AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Jeg hadde satt veldig pris på hjelp til å motivere meg til å klare å komme meg ut av senga og begynne å få livet på rett kjør igjen... Jeg er nok litt på vei inn i en depressiv fase akkurat nå (har bipolar lidelse), og har siden torsdag bare lagt i sengen mer eller mindre. Nå ønsker jeg veldig gjerne å gjøre alt som står i min makt på å snu dette før det eskalerer. I dag er planen å klare å komme meg opp av senga ettersom jeg må på jobb i morgen. Jeg må bruke dagen til å få tatt en dusj, gå ut med søpla, vaske klær, rydde generelt sett, støvsuge og få handlet middag på butikken (det blir nok fjordland ettersom jeg ikke orker lage noe akkurat nå). Det er vel det som haster alle mest akkurat nå å få gjort. Resten skal jeg forsøke å få spredt utover og gjort resten av uka som er. Noen som har noen gode råd og tips å komme med til meg? Setter pris på alle svar. Takker på forhånd. Anonymkode: 1753f...b2a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Drit i å vente på motivasjon. Sett deg to små mål per dag. I dag: kom deg opp. og 2. lag deg mat. I morgen: kom deg i dusjen og puss tenna. Anonymkode: 0ec39...af4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4237376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Drit i å vente på motivasjon. Sett deg to små mål per dag. I dag: kom deg opp. og 2. lag deg mat. I morgen: kom deg i dusjen og puss tenna. Anonymkode: 0ec39...af4 Du har nok helt rett i at jeg bare burde drite i å vente på motivasjon, for den tror jeg faktisk ikke kommer dessverre. Men ett godt forslag det å sette seg to små mål per dag da, jeg skal finne frem ett tomt dokument og forsøke sette opp noen for hele uken nå. Takk! Anonymkode: 1753f...b2a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4237391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Jeg har fått ryddet litt, tatt ut boss, renset ansikt og pusset tenner og attpåtil vært en tur på matbutikken. Er vel kanskje ikke akkurat så mye å skryte av for vanlige folk, men slik situasjonen min har vært så er jeg fornøyd! Hjalp litt å ha denne tråden å skrive i egentlig. Anonymkode: 1753f...b2a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4237458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Da har jeg fått dusjet også og har lagt meg for å sove. Sikkert ingen som er så interessert i disse oppdateringene, det skjønner jeg. Er bare litt motiverende for egen del å ha noen å skrive til. Håper på å få gjort like mye i morgen. Anonymkode: 1753f...b2a 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4237783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Håper det blir bra for deg å komme deg ut blant folk og på jobb - eller i det minste få en endring i hverdagen. Jeg håper du har fått i deg noe mat siste dagene? Det var en bra start for deg i går. Håper det fortsetter slik og at du sov godt i natt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4237836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har fått ryddet litt, tatt ut boss, renset ansikt og pusset tenner og attpåtil vært en tur på matbutikken. Er vel kanskje ikke akkurat så mye å skryte av for vanlige folk, men slik situasjonen min har vært så er jeg fornøyd! Hjalp litt å ha denne tråden å skrive i egentlig. Anonymkode: 1753f...b2a Når livvet har ramlet sammen så er slike aktiviteter skikkelig vanskelig, all ære til deg for dette. Det kan (ikke ironisk ment) sammenlignes med å bestige en fjelltopp. Så tungt kan livet være i blant. Anonymkode: 0ec39...af4 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4237876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar Eva Sofie skrev (På 9.1.2024 den 8.35): Håper det blir bra for deg å komme deg ut blant folk og på jobb - eller i det minste få en endring i hverdagen. Jeg håper du har fått i deg noe mat siste dagene? Det var en bra start for deg i går. Håper det fortsetter slik og at du sov godt i natt. Hei! Jo, jeg vet ikke helt hva jeg følte om det å gå på jobb i går, det ble litt blandede følelser egentlig. På en side var det veldig fint å endelig komme seg ut blant folk, mens på den andre siden var det ganske slitsomt og stressende. Men det er vel sikkert kanskje normalt i den situasjonen jeg er i nå? Jeg sier stort sett bare hei i det jeg går forbi mine kollegaer når jeg kommer på jobb og det er mer eller mindre den eneste kontakten jeg har med dem i løpet av de timene jeg er på jobb. Med mindre jeg ender opp med å trenge hjelp til noe da, det hender av og til det også. Jeg spiser mye for tiden. Men dessverre veldig usunt. Det blir mye godteri som sjokolade og brus og rett og slett akkurat det jeg har lyst på å spise. Det blir som en slags trøst for meg og er stort sett likt hver gang jeg er dårlig, så blir det slik. Men jeg tenker det får bare være slik en liten periode før jeg setter foten ned og forsøker fikse det også. Det blir liksom så mye som må på plass igjen etter å ha falt litt utenfor når man enten er eller begynner å bli deprimert. Men jeg forsøker i det minste spise en fjordland middag per dag da. Jeg håper også at det fortsetter å bedres for meg nå, det trenger jeg. Er så redd for å bli skikkelig dårlig igjen. Det er ikke noe særlig å deale med. Det ble en bra start for meg og jeg sov godt både natt til i går og natt til i dag. Eneste var at jeg opplevde det som at jeg har falt litt tilbake igjen akkurat i dag da. Men sånn er det vel litt i en oppstartsfase der man forsøker få det bedre for seg selv igjen? I alle fall er det mine erfaringer fra tidligere depressive faser (som sagt så har jeg jo bipolar lidelse så har dessverre fått en del erfaringer med akkurat det). Men jeg har tro på at jeg kan klare fikse det denne gangen før det eskalerer ordentlig og det er vel noe av det viktigste å holde fast i kanskje. Anonymkode: 1753f...b2a 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4238245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 12.15): Når livvet har ramlet sammen så er slike aktiviteter skikkelig vanskelig, all ære til deg for dette. Det kan (ikke ironisk ment) sammenlignes med å bestige en fjelltopp. Så tungt kan livet være i blant. Anonymkode: 0ec39...af4 Ja, det har du helt rett i og takk for det. Jeg er enig i sammenligningen din, livet kan være virkelig tungt i blant. Anonymkode: 1753f...b2a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4238247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Hvordan går det med deg nå? 🫶 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4239880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Eva Sofie skrev (2 timer siden): Hvordan går det med deg nå? 🫶 Så hyggelig at du spør 😊 Det går sånn passe. Jeg har hatt ett lite "tilbakefall". Jeg skriver tilbakefall i anførselstegn da jeg tenker det nok kanskje ikke direkte kan kalles ett faktisk tilbakefall. Men poenget jeg i alle fall forsøker å få frem er det at jeg fikk kommet inn i en litt bedre rutine igjen der jeg fikk litt gjort og ellers tatt litt bedre vare på meg selv noen dager før jeg falt tilbake i gamle, dårlige vaner igjen. Det vil si at de siste dagene har jeg sovet så lenge jeg har klart og når jeg så sto opp bare blitt liggende i sengen og sett på serier og ellers surret rundt på internett hele dagen. Men planen min har vært å forsøke å snu det i dag, så det var litt artig at jeg våknet til at du hadde skrevet i denne tråden igjen. Jeg har i dag også i morgen der jeg ikke har noen planer i det hele tatt. Men jeg har jo en hel leilighet som trenger å ryddes, støvsuges og vaskes og alt annet husarbeid som må gjøres så det er ikke akkurat slik at jeg ikke har noe å gjøre. Jeg tenkte bare gi meg selv en times tid til å drikke energidrikken min, gjøre akkurat det jeg ville også å våkne litt før jeg satte i gang. Har lastet ned en pomodoro app (sånn som tar tiden i intervaller) da jeg har hørt tips om at det skal gjøre det lettere samt skrevet liste over gjøremål så jeg er klar til å begynne etterhvert. Jeg tenkte også å bruke tid i dag på å gå tur og lese i en bok jeg lånte på biblioteket for en stund tilbake for å få ett avbrekk fra å se serier og ellers bare ikke få gjort noe fornuftig. Anonymkode: 1753f...b2a 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4239905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har i dag også i morgen der jeg ikke har noen planer i det hele tatt. Men jeg har jo en hel leilighet som trenger å ryddes, støvsuges og vaskes og alt annet husarbeid som må gjøres så det er ikke akkurat slik at jeg ikke har noe å gjøre. Jeg tenkte bare gi meg selv en times tid til å drikke energidrikken min, gjøre akkurat det jeg ville også å våkne litt før jeg satte i gang. Har lastet ned en pomodoro app (sånn som tar tiden i intervaller) da jeg har hørt tips om at det skal gjøre det lettere samt skrevet liste over gjøremål så jeg er klar til å begynne etterhvert. Anonymkode: 1753f...b2a Du må ha lykke til - jeg heier på deg! 🏆 Virtuell klem om du vil ha 🌟 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4239910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Eva Sofie skrev (1 minutt siden): Du må ha lykke til - jeg heier på deg! 🏆 Virtuell klem om du vil ha 🌟 Tusen takk for det 😊 Virtuell klem tilbake 🤗 Anonymkode: 1753f...b2a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4239912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 13.15): Men jeg har jo en hel leilighet som trenger å ryddes, støvsuges og vaskes og alt annet husarbeid som må gjøres så det er ikke akkurat slik at jeg ikke har noe å gjøre. Fikk du kommet i gang med dagens oppgaver på søndag? Hvordan har starten på din uke vært? 🤗 AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 13.15): Har lastet ned en pomodoro app (sånn som tar tiden i intervaller) da jeg har hørt tips om at det skal gjøre det lettere Er det en slik som tar 25 minutters intervaller med jobbing og deretter en kort pause og deretter nye 25 minutters intervall med jobbing etc.? Finnes trolig flere teknikker der... AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 13.15): Jeg tenkte også å bruke tid i dag på å gå tur og lese i en bok jeg lånte på biblioteket for en stund tilbake... Hvilken bok er det? Mye glede i en god bok... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4240552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Eva Sofie skrev (På 16.1.2024 den 13.56): Fikk du kommet i gang med dagens oppgaver på søndag? Hvordan har starten på din uke vært? 🤗 Er det en slik som tar 25 minutters intervaller med jobbing og deretter en kort pause og deretter nye 25 minutters intervall med jobbing etc.? Finnes trolig flere teknikker der... Hvilken bok er det? Mye glede i en god bok... Så hyggelig at du fortsatt svarer i tråden 😊 Jeg har dessverre ikke så mye positivt å melde, jeg kom aldri i gang med oppgavene jeg skulle gjøre på søndag. Og nå er det jo onsdag og jeg har ennå ikke klart å komme i gang. Uff. Men det er jo ennå mange timer igjen av dagen så jeg har planer om å få gjort litt i dag i det minste. Jeg våknet bare sent og "skulle bare" lese litt på forum først før jeg satte i gang også ble jeg bare sittende. Men nå etter at jeg har skrevet og sendt svaret her til deg skal jeg få tatt ut av oppvaskmaskinen og satt på ny tenker jeg så er jeg i alle fall i gang, det er jo noe og bedre enn ingenting. Pomodoro appen jeg har lastet ned er sånn man kan stille inn tiden selv, så jeg har satt på 5 min arbeid og 10 min pause x 4 og hver fjerde gang får man en lengre 15 min pause før det går på rundgang igjen. Det vanligste er vel å ha lenger arbeidstid enn pause, men jeg tenkte starte smått hehe. Men det fungerer overraskende bra egentlig, så det anbefales om man har behovet. Boken er "grunner til å leve videre" av Matt Haig (eller også reasons to stay alive på engelsk). Jeg synes det virket som en veldig fin bok sånn basert på tittelen og det som sto bakpå. Har foreløpig ikke fått begynt på den ennå da men satser på at det også blir i dag. Anonymkode: 1753f...b2a 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477412-hjelp-meg-%C3%A5-motivere-meg-til-%C3%A5-klare-%C3%A5-komme-meg-ut-av-senga-og-begynne-%C3%A5-f%C3%A5-livet-p%C3%A5-rett-kj%C3%B8r-igjen/#findComment-4240823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.