Gå til innhold

Hadde du selv en mistanke om hvilken diagnose du hadde før du begynte i utredning? Stemte den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde du selv en mistanke om hvilken diagnose du hadde før du begynte i utredning? Stemte den?

Selv hadde jeg minimalt med kunnskap om psykiatri før jeg selv ble syk så jeg hadde aldri hørt om ordet psykose en gang før legevaktslegen nevnte det for meg. Hehe. Så for min del hadde jeg ingen mistanke om diagnose egentlig. 

Anonymkode: 48c24...9a6

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Trodde ikke jeg skulle få schizofreni diagnose nei, men jeg visste hva det var. Utredet to ganger, den ene ekstremt grundig med nevropsykolog og greier.

Selv trodde jeg at jeg hadde schizotyp lidelse og OCD.

Nei, jeg fikk den da jeg var innlagt. Som voksen. 

Og det er jeg veldig glad for at jeg ikke visste tidligere også. Jeg skjønte at det "var noe", men jeg tok det nok mer som en "naturlig del av livet mitt", og hadde strategier. 

Annonse

Trinity80
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Jeg visste ihvertfall hvilken diagnose jeg ikke ville ha - og nå har jeg den - men det ordner seg nok snart. Takk @kupton!

Autisme? Hn kan fjern-diagnostisere deg, så kan jeg fjern-heale deg. 50 k. Hva sier du?

AnonymBruker
Trinity80 skrev (9 minutter siden):

Jeg mistenkte schizofreni, autisme, bipolar, narsissistisk pf - U name it✌️ Var jo så dårlig. Men var visst alvorlig klinisk depresjon og panikkangst.

Hva betyr det når man setter klinisk foran depresjon?

Anonymkode: 4489e...e74

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Jeg visste ihvertfall hvilken diagnose jeg ikke ville ha - og nå har jeg den - men det ordner seg nok snart. Takk @kupton!

Du kunne jo bare unngått å gått til psykiatrien så hadde du sluppet å fått noen diagnose

Anonymkode: 3b9d1...748

AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Skjønte du ikke før du dro dit at de hadde deg i grepet sitt? 

Anonymkode: 3b9d1...748

Annonse

Trinity80
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva betyr det når man setter klinisk foran depresjon?

Anonymkode: 4489e...e74

Det er forskjell på situasjonsbetinget depresjon og klinisk depresjon. Sistnevnte er mer alvorlig, og manifesterer seg ikke kun som reaksjon til en spesifikk hendelse. 

psykedeliker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønte du ikke før du dro dit at de hadde deg i grepet sitt? 

Egentlig er det jeg som har dem i mitt grep, ellers ville de ikke kastet penger etter meg med en forventning om at jeg bare skal holde kjeft og følge manus. Men jeg skjønner jo ikke hint sier de, så da trenger jeg ikke bry meg om hva de forventer. Rare greier det der.

Endret av psykedeliker
Everybody

Visste at jeg hadde OCD og den diagnosen fikk jeg. Visste ikke at jeg hadde psykoselidelse.

Trodde først jeg hadde asperger men jeg hadde jo ikke vært sånn hele livet så det måtte være noe annet.

Men ellers så føles det mer riktig med psykotisk depresjon og OCD.

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Visste at jeg hadde OCD og den diagnosen fikk jeg. Visste ikke at jeg hadde psykoselidelse.

Trodde først jeg hadde asperger men jeg hadde jo ikke vært sånn hele livet så det måtte være noe annet.

Men ellers så føles det mer riktig med psykotisk depresjon og OCD.

Er psykotisk depresjon en egen diagnose?

Anonymkode: 48c24...9a6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...