Gå til innhold

En god unnskyldning for at jeg ikke kommer til å komme hjem til mine foreldre i helgene fremover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil bare starte med å si at jeg er voksen altså, om noen tilfeldigvis skulle tro jeg ikke var det (mtp at jeg reiser hjem til mine foreldre så ofte). Det som er saken nå, er at jeg trenger unnskyldninger for å ikke dra hjem på besøk til foreldrene mine i helgene fremover. Og grunnen til at jeg trenger disse unnskyldningene er at jeg ikke ønsker å dra til dem og grunnen til at jeg ikke ønsker det er at jeg begynner å bli dårlig psykisk nå og jeg ikke vil de skal vite om det... Så hva er eksempler på noen gode unnskyldninger jeg kan bruke til å ikke reise hjem til dem? Denne helga sa jeg at det hadde vært så mye med jula at jeg ønsket tid for meg selv og neste helg tenkte jeg si at jeg trengte bruke tid på å gjøre husarbeid som jeg ikke rakk å gjøre i uka. Men sånn utenom det, hva annet kan jeg si? Kanskje der finnes en unnskyldning jeg kan bruke for alle helgene fremover så jeg slipper finne på nye hele tiden?

Anonymkode: 85c12...ffc

Fortsetter under...

psykedeliker

For en merkelig problemstilling. Er du en voksen person trenger du da ingen unnskyldning for dine egne valg og prioriteringer. Passer det ikke, så passer det ikke, og det må de respektere uten å kreve noen grunn.

AnonymBruker

Vil det ikke være lettere å være ærlig? Hvis du har pleid å reise til dem ofte i helgene og så plutselig begynner med unnskyldninger hver helg, så kan de bli såret og tro det er dem det er noe galt med. 

Anonymkode: 6a1ef...14e

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

For en merkelig problemstilling. Er du en voksen person trenger du da ingen unnskyldning for dine egne valg og prioriteringer. Passer det ikke, så passer det ikke, og det må de respektere uten å kreve noen grunn.

Men sier jeg f.eks: "Det passer ikke denne helgen" så kommer de jo til å lure på hva jeg skal i stedet?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil det ikke være lettere å være ærlig? Hvis du har pleid å reise til dem ofte i helgene og så plutselig begynner med unnskyldninger hver helg, så kan de bli såret og tro det er dem det er noe galt med. 

Anonymkode: 6a1ef...14e

Jo, det vil definitivt være lettere å være ærlig, men ikke bedre. Det beste tenker jeg vil være at de får en unnskyldning annen enn sannheten fra meg. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Ja, hva så? Det er jo deres problem, ikke ditt.

Slik som jeg kjenner dem kommer de til å bli mistenkelige om de ikke får en begrunnelse?

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik som jeg kjenner dem kommer de til å bli mistenkelige om de ikke får en begrunnelse?

Ja, hva så? La dem tenke sitt og lev ditt eget liv.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Ja, hva så? La dem tenke sitt og lev ditt eget liv.

De kommer til å bli bekymret om de ikke får noe begrunnelse og da er jeg like langt? Jeg trenger å finne en unnskyldning som de kan slå seg til ro med.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kanskje der finnes en unnskyldning jeg kan bruke for alle helgene fremover så jeg slipper finne på nye hele tiden?

Jeg er enig med de andre i tråden, det beste er å være ærlig om at det ikke passer for deg å komme hver helg framover.

Hva er forresten årsaken til at du ikke vil si at du sliter psykisk?

AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Nei, det trenger du ikke. De må finne roen i seg selv uten din hjelp.

Jammen, om de ikke får noe begrunnelse så kommer alt til å gå i vasken for meg? Det er mye bedre at jeg finner en god unnskyldning for alles del?

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med de andre i tråden, det beste er å være ærlig om at det ikke passer for deg å komme hver helg framover.

Hva er forresten årsaken til at du ikke vil si at du sliter psykisk?

Jeg er redd for at de skal bli bekymret for meg og ringe inn bekymringsmelding til fastlegen slik at jeg ender opp tvangsinnlagt. Det har skjedd før skjønner du... Jeg vil helst bare klare meg selv egentlig. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er redd for at de skal bli bekymret for meg og ringe inn bekymringsmelding til fastlegen slik at jeg ender opp tvangsinnlagt.

Aha. Det er lett å fikse. Ring fastlegen selv og forklar situasjonen, slik at h*n vet hvorfor de ringer.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Aha. Det er lett å fikse. Ring fastlegen selv og forklar situasjonen, slik at h*n vet hvorfor de ringer.

Jeg skjønner ikke helt hvordan det skal funke? Kan du forklare litt nøyere?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd for at de skal bli bekymret for meg og ringe inn bekymringsmelding til fastlegen slik at jeg ender opp tvangsinnlagt. Det har skjedd før skjønner du... Jeg vil helst bare klare meg selv egentlig. 

Skjønner. Men jeg skjønner også foreldrene dine sin reaksjon, det er sånn å være forelder skjønner du, vi vil så gjerne være en god støtte også når livet ikke smiler :)

Er de fornuftige folk foreldrene dine? Går det an å gjøre en avtale med dem feks? En slik avtale kan feks være at du får rom til å være selvstendig og for deg selv i disse periodene, mot at du ringer dem feks annenhver/ tredjehver dag? Og feks at dere kan sms til hverandre i løpet av dagen, slik at de vet at det står til liv? 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt hvordan det skal funke? Kan du forklare litt nøyere?

Du ringer legekontoret og forklarer at dine foreldre mest sannsynlig vil ringe inn en ubegrunnet begymringsmelding på deg, og hvorfor de gjør det. Akkurat slik du har beskrevet i tråden her.

AnonymBruker
Kayia skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Men jeg skjønner også foreldrene dine sin reaksjon, det er sånn å være forelder skjønner du, vi vil så gjerne være en god støtte også når livet ikke smiler :)

Er de fornuftige folk foreldrene dine? Går det an å gjøre en avtale med dem feks? En slik avtale kan feks være at du får rom til å være selvstendig og for deg selv i disse periodene, mot at du ringer dem feks annenhver/ tredjehver dag? Og feks at dere kan sms til hverandre i løpet av dagen, slik at de vet at det står til liv? 

Ja, de er veldig fornuftige folk foreldrene mine. Jeg kunne jo gjort en avtale, men de aner jo foreløpig ingenting om at jeg begynner å bli dårlig(ere), så om jeg da skal lage en slik avtale må jeg jo innrømme det og det er jo litt dumt kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...