Gå til innhold

Sobril billigere å kjøpe på nett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det billigere å kjøpe pakka på nett enten nett butikken til de vanlige apotekene eller de rene nettapotekene? 

Og er det mulig å få sobril på blå resept. Antar ingen får det, men vil spørre 

Anonymkode: 0f44c...9c5

Tror det koster det samme. Store pakker koster mindre pr pille enn små. Med mindre du er døende eller har epilepsi, så får du ikke benzodiazepiner på blå resept, men dette er jo uansett forholdsvis billige medisiner.

Anonymkode: be5be...104

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det koster det samme. Store pakker koster mindre pr pille enn små. Med mindre du er døende eller har epilepsi, så får du ikke benzodiazepiner på blå resept, men dette er jo uansett forholdsvis billige medisiner.

Je syns 100kr for 25piller er mye jeg 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Je syns 100kr for 25piller er mye jeg 

Ja, men som sagt 100 stk koster bare det dobbelte av 25. Ca 200,-

Så da er den eneste måten du kan spare på å få større pakninger, men det spørs jo om legen vil skrive ut, ikke sant? 

100 kroner er kanskje mye for deg, men er ikke så dyrt når det kommer til medisiner.

Annonse

Generell info:

Prisen på reseptbelagte medisiner er styrt av myndighetene. Den er lik uansett på hvilket apotek du kjøper medisinen. Det samme er gebyret som apoteket får for utleveringen (som er inkludert i prisen). 

Det er kun på medisiner med fri prissetting (OTC) du kan forvente å få rabatter ved å handle i nettapotek eller på kampanjer.

Du finner en del "fake" Sobril på nett (altså ikke via steder som Farmasiet, men via suspekte sider). Dette må du ikke finne på å kjøpe. Du vet aldri hva slike piller inneholder, hvis du i det hele tatt får dem.

For Sobril (og andre rimelige medisiner) er det en del å tjene på å kjøpe større pakninger. Dette blant annet fordi ekspedisjonsgebyret til apoteket er likt uansett om pakken inneholder 25 eller 100 tabletter. Men som noen er inne på; ikke alle leger har lyst til å skrive ut 100 Sobril av gangen.

Du får ikke Sobril på blå resept med mindre du er i livets sluttfase (palliativ behandling).

ISW skrev (15 minutter siden):

Generell info:

Prisen på reseptbelagte medisiner er styrt av myndighetene. Den er lik uansett på hvilket apotek du kjøper medisinen. Det samme er gebyret som apoteket får for utleveringen (som er inkludert i prisen). 

Det er kun på medisiner med fri prissetting (OTC) du kan forvente å få rabatter ved å handle i nettapotek eller på kampanjer.

Du finner en del "fake" Sobril på nett (altså ikke via steder som Farmasiet, men via suspekte sider). Dette må du ikke finne på å kjøpe. Du vet aldri hva slike piller inneholder, hvis du i det hele tatt får dem.

For Sobril (og andre rimelige medisiner) er det en del å tjene på å kjøpe større pakninger. Dette blant annet fordi ekspedisjonsgebyret til apoteket er likt uansett om pakken inneholder 25 eller 100 tabletter. Men som noen er inne på; ikke alle leger har lyst til å skrive ut 100 Sobril av gangen.

Du får ikke Sobril på blå resept med mindre du er i livets sluttfase (palliativ behandling).

Det tror jeg ikke stemmer.  Jeg bruker flere apotek og det private apoteket er dyrere enn kjedeapteket.  Nå handler jeg ikke på nett, men en venn av meg hadde begynt å bruke Farmasiet og mente også at det var billigere.

AnonymBruker
Dorthe skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg ikke stemmer.  Jeg bruker flere apotek og det private apoteket er dyrere enn kjedeapteket.  Nå handler jeg ikke på nett, men en venn av meg hadde begynt å bruke Farmasiet og mente også at det var billigere.

Sjekket nå, farmasiet 92kr for 25 10mg apotek 1, 92kr 25, 10mg.

I følge felleskatalogen er rundt 91kr det billigste de kan selge den for.

Anonymkode: 49d08...065

Dorthe skrev (1 time siden):

Rent teoretisk kan du ha rett, for myndighetene fastsetter en maksimalpris for medisinene. Apotekenes marginer på reseptbelagte medisiner (utsalgspris - innkjøpspris) er imidlertid meget liten (apotekene tjener generelt penger på OTC-medisiner, solkrem, hudpleie og diverse dilldall) så for meg virker det ekstremt usannsynlig at de skal gi rabatter på reseptbelagte medisiner selv om det som sagt teoretisk sett er lov.

ISW skrev (5 minutter siden):

Rent teoretisk kan du ha rett, for myndighetene fastsetter en maksimalpris for medisinene. Apotekenes marginer på reseptbelagte medisiner (utsalgspris - innkjøpspris) er imidlertid meget liten (apotekene tjener generelt penger på OTC-medisiner, solkrem, hudpleie og diverse dilldall) så for meg virker det ekstremt usannsynlig at de skal gi rabatter på reseptbelagte medisiner selv om det som sagt teoretisk sett er lov.

Jeg tror jeg har rett fordi hun som eier det private apoteket sier at folk kjøper noe hos henne og noe på kjedeapotene pga prisen.  Det er utrolig bra service hos henne og det er faktisk verdt å betale litt ekstra for det.  Men det er antagelig ikke snakk om de store summene som du sier.😀

Dorthe skrev (2 timer siden):

Jeg tror jeg har rett fordi hun som eier det private apoteket sier at folk kjøper noe hos henne og noe på kjedeapotene pga prisen.  Det er utrolig bra service hos henne og det er faktisk verdt å betale litt ekstra for det.  Men det er antagelig ikke snakk om de store summene som du sier.😀

Legemiddellovens §6 med påfølgende forskrifter regulerer prisfastsettelsen på medisiner. Apotekene kan ikke fravike fra dette. Det er altså heller ikke anledning til å gi rabatter.

Du er sikker på at det du snakker om ikke er reseptfrie medisiner?

Annonse

ISW skrev (6 minutter siden):

Legemiddellovens §6 med påfølgende forskrifter regulerer prisfastsettelsen på medisiner. Apotekene kan ikke fravike fra dette. Det er altså heller ikke anledning til å gi rabatter.

Du er sikker på at det du snakker om ikke er reseptfrie medisiner?

Ja,det er jeg sikker på.  Jeg skal se hva jeg klarer å sjekke opp til uka.  Bare sånn fordi jeg er nysgjerrig 😉.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...