Gå til innhold

Kognitive vansker remeron?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har blitt fjern og fått utfordringer med hukommelse/kognisjon av remeron?

Har fått dette mer og mer og så nå at «hukommelsesproblemer» er listet som vanlig bivirkning. 

Men hva innebærer det og har noen fått det isåfall hvordan ?

Anonymkode: efc84...c71

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477477-kognitive-vansker-remeron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

hattifnattus

Nå er det flere år siden jeg gikk på remeron, men jeg husker veldig godt to ting ved de: Jeg fikk en umettelig ulvehunger, og jeg fikk hukommelsesproblemer.  Jeg klarte ikke å tenke like klart som før, og gikk ned 1-2 karakterer i alle fag på videregående fordi jeg ikke klarte å prestere vanlig. Det var som et slags tåkete slør var blitt lagt over hjernen min.

AnonymBruker
hattifnattus skrev (59 minutter siden):

Nå er det flere år siden jeg gikk på remeron, men jeg husker veldig godt to ting ved de: Jeg fikk en umettelig ulvehunger, og jeg fikk hukommelsesproblemer.  Jeg klarte ikke å tenke like klart som før, og gikk ned 1-2 karakterer i alle fag på videregående fordi jeg ikke klarte å prestere vanlig. Det var som et slags tåkete slør var blitt lagt over hjernen min.

Ble du bedre når du slutta?

AnonymBruker
hattifnattus skrev (1 time siden):

Jeg har ikke matlyst men føler meg fjernere og fjernere..

AnonymBruker
hattifnattus skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg gikk på det i 1-2 år ish hvis jeg husker riktig, og da jeg slutta så fikk jeg hodet mitt tilbake.

Hvordan merka du kognitiv svekkelse? Jeg sliter med å huske og prosessere og er helt fjern- de gode følelsene og følelsesmessig respons  er også borte. 
Vet ikke hva det skyldes men blir mindre og mindre meg selv og mer og mer i tåka

Annonse

hattifnattus
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan merka du kognitiv svekkelse? Jeg sliter med å huske og prosessere og er helt fjern- de gode følelsene og følelsesmessig respons  er også borte. 
Vet ikke hva det skyldes men blir mindre og mindre meg selv og mer og mer i tåka

Jeg merket det på skolen at jeg ikke lenger klarte å henge med. Til vanlig var jeg en elev som deltok mye i timene, og lå på karakter 5-6 i alle fag. Plutselig slet jeg og brukte mye mer tid og krefter på å forstå hva som ble sagt, jeg glemte ting som var blitt nevnt tidligere på dagen, jeg sovnet i timene fordi jeg fikk så hangover av medisinene, jeg kunne lese gjennom sidene i norsken, forså i ikke klare å gjengi det fordi hjernen min ikke klarte å ta innover seg ordene.

AnonymBruker
hattifnattus skrev (18 timer siden):

Jeg merket det på skolen at jeg ikke lenger klarte å henge med. Til vanlig var jeg en elev som deltok mye i timene, og lå på karakter 5-6 i alle fag. Plutselig slet jeg og brukte mye mer tid og krefter på å forstå hva som ble sagt, jeg glemte ting som var blitt nevnt tidligere på dagen, jeg sovnet i timene fordi jeg fikk så hangover av medisinene, jeg kunne lese gjennom sidene i norsken, forså i ikke klare å gjengi det fordi hjernen min ikke klarte å ta innover seg ordene.

Hadde du noen andre opplevelser av å være fjern eller at tanker/følelser ikke fungerte? Eller annet?

jeg føler jeg går pakka inn i noe og er ikke tilstede i det hele tatt

AnonymBruker
kupton skrev (På 12.1.2024 den 10.16):

Det er alltid vanskelig å vite når en mulig bivirkning er lik et symptom ved lidelsen en behandles for.

Hva når dette kommer mer og mer utover i behandlingen? Kan bivirkninger oppføre seg slik? 

hattifnattus
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde du noen andre opplevelser av å være fjern eller at tanker/følelser ikke fungerte? Eller annet?

jeg føler jeg går pakka inn i noe og er ikke tilstede i det hele tatt

Jeg følte jeg konstant hadde promille, eller var fyllesyk. Veldig sirup i hodet og måtte sette førerkortet på vent fordi jeg fikk ikke med meg ting som skjedde rundt meg ordentlig, hadde sen reaksjonsevne og kunne sovne av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...