Gå til innhold

En god unnskyldning for at jeg ikke kommer til å komme hjem til mine foreldre i helgene fremover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Ser du ikke koden under kommentarene dine? Anonymkode: 85c12...ffc

Vet du hvem jeg er på ekte var vel mer spørsmålet mitt?

Anonymkode: 85c12...ffc

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok? Jeg forsto det slik at psykedeliker forsøkte hjelpe meg men?

Jeg vet ikke helt om jeg klarer å være så ærlig med mine foreldre? Selv om jeg for så vidt stoler på dem og alt det der. Men ett godt råd det med å la andre rundt meg få være der og hjelpe meg til å ta gode valg. For det sliter jeg veldig med generelt sett. Det eneste som står i hodet mitt nå er å selvsabotere og at jeg ikke fortjener noe som helst... 

Det er utrolig dårlig gjort både mot dine foreldre og deg selv å drive med den selvsaboteringen. 

psykedeliker
frosken skrev (Akkurat nå):

Det er utrolig dårlig gjort både mot dine foreldre og deg selv å drive med den selvsaboteringen.

I et liberalt demokrati er det lov å gjøre ukloke valg. Har du et problem med det?

AnonymBruker

Ja, det veit jeg veldig godt egentlig. Det er bare det at den er så innviklet i meg (jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det egentlig). Jeg har blitt redd for å bli frisk. Ikke at jeg tror det er mulig for meg å noen gang bli frisk da, men bare det å få det bedre er like ille slik jeg ser det akkurat nå.

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Nei jeg vet ikke hvem du er på ekte.

Det var bra. Jeg ble skikkelig bekymret her en stund. Men da misforsto jeg deg bare da.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det veit jeg veldig godt egentlig. Det er bare det at den er så innviklet i meg (jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det egentlig). Jeg har blitt redd for å bli frisk. Ikke at jeg tror det er mulig for meg å noen gang bli frisk da, men bare det å få det bedre er like ille slik jeg ser det akkurat nå.

Siden du vet at du selvsaboterer, så tror jeg også du er i stand til å gjøre noe for å ta bedre valg. 

AnonymBruker

Siden du vet at du selvsaboterer, så tror jeg også du er i stand til å gjøre noe for å ta bedre valg. 

Ja, det tror jeg også egentlig. Jeg må bare tørre å ta det steget kanskje? Og finne igjen verdien i meg selv, det å tørre å vite at jeg har en verdi. Vet ikke helt om det gir mening det jeg skriver nå, men det gav i alle fall mening inne i mitt eget hode.

psykedeliker
frosken skrev (3 minutter siden):

Jeg synes man skal ta hensyn til sine medmennesker.

Jeg synes du skal holde deg i froskedammen og ikke synse så mye om andre. Men det er kun min synsing altså.

Du vil ha oss til å hjelpe deg til å finne på unnskyldninger så du ikke får hjelp? 

Akkurat det vil jeg ikke, og du får et problem uansett om du drar til foreldrene dine eller la være. Enten vil de oppdage at du er syk og trenger hjelp, eller så blir du hjemme og de blir bekymret, og da kontakter de helse elns så du får hjelp da også. 

Det forslaget jeg syns var ett av de bedre her, er å ringe fastlegen selv og forklare situasjonen din. 

Men du vil ikke det heller, og du virker egentlig bare veldig forvirret syns jeg.

Jeg har ikke så mye mer å komme med 🙂

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Du vil ha oss til å hjelpe deg til å finne på unnskyldninger så du ikke får hjelp? 

Akkurat det vil jeg ikke, og du får et problem uansett om du drar til foreldrene dine eller la være. Enten vil de oppdage at du er syk og trenger hjelp, eller så blir du hjemme og de blir bekymret, og da kontakter de helse elns så du får hjelp da også. 

Det forslaget jeg syns var ett av de bedre her, er å ringe fastlegen selv og forklare situasjonen din. 

Men du vil ikke det heller, og du virker egentlig bare veldig forvirret syns jeg.

Jeg har ikke så mye mer å komme med 🙂

Ja, jeg skjønner hvordan det virker, men det var ikke akkurat i tankene mine da jeg opprettet tråden. Tanken var mer den å beskytte meg selv på en måte? Vet ikke om det gir noen mening? Føler ingen av tankene mine gir mening for tiden...

Du har nok sikkert kanskje rett i at jeg vil få ett problem uansett? Det tenkte jeg ikke helt over egentlig. Jeg vet ikke helt om jeg tør å ringe fastlegen selv og forklare situasjonen, men jeg kan kanskje vurdere å heller sende en sånn melding på helsenorge? Jeg bare sliter litt med å finne ut av hva jeg så fall eventuelt skulle ha skrevet da.

Ja, jeg er egentlig bare veldig forvirret, du har rett i det.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg skjønner hvordan det virker, men det var ikke akkurat i tankene mine da jeg opprettet tråden. Tanken var mer den å beskytte meg selv på en måte? Vet ikke om det gir noen mening? Føler ingen av tankene mine gir mening for tiden...

Du har nok sikkert kanskje rett i at jeg vil få ett problem uansett? Det tenkte jeg ikke helt over egentlig. Jeg vet ikke helt om jeg tør å ringe fastlegen selv og forklare situasjonen, men jeg kan kanskje vurdere å heller sende en sånn melding på helsenorge? Jeg bare sliter litt med å finne ut av hva jeg så fall eventuelt skulle ha skrevet da.

Ja, jeg er egentlig bare veldig forvirret, du har rett i det.

Ja, du virker veldig forvirret. Og jeg håper du kontakter fastlegen. Da slipper du å involvere foreldrene dine i første omgang ihvertfall, og så får du høre hva hun/ han sier. 

Lykke til 🙂

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja, du virker veldig forvirret. Og jeg håper du kontakter fastlegen. Da slipper du å involvere foreldrene dine i første omgang ihvertfall, og så får du høre hva hun/ han sier. 

Lykke til 🙂

Det er ikke bra at jeg virker forvirret egentlig. Jeg har bare tenkt at jeg virker normal? Og når til og med en fremmed på internett som ikke kjenner meg synes jeg virker veldig forvirret så er det kanskje litt ille? Jeg vet ikke helt jeg? 

Men det er litt skummelt å ta kontakt med fastlegen? Jeg er så redd for å skrive noe feil?

TAKK!

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke bra at jeg virker forvirret egentlig. Jeg har bare tenkt at jeg virker normal? Og når til og med en fremmed på internett som ikke kjenner meg synes jeg virker veldig forvirret så er det kanskje litt ille? Jeg vet ikke helt jeg? 

Men det er litt skummelt å ta kontakt med fastlegen? Jeg er så redd for å skrive noe feil?

TAKK!

Du virker forvirret med hensyn til hva du bør og ikke bør gjøre, og hva du egentlig vil og ikke. 

Ellers er du ablsoutt til stede sånn mht til kommunikasjon her.  Bare for å poengtere det 🙂

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du virker forvirret med hensyn til hva du bør og ikke bør gjøre, og hva du egentlig vil og ikke. 

Ellers er du ablsoutt til stede sånn mht til kommunikasjon her.  Bare for å poengtere det 🙂

Åja, det var sånn du mente jeg virker forvirret ja. Men ja, du har helt rett jeg er ganske rådvill akkurat nå, veldig splittet mellom det å holde alt for meg selv og gå under jorden og det å åpne mer opp og være mer ærlig både med familie og fastlegen.

Det var da godt å høre i det minste, hehe.  

AnonymBruker

Du sier du ikke vil bekymre foreldrene dine med å si at du begynner å bli mer dårlig.

Tror du ikke foreldrene dine vil bli bekymret hvis du plutselig ikke lenger kommer på besøk med masse unnskyldninger + at du selvsaboterer slik at du får det verre?

Anonymkode: 6a1ef...14e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du sier du ikke vil bekymre foreldrene dine med å si at du begynner å bli mer dårlig.

Tror du ikke foreldrene dine vil bli bekymret hvis du plutselig ikke lenger kommer på besøk med masse unnskyldninger + at du selvsaboterer slik at du får det verre?

Anonymkode: 6a1ef...14e

Jo, det kan jo så for så vidt hende at de blir bekymret dersom jeg plutselig ikke lenger kommer på besøk og har masse unnskyldninger for det, eller det kan jo faktisk også hende att de ser på som disse unnskyldningene som plausible og godtar dem? Det at jeg skulle få det verre er jo ikke helt sikkert, og om det skulle skje at jeg fikk det verre så er det jo rett ikke sikkert at mine foreldre får det med seg? Forhåpentligvis ikke, ettersom vi da har lite kontakt med hverandre og de ikke ser meg IRL. Jeg vil tro det er vanskeligere å oppdage forverring når man aldri møter en person fysisk i alle fall? Eller hva tror du/dere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...