Gå til innhold

Angsten min trigges igjen. Føler alltid at jeg gjør noe galt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jobben som trigger dette nå. Har fått nye ledere, og stemninga på jobb har blitt dårlig etter det. 
Jeg føler ofte at jeg gjør noe galt. 
Jeg venter liksom på at jeg kan få sparken pga noe jeg har gjort eller sagt. Jeg sier såklart ikke stygge ting eller gjør ting jeg vet ikke er akseptabelt. 
Men føler folk har blitt ukontrollerbare og blir fort krenket nå. 
Er ikke i konflikt med kollegaer. 
Liker heller ikke når en av lederne driver og lusker rundt på jobb hos oss. 
Trivdes på jobb før dette, men vurderer å finne noe annet. 
Hvordan håndtere denne angsten? Hva kan man egentlig få sparken for? Kan man bare få det uten videre?

Anonymkode: 1cd57...d1c

Fortsetter under...

Trinity80
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er jobben som trigger dette nå. Har fått nye ledere, og stemninga på jobb har blitt dårlig etter det. 
Jeg føler ofte at jeg gjør noe galt. 
Jeg venter liksom på at jeg kan få sparken pga noe jeg har gjort eller sagt. Jeg sier såklart ikke stygge ting eller gjør ting jeg vet ikke er akseptabelt. 
Men føler folk har blitt ukontrollerbare og blir fort krenket nå. 
Er ikke i konflikt med kollegaer. 
Liker heller ikke når en av lederne driver og lusker rundt på jobb hos oss. 
Trivdes på jobb før dette, men vurderer å finne noe annet. 
Hvordan håndtere denne angsten? Hva kan man egentlig få sparken for? Kan man bare få det uten videre?

Jeg erfarer selv med min angst at i perioder jeg sliter mentalt så kan jeg ha lavere toleransegrense mentalt også. Kan det være dette du opplever? Er det kun på jobb, eller har du en oppfatning at gjelder generelt - det at angsten din er elevert? 

AnonymBruker
Trinity80 skrev (20 minutter siden):

Jeg erfarer selv med min angst at i perioder jeg sliter mentalt så kan jeg ha lavere toleransegrense mentalt også. Kan det være dette du opplever? Er det kun på jobb, eller har du en oppfatning at gjelder generelt - det at angsten din er elevert? 

Mest på jobb. Er ikke sånn at jeg direkte gruer meg på jobb. Men jeg merker jeg ikke trives like godt og det er som om vi alltid skal føle vi gjør noe galt. Egentlig er det slik ellers i samfunnet også. Vi skal ikke føle oss frie og ha det behagelig. Alt skal straffe seg på en måte. 

Nei, man får ikke sparken uten videre. 

Hvorfor skriver du at folk er ukontrollerbare og blir fort krenket, og at du misliker at leder "sniker rundt" ? 

Folk kan ikke lese tankene dine hvis det er der det ligger. Du virker paranoid. 

Endret av Kashmir
Trinity80
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mest på jobb. Er ikke sånn at jeg direkte gruer meg på jobb. Men jeg merker jeg ikke trives like godt og det er som om vi alltid skal føle vi gjør noe galt. Egentlig er det slik ellers i samfunnet også. Vi skal ikke føle oss frie og ha det behagelig. Alt skal straffe seg på en måte. 

Skjønner, er dette noe flere har verbalisert/ snakket om, eller tror du at det er sånn? Oppfatter du ting selv, eller har det tydelig blitt sagt rett ut om at flere utenom deg oppfatter det på samme måte på jobb?

Det må man slå fast først før vi kan gi råd videre.

Sånn ellers i samfunnet så er det å leve under gitte normer og regler ja. Det koster å være en del av ett samfunn, men om man evner så kan man høste goder fra samme samfunn også i form av ivaretakelse og goder. Kommer helt an på blikket du gir det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...