Gå til innhold

Kan man be om å få møte lege på legevakten bare for å snakke når man sliter psykisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok

Anonymkode: 5b3f2...199

Jeg forstår ikke helt poenget med å bare svare ett enkelt "ok"? Er det liksom meningen at det skal bety noe ala "jeg ser det du skriver men jeg bryr meg ikke?" Men uansett, som du sikkert skjønner da så blir det ganske så vanskelig for meg det å ta det steget å skulle ringe legevakten akkurat nå. Jeg tror jeg trenger litt tid til å reflektere og tenke litt først, slik at det blir så riktig som mulig som det kan bli. For om det blir feil kan det jo få store konsekvenser?

Anonymkode: 2db0b...786

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt poenget med å bare svare ett enkelt "ok"? Er det liksom meningen at det skal bety noe ala "jeg ser det du skriver men jeg bryr meg ikke?" Men uansett, som du sikkert skjønner da så blir det ganske så vanskelig for meg det å ta det steget å skulle ringe legevakten akkurat nå. Jeg tror jeg trenger litt tid til å reflektere og tenke litt først, slik at det blir så riktig som mulig som det kan bli. For om det blir feil kan det jo få store konsekvenser?

Jeg skrev kun "ok" fordi du ender jo bare opp med å svare med enda flere spørsmål uansett hva vi skriver og du blir aldri å ringe uansett. Du må vokse opp og ta litt ansvar selv. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev kun "ok" fordi du ender jo bare opp med å svare med enda flere spørsmål uansett hva vi skriver og du blir aldri å ringe uansett. Du må vokse opp og ta litt ansvar selv. 

Ok. Da forstår jeg bedre. Takk for at du forklarer. Det er bare at når jeg er dårlig, eller har dårlige perioder da så blir jeg veldig usikker i meg selv. Og jeg er veldig usikker av meg fra før av også så det blir ganske ille for å si det sånn. Jeg er så redd for å gjøre feil, også oppå der igjen så er jeg også redd for å bli avvist og også det å bli misforstått. Så da ender det dessverre ofte med at jeg sitter med mye spørsmål. Det sitter veldig langt inne for meg å skulle ringe akkurat nå selv om det i utgangspunktet var det jeg hadde tenkt til å gjøre. Du har ellers rett i at jeg må vokse opp å ta ansvar selv. Akkurat det skal jeg helt ærlig si er veldig vanskelig for meg. Og det har alltid vært vanskelig også.  

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Da forstår jeg bedre. Takk for at du forklarer. Det er bare at når jeg er dårlig, eller har dårlige perioder da så blir jeg veldig usikker i meg selv. Og jeg er veldig usikker av meg fra før av også så det blir ganske ille for å si det sånn. Jeg er så redd for å gjøre feil, også oppå der igjen så er jeg også redd for å bli avvist og også det å bli misforstått. Så da ender det dessverre ofte med at jeg sitter med mye spørsmål. Det sitter veldig langt inne for meg å skulle ringe akkurat nå selv om det i utgangspunktet var det jeg hadde tenkt til å gjøre. Du har ellers rett i at jeg må vokse opp å ta ansvar selv. Akkurat det skal jeg helt ærlig si er veldig vanskelig for meg. Og det har alltid vært vanskelig også.  

Med 40 innleggelser bak deg så har du vel ikke akkurat så mye erfaring med avvisning? Hvorfor er du redd for det da når du alltid får hjelp når du har bedt om det? 

AnonymBruker

Med 40 innleggelser bak deg så har du vel ikke akkurat så mye erfaring med avvisning? Hvorfor er du redd for det da når du alltid får hjelp når du har bedt om det? 

Du har vel for så vidt rett i det at jeg ikke har så mye erfaring med avvisning, men det har hendt ett par ganger. Så det er ikke slik at jeg absolutt får all den hjelpen jeg ønsker/trenger alltid. Også har jeg merket en endring i det siste den siste tiden, som gjør at jeg (mis)tenker at noe kanskje har snudd i forhold til hvordan helsepersonell tenker i forhold til meg og min situasjon og hvilken hjelp de ønsker og kommer til å gi. Akkurat hva det går ut på det er ikke så lett å forklare, men det har i alle fall å gjøre med min siste innleggelse og erfaringen min med det som skjedde der og behandleren som jeg da hadde. Jeg skulle gjerne ha forsøkt å forklare deg det bedre, men det er litt innviklet i tillegg til at jeg egentlig regner med du ikke er så interessert i å høre om det heller. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ringte du legevakten til slutt?

Anonymkode: f827f...785

Nei, det endte med at jeg ikke gjorde det. Jeg føler meg littegrann bedre nå heldigvis også, det hjalp med litt søvn. Jeg hadde egentlig tenkt til å bestille time hos fastlegen i dag da, men der var ingen ledige timer. Men jeg holder fortsatt muligheten for å ringe legevakten i kveld/natt åpen dersom det skulle bli like ille slik som det var for meg i går. Jeg tror i alle fall jeg holder en knapp på det at det ikke skader å ringe og høre om muligheten er der for å kunne få komme innom for en samtale i det minste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...