AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 Skrevet 10. januar 2024 Noen her som har blitt fjern og fått utfordringer med hukommelse/kognisjon av remeron? Har fått dette mer og mer og så nå at «hukommelsesproblemer» er listet som vanlig bivirkning. Men hva innebærer det og har noen fått det isåfall hvordan ? Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 Skrevet 11. januar 2024 Er det bare meg? Da kan det kanskje ikke skyldes remeron, selv om det er listet som bivirkning? Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
kupton Skrevet 12. januar 2024 Skrevet 12. januar 2024 Det er alltid vanskelig å vite når en mulig bivirkning er lik et symptom ved lidelsen en behandles for. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 Skrevet 12. januar 2024 kupton skrev (1 time siden): Det er alltid vanskelig å vite når en mulig bivirkning er lik et symptom ved lidelsen en behandles for. Ja nettopp. Så lenge man har det så virker jo isåfall ikke medisinen da🤷♀️ Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 Skrevet 12. januar 2024 kupton skrev (1 time siden): Det er alltid vanskelig å vite når en mulig bivirkning er lik et symptom ved lidelsen en behandles for. Har fått disse symptomene litt ut i medisineringsforløpet Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 Skrevet 12. januar 2024 Hvordan utspiller disse problemene seg hvis det er bivirkning? Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 Kan disse og andre bivirkninger komme gradvis? Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
hattifnattus Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 Nå er det flere år siden jeg gikk på remeron, men jeg husker veldig godt to ting ved de: Jeg fikk en umettelig ulvehunger, og jeg fikk hukommelsesproblemer. Jeg klarte ikke å tenke like klart som før, og gikk ned 1-2 karakterer i alle fag på videregående fordi jeg ikke klarte å prestere vanlig. Det var som et slags tåkete slør var blitt lagt over hjernen min. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 hattifnattus skrev (59 minutter siden): Nå er det flere år siden jeg gikk på remeron, men jeg husker veldig godt to ting ved de: Jeg fikk en umettelig ulvehunger, og jeg fikk hukommelsesproblemer. Jeg klarte ikke å tenke like klart som før, og gikk ned 1-2 karakterer i alle fag på videregående fordi jeg ikke klarte å prestere vanlig. Det var som et slags tåkete slør var blitt lagt over hjernen min. Ble du bedre når du slutta? Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 hattifnattus skrev (1 time siden): Nå er det flere år siden jeg gikk på remeron, men jeg husker veldig godt to ting ved de: Jeg fikk en umettelig ulvehunger, og jeg fikk hukommelsesproblemer. Jeg klarte ikke å tenke like klart som før, og gikk ned 1-2 karakterer i alle fag på videregående fordi jeg ikke klarte å prestere vanlig. Det var som et slags tåkete slør var blitt lagt over hjernen min. Jeg har ikke matlyst men føler meg fjernere og fjernere.. Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
hattifnattus Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ble du bedre når du slutta? Anonymkode: efc84...c71 Ja, jeg gikk på det i 1-2 år ish hvis jeg husker riktig, og da jeg slutta så fikk jeg hodet mitt tilbake. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 hattifnattus skrev (10 minutter siden): Ja, jeg gikk på det i 1-2 år ish hvis jeg husker riktig, og da jeg slutta så fikk jeg hodet mitt tilbake. Hvordan merka du kognitiv svekkelse? Jeg sliter med å huske og prosessere og er helt fjern- de gode følelsene og følelsesmessig respons er også borte. Vet ikke hva det skyldes men blir mindre og mindre meg selv og mer og mer i tåka Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 hattifnattus skrev (13 minutter siden): Ja, jeg gikk på det i 1-2 år ish hvis jeg husker riktig, og da jeg slutta så fikk jeg hodet mitt tilbake. Ble du sånn umiddelbart? For meg kommet mer og mer. Tatt den noen mnd Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
hattifnattus Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvordan merka du kognitiv svekkelse? Jeg sliter med å huske og prosessere og er helt fjern- de gode følelsene og følelsesmessig respons er også borte. Vet ikke hva det skyldes men blir mindre og mindre meg selv og mer og mer i tåka Anonymkode: efc84...c71 Jeg merket det på skolen at jeg ikke lenger klarte å henge med. Til vanlig var jeg en elev som deltok mye i timene, og lå på karakter 5-6 i alle fag. Plutselig slet jeg og brukte mye mer tid og krefter på å forstå hva som ble sagt, jeg glemte ting som var blitt nevnt tidligere på dagen, jeg sovnet i timene fordi jeg fikk så hangover av medisinene, jeg kunne lese gjennom sidene i norsken, forså i ikke klare å gjengi det fordi hjernen min ikke klarte å ta innover seg ordene. 0 Siter
hattifnattus Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ble du sånn umiddelbart? For meg kommet mer og mer. Tatt den noen mnd Anonymkode: efc84...c71 Det ble sånn ganske så umiddelbart etter oppstart ja 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 Skrevet 13. januar 2024 hattifnattus skrev (15 minutter siden): Det ble sånn ganske så umiddelbart etter oppstart ja Ok. Jeg har blitt sånn etter en tid Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 Skrevet 14. januar 2024 hattifnattus skrev (18 timer siden): Jeg merket det på skolen at jeg ikke lenger klarte å henge med. Til vanlig var jeg en elev som deltok mye i timene, og lå på karakter 5-6 i alle fag. Plutselig slet jeg og brukte mye mer tid og krefter på å forstå hva som ble sagt, jeg glemte ting som var blitt nevnt tidligere på dagen, jeg sovnet i timene fordi jeg fikk så hangover av medisinene, jeg kunne lese gjennom sidene i norsken, forså i ikke klare å gjengi det fordi hjernen min ikke klarte å ta innover seg ordene. Hadde du noen andre opplevelser av å være fjern eller at tanker/følelser ikke fungerte? Eller annet? jeg føler jeg går pakka inn i noe og er ikke tilstede i det hele tatt Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 Skrevet 14. januar 2024 kupton skrev (På 12.1.2024 den 10.16): Det er alltid vanskelig å vite når en mulig bivirkning er lik et symptom ved lidelsen en behandles for. Hva når dette kommer mer og mer utover i behandlingen? Kan bivirkninger oppføre seg slik? Anonymkode: efc84...c71 0 Siter
hattifnattus Skrevet 14. januar 2024 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde du noen andre opplevelser av å være fjern eller at tanker/følelser ikke fungerte? Eller annet? jeg føler jeg går pakka inn i noe og er ikke tilstede i det hele tatt Anonymkode: efc84...c71 Jeg følte jeg konstant hadde promille, eller var fyllesyk. Veldig sirup i hodet og måtte sette førerkortet på vent fordi jeg fikk ikke med meg ting som skjedde rundt meg ordentlig, hadde sen reaksjonsevne og kunne sovne av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.