Gå til innhold

Hva kan være grunnen til at en privat psykolog ikke lises på legelisten.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vedkommende er privat psykolog, har nettside og skriver der at hen tar i mot pasienter, om hvor hen har tatt utdannelse osv. Men vedkommende står ikke oppført på legelisten.no. Hva kan grunnen til det være?

Anonymkode: 8f4ad...3f6

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Kanskje vedkommende ikke ønsker det selv?

Jeg trodde det var slik at behandlere ikke kunne reservere seg mot å stå oppført der? Jeg mener på jeg leste det en gang ett sted? Men kanskje i veldig spesielle tilfelle det er mulig?

Anonymkode: 8f4ad...3f6

Legelisten må leses meg stor skepsis. Om vi er fornøyd eller ikke, avhenger i stor grad av forventningene. Mange har helt urealistiske forventninger, bla tror noen at legen er en kiosk der en får det en ber om uten noen faglig vurdering.

I tillegg er det større sannsynlighet at en misfornøyd skriver en vurdering enn at en fornøyd pasient gjør det.

Annonse

emilie321
kupton skrev (34 minutter siden):

Legelisten må leses meg stor skepsis. Om vi er fornøyd eller ikke, avhenger i stor grad av forventningene. Mange har helt urealistiske forventninger, bla tror noen at legen er en kiosk der en får det en ber om uten noen faglig vurdering.

I tillegg er det større sannsynlighet at en misfornøyd skriver en vurdering enn at en fornøyd pasient gjør det.

Helt enig!

Da jeg begynte hos min forrige fastlege så leste jeg vurderingene og de var ikke positive. Han var alt fra arrogant til for streng med b-preparater.  Men mitt inntrykk var at han var varm og genuint interessert i å hjelpe meg. En av de beste fastlegene jeg har hatt. Dessverre sluttet han som fastlege. 

AnonymBruker
emilie321 skrev (12 minutter siden):

Helt enig!

Da jeg begynte hos min forrige fastlege så leste jeg vurderingene og de var ikke positive. Han var alt fra arrogant til for streng med b-preparater.  Men mitt inntrykk var at han var varm og genuint interessert i å hjelpe meg. En av de beste fastlegene jeg har hatt. Dessverre sluttet han som fastlege. 

Ja, og heldigvis er det er ofte veldig lett å lese gjennom linjene. Min fastlege har også noen dårlige kommentarer, som slett ikke stemmer med min erfaring. Og hadde en veldig flink LIS på DPS, som nå er fastlege. Ble nysgjerrig nå og sjekket han også. Var en sur kommentar om ikke bli tatt på alvor ved psykisk helse. Da tenker jeg mitt. 

Anonymkode: 091bd...cea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...