Gå til innhold

Hva er din mening om sukkerfri brus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

emilie321
Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Forbruket mitt er sånn : Vi  kjøper inn en 4- pack Pepsi max i uka. Vi er 2 stk. Det er jeg som drikker mest, da jeg har mest hjemmekontor av oss. 50 % hjemmekontor. Vi kjøper inn på torsdager, slik at vi kan legge i kjøleskapet og blir kaldt til fredagskvelden. 

Når jeg er på jobben slik som i dag, drikker jeg ikke Pepsi max før jeg kommer hjem. Nå har jeg vann og kaffe ved siden av meg. 

Er dette et stort forbruk ? Forbruket vårt ( eller egentlig forbruket mitt )  har økt siden coronaen og med økt hjemmekontor. 

Nei, dette synes ikke jeg er stort forbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
morsan skrev (8 timer siden):

Jeg drikker også radler, men bare den ferdige alkoholfrie drikken man får kjøpt k butikken her i Norge :) 

Ja, man vet jo ikke før man har prøvd 😅 Dog én ting er at man kan blande og få noe som man synes er godt. Men slik @Dorthe skrev det, så skjedde denne blandingen av rødvin og brus fordi man syntes rødvin ellers smakte vondt. Og da kan man jo lure på om det bare var alkoholen som er viktig å få i seg. 

Vi har prøvd den alkoholfrie til Carlsberg og til Hansa. Ganske grei! Men den med bittelitt alkohol (2,5%?) er veeeeldig mye bedre 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 minutter siden):

Vi har prøvd den alkoholfrie til Carlsberg og til Hansa. Ganske grei! Men den med bittelitt alkohol (2,5%?) er veeeeldig mye bedre 🤩

Det er vel Clausthaler og Munkholm jeg har prøvd. Er ikke overrasket over at alkoholvariant er bedre – sånn er det jo med vanlig øl også. Men supert med stort utvalg i alkoholfri drikke. Jeg synes forresten bayeren til Munkholm er veldig god. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
morsan skrev (36 minutter siden):

Det er vel Clausthaler og Munkholm jeg har prøvd. Er ikke overrasket over at alkoholvariant er bedre – sånn er det jo med vanlig øl også. Men supert med stort utvalg i alkoholfri drikke. Jeg synes forresten bayeren til Munkholm er veldig god. :) 

Nå drikker ikke jeg øl, men hadde et stort selskap med bla mange barn for litt siden og da var det alkoholfritt.  Kjøpte inn noen forskjellige alkoholfrie øltyper fra Sverige (til maten).  Disse var ifølge min bror utrolig mye bedre enn de vi har i Norge.  Det gjorde heller ikke noe at det  var halv pris iforhold til i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Cola zero ble litt som «drn nye røyken» for meg. Jeg prøver for n-te gang å trappe ned, for sunt er det neppe. Sukkerholdig brus liker jeg stort sett ikke. Jeg opplever det som litt klissete og ekkelt. Dessuten har jeg diabetes, og søte drikker er som å trygle om en blodsukkerprofil med bratte fjell og  djupe dalar…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
FjellOgDalar skrev (1 minutt siden):

Cola zero ble litt som «drn nye røyken» for meg. Jeg prøver for n-te gang å trappe ned, for sunt er det neppe. Sukkerholdig brus liker jeg stort sett ikke. Jeg opplever det som litt klissete og ekkelt. Dessuten har jeg diabetes, og søte drikker er som å trygle om en blodsukkerprofil med bratte fjell og  djupe dalar…

Samme her. Litt rart, for jeg har aldri likt vanlig cola, men Pepsi max er jeg avhengigav. . Drakk jeg noe før lett-brusen kom, så var det villa eller solo. Har også diabetes, så sukkerholdig brus er heller ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...