Gå til innhold

Eksempel på kostholdsplan ved spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer vel an på hva slags spiseforstyrellse du har? Og må vel uansett utvikles individuelt?

Anonymkode: 614c6...aa5

Jeg ville sagt kanskje en slags blanding, men hovedsakelig sliter jeg med at jeg spiser for lite (sulter meg). Hvorfor må det utvikles individuelt, kunne du sagt noe om det?

Anonymkode: c0a5e...994

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg har ett ønske om å spise mer og bli bedre?

2 brødskiver til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 1 fjordland til middag og 2 brødskiver til kveldsmat vil jeg si er det normale. 

Anonymkode: a335f...27b

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

2 brødskiver til frokost, 2 brødskiver til lunsj, 1 fjordland til middag og 2 brødskiver til kveldsmat vil jeg si er det normale. 

Det var mye brød det. Jeg tror ikke jeg hadde orket så mye brød, har du forslag til noe jeg kan bytte det ut med?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var mye brød det. Jeg tror ikke jeg hadde orket så mye brød, har du forslag til noe jeg kan bytte det ut med?

Omelett med litt salat til, grove knekkebrød med kokt egg, havregrøt med nøtter og bær eller en salat med f.eks. agurk, paprika, fetaost/vanlig gulost, avokado, blåbær, grønnsalat og dressing.

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Omelett med litt salat til, grove knekkebrød med kokt egg, havregrøt med nøtter og bær eller en salat med f.eks. agurk, paprika, fetaost/vanlig gulost, avokado, blåbær, grønnsalat og dressing.

Takk! Det fristet mye mer. Jeg er ganske dårlig på dette med mat, sliter med å tenke ut matvarer jeg kan/burde spise egentlig.

emilie321
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Veldig bra!  Selv ville jeg lagt til mager vanilje kesam, men det er meg da + makrell i tomat på knekkebrød (som variasjon fra egg)

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det var ett stusslig kosthold.

Anonymkode: 77bde...ede

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk! Det fristet mye mer. Jeg er ganske dårlig på dette med mat, sliter med å tenke ut matvarer jeg kan/burde spise egentlig.

Man spiser til man er mett er en god huskeregel😅 man skal ikke leve livet med å gå rundt å sulte. Hvis man lider i psykisk lidelse fra før av så trenger man ikke å skape seg selv enda mer lidelse ved å sulte seg selv i tillegg. 

emilie321 skrev (39 minutter siden):

Veldig bra!  Selv ville jeg lagt til mager vanilje kesam, men det er meg da + makrell i tomat på knekkebrød (som variasjon fra egg)

Jeg spiser ikke lettprodukter, prøver å holde meg unna ultraprosesserte matvarer. :) 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er grunnen til det? Spør av nysgjerrighet bare.

Fordi jeg tror på å spise rene og ordentlige råvarer, ikke mat som er ultraprosessert til det ugjenkjennelige. Om matvaren har en ingrediensliste med masse ting jeg ikke klarer å uttale engang, eller mange e-stoffer så finner jeg heller noe annet. Det er stadig flere som mener at den ultraprosesserte maten for en stor del ligger bak den fedmeepidemien vi har hatt de siste 40-50 årene.

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Fordi jeg tror på å spise rene og ordentlige råvarer, ikke mat som er ultraprosessert til det ugjenkjennelige. Om matvaren har en ingrediensliste med masse ting jeg ikke klarer å uttale engang, eller mange e-stoffer så finner jeg heller noe annet. Det er stadig flere som mener at den ultraprosesserte maten for en stor del ligger bak den fedmeepidemien vi har hatt de siste 40-50 årene.

Åja. Jeg har ikke satt meg så mye inn i akkurat dette med rene råvarer og ultraprossesert mat og slikt egentlig. Har vært så vandt til å spise det at jeg egentlig ikke har stilt noe spørsmål ved det noen gang. "Alle" spiser det jo så det har aldri vært noe jeg har tenkt så spesielt mye over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...