag eller ordentlig mat ellers, spiser stort sett dritt og usunt, som har gjort meg overvektig. Klarer ikke gå ned i vekt samme hva jeg gjør. Hater meg selv. Får sjeldent gjort husarbeid så alt bare flyter over, har sjeldent rene kopper og fat igjen, må bruke skittene klær fordi jeg ikke har klart/orket å vaske klær. Er alltid bare hjemme, er veldig ensom, fortvilet, lei, trist, uten håp. Ser ingen fremtid for meg selv. Er det utdypende nok?

Anonymkode: 40ff3...d82

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du til behandling? Hvis ikke så vil et lurt første steg være å gå til fastlegen og fortelle hvordan du har det.

Anonymkode: 3ca80...e7c

Jeg går ikke i behandling nei. Det er ikke noe jeg ønsker akkurat nå heller. Så er vel bare min egen feil?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går ikke i behandling nei. Det er ikke noe jeg ønsker akkurat nå heller. Så er vel bare min egen feil?

Jeg vet ikke om du har noe ønske om å snakke negativt om deg selv, men det er ikke konstruktivt å snakke om at det er din "feil". Men det er kun du som kan gjøre noe for å få det bedre.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om du har noe ønske om å snakke negativt om deg selv, men det er ikke konstruktivt å snakke om at det er din "feil". Men det er kun du som kan gjøre noe for å få det bedre.

Ja, jeg vet veldig godt at det kun er jeg som kan gjøre noe for å få det bedre. Jeg føler meg bare ikke helt klar for å få det bedre ennå, om det gir noe som helst mening?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg vet veldig godt at det kun er jeg som kan gjøre noe for å få det bedre. Jeg føler meg bare ikke helt klar for å få det bedre ennå, om det gir noe som helst mening?

Hvorfor ber du om råd for hva du kan gjøre når du ikke er klar for å få det bedre?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ber du om råd for hva du kan gjøre når du ikke er klar for å få det bedre?

Fordi jeg tenkte mer på små ting jeg selv kunne gjøre for å få det bedre, bare litt bedre. Det jeg ikke er klar for er å få hjelp av helsepersonell til å få det bedre. Jeg tror nok jeg selv klarer å ta noen små grep så jeg kan klare å puste litt. Det å få hjelp av profesjonelle blir noe annet på en måte? For da må man gå all-in og virkelig gi alt? Om du skjønner hva jeg mener her?

AnonymBruker

Fordi jeg tenkte mer på små ting jeg selv kunne gjøre for å få det bedre, bare litt bedre. Det jeg ikke er klar for er å få hjelp av helsepersonell til å få det bedre. Jeg tror nok jeg selv klarer å ta noen små grep så jeg kan klare å puste litt. Det å få hjelp av profesjonelle blir noe annet på en måte? For da må man gå all-in og virkelig gi alt? Om du skjønner hva jeg mener her?

Da kan du jo starte med å skrive en liste over de ting du ikke er fornøyd med, helt konkret slik du har gjot over her, og så ved siden av skrive hva du kan gjøre for å få gjøre akkurat den tingen bedre.

Så kan du starte i en ende, gjerne den som vil kreve minst arbeid å få endret, og jobbe deg gradvis gjennom listen.

AnonymBruker

Da kan du jo starte med å skrive en liste over de ting du ikke er fornøyd med, helt konkret slik du har gjot over her, og så ved siden av skrive hva du kan gjøre for å få gjøre akkurat den tingen bedre.

Så kan du starte i en ende, gjerne den som vil kreve minst arbeid å få endret, og jobbe deg gradvis gjennom listen.

Takk! Det var en veldig fin måte å løse det på, jeg skal forsøke følge opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...