Gå til innhold

Hva er din mening om sukkerfri brus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikker du sukkerfri brus? 

Anonymkode: ca219...603

Ja, siden vi hos oss prøver å kutte ut sukker så hender det vi drikker sukkerfri brus, men jeg drikker veldig sjelden brus da. Tror på ingen måte at det er sunt for kroppen, det er jo bare vann med kunstige tilsetningsstoffer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Min mening er at det smaker grusomt. Jeg drikker ikke sukkerfri brus, vil da heller ha vann hvis det ikke er noen alternativer. Tror heller ikke det er heldig for kroppen med kunstig søtning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang, hvis det er det beste alternativet som tilbys. Jeg foretrekker kullsyrevann med eller uten smakstilsetning. Sukkerbrus drikker jeg aldri, da må det være helt umulig / upassende å spørre etter vann.

Jeg liker ikke smaken av coladrikker, så jeg kommer aldri til å bli noen storkonsument av PepsiMax eller konkurrentene. 

Jeg er ikke hysterisk for verken kunstig søtning eller andre stoffer som finnes i veldig mye, jeg spiser f.eks. en Yoplait-yoghurt nesten hver eneste arbeidsdag. Men jeg har tro på måtehold, uansett hva det handler om. 

Jeg er en del av den grusomme eldrebølgen som alle frykter så voldsomt. Vi hadde ikke blitt mange nok eller gamle nok til å true velferdsstatens eksistens hvis all mat og drikke hadde vært så farlig som enkelte vil ha det til nå. Vi vokste opp med både sukker, helfete meieriprodukter og fleskepølse, og foreldregenerasjonen vår jublet da maten etter hvert ble mer ultraprosessert og dermed raskere å tilberede, som f.eks. fiskepinner 😜 

Så jeg mener man bør roe seg ned og holde seg til mat, ikke overdrive inntaket av verken det som er helt uten næringsstoffer eller underlige "helsekost"-erstatninger. Tåler man f.eks. gluten, melk og egg, kan man spise det.

Sammenliknet med da jeg var barn, er tilbudet av forskjellige typer frukt og grønt nå fantastisk hele året, så det er enkelt å finne noe man liker og la det inngå i hverdagskostholdet. Det rådet har jeg tro på. 

PS: Jeg påstår ikke at trådstarter er blant de hysteriske eller ekstreme, jeg ble bare fristet til å utdype litt 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er godt med Pepsi Max av og til, men drikker det ikke ofte, kanskje en gang i måneden, noe oftere på sommeren.

Jeg har venninner som drikker det hver dag som tørstedrikk, har aldri helt forstått vitsen med det. Det blir jo ikke godt om man drikker det hele tiden. Da foretrekker jeg heller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns både Solo Pluss og Cola Zero (og forsåvidt eplemost og god appelsinjuice) smaker godt, men drikker det skjeldent. Jeg liker også Dahls Julebrus uten sukker. Jeg drikker lite brus (selv om jeg sikkert kunne drukket masse av det) fordi jeg tror store mengder brus er usunt for kroppen,, sukker eller ei. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker lite brus, men holder meg til sukkerfri. Jeg vet ikke om søtningsmidlene er skadelige, men jeg vet at sukker er skadelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker både sukkerbrus og sukkerfri brus, men drikker ikke mye av noen av delene. Litt mer i jula, da, men ellers er det sjeldnere enn ukentlig. Hovedgrunnen til ikke å drikke sukkerbrus er at det er bortkastede kalorier. Jeg liker veldig godt å drikke vann, og da aller helst uten kullsyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (8 timer siden):

 

Jeg har venninner som drikker det hver dag som tørstedrikk, har aldri helt forstått vitsen med det. Det blir jo ikke godt om man drikker det hele tiden. Da foretrekker jeg heller vann.

Enig, jeg synes også det er rart å ha dette som tørstedrikk. Jeg har sågar vært på restaurant med venninne som drakk rødvin og Pepsi Max ved siden av 😅

Endret av morsan
Trykket send for fort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (5 minutter siden):

Vannet i Norge er som vin sier Italienere.

Prisen i hvert fall på flaskevann 😉

 

Ellers er jeg av dem som drikker Fanta hver dag - uten sukker.  Men drikker både vann, te og kaffe også.  Og @morsan, venninna mi drikker også rødvin og Cola Zero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dilla på Cola Zero i perioder (dog ikke til mat!). Det er i grunnen den eneste brusen jeg drikker. Synes generelt at kunstige søtningsmidler gir en guffen bismak, men som det tidvise inntaket av Cola Zero viser: Det er en tilvenningssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Drikker du sukkerfri brus? 

Anonymkode: ca219...603

Nei, skal det drikkes brus (altså cola) skal det være ekte vare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er dessverre en av de som drikker Pepsi max både som tørstedrikk og kosedrikk. Vi prøver innimellom å kutte ut. Da får jeg abstinenser. 

Til gjengjeld drikker jeg nesten aldri alkohol . Jeg drakk litt vin i jula og også i starten av desember. Og jeg drakk litt vin på en tur i sommer og før det var det nok påsken.

Men ja, Pepsi Max drikker jeg alt for mye av. Hva det gjør med meg på sikt er ikke godt å si, men foreløpig er jeg frisk som en fisk med null sykefravær i 2023 i hvert fall :)

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (4 timer siden):

Enig, jeg synes også det er rart å ha dette som tørstedrikk. Jeg har sågar vært på restaurant med venninne som drakk rødvin og Pepsi Max ved siden av 😅

Det kunne vært meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...