Gå til innhold

Hva er din mening om sukkerfri brus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Det kunne vært meg :)

Men synes du ikke smaken av det ene ødelegger for smaken av det andre? Bedre med en nøytral tørstedrikk ved siden av vin, tenker jeg iallfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Drikker du sukkerfri brus? 

Anonymkode: ca219...603

Har nylig begynt med pepsi max isteden for coca cola med sukker

Synes det smaker OK, bedre enn vann, litt dårligere enn ekte cola

Merker at vekta går veldig mye ned, når 1.5L cola byttes ut med 1.5L pepsi max, siden kostholdet ellers ikke har endret seg.

Anonymkode: c20cc...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Men synes du ikke smaken av det ene ødelegger for smaken av det andre? Bedre med en nøytral tørstedrikk ved siden av vin, tenker jeg iallfall 

Her blander de cola zero i rødvinen fordi de synes rødvinen. smaker vondt. Da drikker jeg heller bare bare brus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (6 timer siden):

Men synes du ikke smaken av det ene ødelegger for smaken av det andre? Bedre med en nøytral tørstedrikk ved siden av vin, tenker jeg iallfall 

Nei, det har jeg ikke tenkt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Jeg er dessverre en av de som drikker Pepsi max både som tørstedrikk og kosedrikk. Vi prøver innimellom å kutte ut. Da får jeg abstinenser. 

Og det gjør deg ikke skremt eller i det minste betenkt over hva det er du får i deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Og det gjør deg ikke skremt eller i det minste betenkt over hva det er du får i deg?

Det er vel koffeinen man blir avhengig av, på samme måte som kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Drikker 1.5l sukkefri drikke hver dag. Liker ikke cola da. Alltid sprudlende. Altså brus eller farris.

 

Anonymkode: 120de...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (20 minutter siden):

Og det gjør deg ikke skremt eller i det minste betenkt over hva det er du får i deg?

Jeg googler og har lest en del. Jeg tenker på at forbruket mitt har sklidd ut under coronanen. Jeg drikker selvsagt vann også, men forbruket av Pepsi max må ned ja. 

Men jeg hadde hatt en større grunn til bekymring om jeg hadde hatt et stort sukkerforbruk.  Det har ikke jeg. Jeg spiser stort sett ikke godteri. Holder med unna drikke med sukker osv. Folk bør være mer bekymret for sukkerforbruket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Forbruket mitt er sånn : Vi  kjøper inn en 4- pack Pepsi max i uka. Vi er 2 stk. Det er jeg som drikker mest, da jeg har mest hjemmekontor av oss. 50 % hjemmekontor. Vi kjøper inn på torsdager, slik at vi kan legge i kjøleskapet og blir kaldt til fredagskvelden. 

Når jeg er på jobben slik som i dag, drikker jeg ikke Pepsi max før jeg kommer hjem. Nå har jeg vann og kaffe ved siden av meg. 

Er dette et stort forbruk ? Forbruket vårt ( eller egentlig forbruket mitt )  har økt siden coronaen og med økt hjemmekontor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk mye Mozell light før - da den også inneholdt en del ekte fruktjuice. Det siste halve året har jeg imidlertid sluttet med det og holder meg til vann og kaffe. Jeg kan fortsatt drikke f.eks. en Cola uten sukker til maten hvis jeg spiser ute, men jeg har sluttet med brus som standard drikke til måltidene. Sparer en del penger på det også.

De negative helseeffektene av søtstoffer er nok rimelig minimale. I alle tilfelle tror jeg det er sunnere enn sukker. Men det er en dårlig vane å drikke brus hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Forbruket mitt er sånn : Vi  kjøper inn en 4- pack Pepsi max i uka. Vi er 2 stk. Det er jeg som drikker mest, da jeg har mest hjemmekontor av oss. 50 % hjemmekontor. Vi kjøper inn på torsdager, slik at vi kan legge i kjøleskapet og blir kaldt til fredagskvelden. 

Når jeg er på jobben slik som i dag, drikker jeg ikke Pepsi max før jeg kommer hjem. Nå har jeg vann og kaffe ved siden av meg. 

Er dette et stort forbruk ? Forbruket vårt ( eller egentlig forbruket mitt )  har økt siden coronaen og med økt hjemmekontor. 

Det er sikkert et ganske normalt forbruk i Norge nå. I forhold til det jeg drikker av brus, er det jo stort, men jeg drikker det svært sjelden. Mannen kjøper en halvliter og drikker i bilen innimellom,  og dattera kjøper både red bull og cola zero innimellom (på boks eller halvliters flaske). Akkurat hvor mye det er, vet jeg ikke, men det blir en god del pant av det pluss mine farrisflasker og våre ølbokser 😄

Poenget mitt var at det er godt mulig det går med volumet av 2-4 store flasker med brus hjemme hos oss noen uker, men jeg er sikker på vi ligger godt under det i snitt. Store flasker kjøper vi bare hvis vi skal ha besøk av noen som drikker brus, og det er ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (6 timer siden):

Her blander de cola zero i rødvinen fordi de synes rødvinen. smaker vondt. Da drikker jeg heller bare bare brus

Gåsj! Har hørt om øl+brus blandet, men vin+brus høres grusomt ut! Ødelegger både brusen og vinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
morsan skrev (12 minutter siden):

Gåsj! Har hørt om øl+brus blandet, men vin+brus høres grusomt ut! Ødelegger både brusen og vinen. 

Det høres grufullt ut!

Vi har fått sans for Radler (øl og sprite sammen) etter vinterferie i Østerrike i 🍺🍺, men vin og brus må være noe noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (39 minutter siden):

Gåsj! Har hørt om øl+brus blandet, men vin+brus høres grusomt ut! Ødelegger både brusen og vinen. 

 

påskelilje skrev (24 minutter siden):

Det høres grufullt ut!

Vi har fått sans for Radler (øl og sprite sammen) etter vinterferie i Østerrike i 🍺🍺, men vin og brus må være noe noe helt annet!

Husker jeg har fått rødvin og appelsinjuice, og det høres grufullt ut, men er veldig godt en varm sommerdag med masse is! Husker ikke hva drinken kalles, er populær noen steder i "syden". Blir jo litt sangria-aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Det er vel koffeinen man blir avhengig av, på samme måte som kaffe.

Joda, men samtidig får man jo i seg en del aspartam og ascesulfam K + flere syrer som ikke er bra for tennene. Kaffe inneholder tross alt litt antioksidanter om ikke annet.

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Forbruket mitt er sånn : Vi  kjøper inn en 4- pack Pepsi max i uka. Vi er 2 stk. Det er jeg som drikker mest, da jeg har mest hjemmekontor av oss. 50 % hjemmekontor. Vi kjøper inn på torsdager, slik at vi kan legge i kjøleskapet og blir kaldt til fredagskvelden. 

Når jeg er på jobben slik som i dag, drikker jeg ikke Pepsi max før jeg kommer hjem. Nå har jeg vann og kaffe ved siden av meg. 

Er dette et stort forbruk ? Forbruket vårt ( eller egentlig forbruket mitt )  har økt siden coronaen og med økt hjemmekontor. 

Det er sikkert ikke det gjennomsnittlig sett, men sammenlignet med mitt brusforbruk så er det skyhøyt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Det høres grufullt ut!

Vi har fått sans for Radler (øl og sprite sammen) etter vinterferie i Østerrike i 🍺🍺, men vin og brus må være noe noe helt annet!

Jeg drikker også radler, men bare den ferdige alkoholfrie drikken man får kjøpt k butikken her i Norge :) 

Ekstra skrev (1 time siden):

 

Husker jeg har fått rødvin og appelsinjuice, og det høres grufullt ut, men er veldig godt en varm sommerdag med masse is! Husker ikke hva drinken kalles, er populær noen steder i "syden". Blir jo litt sangria-aktig.

Ja, man vet jo ikke før man har prøvd 😅 Dog én ting er at man kan blande og få noe som man synes er godt. Men slik @Dorthe skrev det, så skjedde denne blandingen av rødvin og brus fordi man syntes rødvin ellers smakte vondt. Og da kan man jo lure på om det bare var alkoholen som er viktig å få i seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå sitter jeg og vurderer om jeg skal orke å gå de 5 minuttene det tar å gå for meg til butikken for å kjøpe brus eller ikke. De var til og med på tilbud til 20 kr per flaske sist jeg var der. Farlig.

Anonymkode: ca219...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Nicklusheletida skrev (19 timer siden):

Jeg er dessverre en av de som drikker Pepsi max både som tørstedrikk og kosedrikk. Vi prøver innimellom å kutte ut. Da får jeg abstinenser. 

Til gjengjeld drikker jeg nesten aldri alkohol . Jeg drakk litt vin i jula og også i starten av desember. Og jeg drakk litt vin på en tur i sommer og før det var det nok påsken.

Men ja, Pepsi Max drikker jeg alt for mye av. Hva det gjør med meg på sikt er ikke godt å si, men foreløpig er jeg frisk som en fisk med null sykefravær i 2023 i hvert fall :)

 

Jeg drikker også mye Pepsi max og drikker svært lite alkohol, stort sett bare på ferie.  Er rett og slett avhengig av Pepsi max, men er foreløpig ikke særlig villig til å slutte. Har prøvd noen ganger, men synes ikke det var verdt det. Koser meg så med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...