Gå til innhold

Helt 100% ærlig, er der alltid håp for alle til å bli bedre, alltid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

NEI. 

Det var ett høyt og klart svar. Det er jo leit å høre, men det er vel bare rett og slett en del av realiteten? Jeg har fått med meg at du er behandler, har du noen gang blitt spurt av en pasient dette spørsmålet og rett ut sagt at du ikke tenker der er håp for bedring? Eller ville du gjort det, om det var tilfelle? Dumt spørsmål kanskje, men jeg ble bare litt nysgjerrig på hvor ærlige behandlere er på dette eller om de alltid vil ta en hvit løyn for å bevare fremtidstroen og håpet?

Anonymkode: 180f3...fae

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det var ett høyt og klart svar. Det er jo leit å høre, men det er vel bare rett og slett en del av realiteten? Jeg har fått med meg at du er behandler, har du noen gang blitt spurt av en pasient dette spørsmålet og rett ut sagt at du ikke tenker der er håp for bedring? Eller ville du gjort det, om det var tilfelle? Dumt spørsmål kanskje, men jeg ble bare litt nysgjerrig på hvor ærlige behandlere er på dette eller om de alltid vil ta en hvit løyn for å bevare fremtidstroen og håpet?

Ja, jeg får spørsmålet av og til både fra pasienter og pårørende, og jeg svarer alltid ærlig.

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg får spørsmålet av og til både fra pasienter og pårørende, og jeg svarer alltid ærlig.

Hender det at du svarer nei til pasienter som er deprimert?

Anonymkode: 2d708...edf

AnonymBruker
kupton skrev (2 minutter siden):

Så flott av deg. Jeg hadde satt pris på ett ærlig svar fra min behandler, men hun er sånn happy-go-lucky som alltid ser håp og positivitet og alt som er.

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Sykepleieren har sagt at mine problemer forsvinner ikke, som i at jeg aldri vil kjenne på rarhet og angst osv. Må nok leve med det, det og de negative symptomene. 

Hvilke negative symptomer har du?

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Nei. For det er min erfaring at det alltid er noe mer en kan gjøre.

Det er jeg lettet over å høre deg si. Jeg spurte nylig min behandler dette spørsmålet og hun svarte ærlig at hun trodde jeg kunne bli bedre.

Anonymkode: 2d708...edf

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Sykepleieren har sagt at mine problemer forsvinner ikke, som i at jeg aldri vil kjenne på rarhet og angst osv. Må nok leve med det, det og de negative symptomene. 

Man blir jo bedre når man lærer å leve med de handikap man har. Når man godtar at å være bra ikke betyr 100% frisk.

Anonymkode: 2ad9e...fcb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...