Gå til innhold

Hvordan plukke seg selv opp når man feiler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 🙂 Jeg skal straks i gang med tilfriskningsprosessen min, på ordentlig denne gangen. Med det mener jeg at jeg virkelig skal gå all in for legge fra meg alle destruktive mestringsstrategier og sykdom i fortiden og gjøre mitt aller beste for å få til fremgang, se fremover og begynne å leve ett friskt liv (eller så friskt liv som mulig i alle fall). Å ta friske valg skal jeg i alle fall gjøre mitt beste for å ta.

I denne forbindelsen stiller jeg spørsmålet: Hvordan plukker man seg selv opp på en best mulig måte når man feiler? Bakgrunnen for spørsmålet er vel i hovedsak det at jeg er en slik person/pasient som lett lar ett eneste lite feilsteg ødelegge alt. Jeg tenker fort at: "Ja, nå er det allerede ødelagt litt så nå kan jeg like gjerne bare ødelegge alt annet også og kjøre hele driten rett i grøfta". Selv sabotere med andre ord. Men jeg ønsker nå, når jeg skal i gang med mitt nye liv å unngå dette så godt jeg kan.

Alle svar taes i mot, takk på forhånd ❤️

Anonymkode: e28ca...898

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med å gi seg selv raushet og egenomsorg. Behandle deg selv som du ville ha behandlet en god venn.

Anonymkode: 33837...7a3

Akkurat de tre tingene du nevner der er jeg dessverre veldig dårlig på. Gjør heller det stikk motsatte så snart jeg får muligheten til det egentlig skal jeg være helt ærlig med deg (dere). Men jeg jobber med å bli bedre på det da, det skal være sagt. 

Anonymkode: e28ca...898

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...