Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det jeg var usikker på egentlig. Mange bipolare ICD koder. Alle rettet seg mot bipolar 1, men siden jeg aldri har spurt, så viste jeg faktisk ikke helt sikkert før det i 11 står klart og tydelig at blandende episoder er bipolar 1. 

Nå står det vel egentlig i 10 også at F31.0 til 31.7 er 1 og 31.8, 2. Men her inne har det vært skrevet at kodene F31 også blir brukt på bipolar 2.

Så forumet her gjorde meg usikker.

Anonymkode: 19249...3dc

Så om jeg forstår deg riktig så er det slik at dersom en har blandede episoder så har man alltid bipolar type 1 og ikke type 2? Spør etter som jeg selv også har bipolar og har opplevd blandet episode.

Anonymkode: 3ab7f...ff0

Fortsetter under...

AnonymBruker
Trinity80 skrev (11 minutter siden):

@ISW mulig mange har det som nyttårsforsett å henge her? Som treningssentre som har overtenning i januar…

🤣 Nyttårsforsett å være mest mulig psykiatriopphengt? 

Anonymkode: 67b56...f70

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så om jeg forstår deg riktig så er det slik at dersom en har blandede episoder så har man alltid bipolar type 1 og ikke type 2? Spør etter som jeg selv også har bipolar og har opplevd blandet episode.

I følge icd 11 så står det klart og tydelig.

https://icd.who.int/browse11/l-m/en#/http://id.who.int/icd/entity/1456478153

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

I følge icd 11 så står det klart og tydelig.

https://icd.who.int/browse11/l-m/en#/http://id.who.int/icd/entity/1456478153

Tusen takk.

Annonse

Gjest Vendi

Ikke bare drukner seriøse tråder her nå, men det blir også tullet og tøyset i seriøse tråder også. Synes det er synd å se at det som begynte med seriøse spørsmål fra trådstarter(e) glir ut i tull og tøys. Hvordan tror dere det føles for den/de som kom med spørsmålene sine? At det bare glir ut i fjas? 

Det finnes faktisk et eget humorforum her, hvor man kan dra "To trøtte typer" og div annet til.  

AnonymBruker
Vendi skrev (3 minutter siden):

Ikke bare drukner seriøse tråder her nå, men det blir også tullet og tøyset i seriøse tråder også. Synes det er synd å se at det som begynte med seriøse spørsmål fra trådstarter(e) glir ut i tull og tøys. Hvordan tror dere det føles for den/de som kom med spørsmålene sine? At det bare glir ut i fjas? 

Det finnes faktisk et eget humorforum her, hvor man kan dra "To trøtte typer" og div annet til.  

Jeg er helt enig med deg i det du skriver her. Veldig synd at det har blitt på denne måten som det har blitt nå. 

psykedeliker
Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Å røyke sopp er ikke katastrofal livshendelse.

Riktig, men hvis man røyker sopp eller setter hasjsprøyter skal man ha en diagnose, ifølge manus. Etter det samme manuset skal man alltid begynne et behandlingsløp med å innrømme at man har røykt sopp og satt hasjsprøyter, uavhengig av om det er sant eller ikke. Og med litt godvilje fra alle involverte parter kan den påfølgende behandlingen føre til en katastrofal livshendelse. Hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig?

AnonymBruker

Selvsagt kan man lure på psykiatrirelaterte spørsmål på et psykiatriforum pg forvente at mennesker i reelt hjelpebehov kontakter riktige instanser fremfor å legge lit til fremmede på nett 

Anonymkode: e1746...2e9

AnonymBruker
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Riktig, men hvis man røyker sopp eller setter hasjsprøyter skal man ha en diagnose, ifølge manus. 

Du sier du ble psyk av sopp og hasj?

Anonymkode: aafef...dfd

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor måtte du ha diagnose da?

Jeg ville ikke ha noen diagnose. Jeg trengte bare hjelp til å løse et problem, men så sto det i manus at da trengte man diagnose. Det var ihvertfall det jeg ble fortalt, og ingen stilte noen spørsmål rundt det.

AnonymBruker
Vendi skrev (47 minutter siden):

Du vet at de trådene hadde dødd ut for lengst hadde det ikke vært for at de ble holdt i gang med "tull og tøys" og dette forumet hadde vært veldig dødt. 

Anonymkode: 67b56...f70

Nicklusheletida
ISW skrev (3 timer siden):

Ikke min sak egentlig, men når det er så mye aktivitet her, så drukner trådene hvor mennesker har reelle hjelpebehov i alle trådene som skrives av nysgjerrighet eller for å lære ting. Det synes jeg blir litt uheldig. 

Eventuelt kan de som har spørsmål om serotonin, reseptorer, osv - sende meg en PM. Kupton svarer sjelden på disse uansett. 

Helt uenig. Psykiatrispørsmål hører til på psykiatri. Ikke åpent. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...