Gå til innhold

Spørsmål om bipolar lidelse og depresjon etter hypomani/mani

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man har bipolar lidelse blir man da som oftest deprimert etter en hypomani/mani da dersom man er umedisinert eller for dårlig medisinert?

Anonymkode: d31dd...e76

Ikke alltid nei er min erfaring. Har pleid å bli deprimert etter hypomani, men etter siste hypomani jeg hadde før vinteren ble jeg stabil og fin. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (36 minutter siden):

Ikke alltid nei er min erfaring. Har pleid å bli deprimert etter hypomani, men etter siste hypomani jeg hadde før vinteren ble jeg stabil og fin. 

Det var jo fint å høre. Gjorde du noe annerledes denne gangen når du ble stabil enn de forrige gangene da du har endt opp med å bli deprimert?

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når man har bipolar lidelse blir man da som oftest deprimert etter en hypomani/mani da dersom man er umedisinert eller for dårlig medisinert?

Ja, dessverre er det ofte slik. Manier skal behandles, og hypomanier bør behandles.

AnonymBruker

Alltid hos meg. Opptur= nedtur.

Skjedd på alle medisiner. Håper og tror medisiner gjør at de ikke blir så ille som de var før, men beste medisin er å stoppe manier med beroligende noen dager.

Anonymkode: 4d6a6...0f4

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var jo fint å høre. Gjorde du noe annerledes denne gangen når du ble stabil enn de forrige gangene da du har endt opp med å bli deprimert?

Ja jeg økte medisiner for å bedre søvn i samråd med behandler. Men vet jo ikke om det var derfor jeg ikke ble deprimert. Hypomanien var ikke så langvarig siste gang og heller ikke så sterk. 

AnonymBruker
Marye skrev (6 timer siden):

Nei, for man får litium pga mani og det forebygger depresjon 🤣

Den fungerte dårlig på meg. I tillegg måtte jeg bruke voksen bleier,  drikke veldig lite og bedrive kateterisering.

Ble "heldigvis"  hypoman på den etterfulgt av depresjon så sluttet.

Alt hadde vært verdt det hvis den virket.

Anonymkode: 4d6a6...0f4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...