Gå til innhold

Medisiner og hypomani

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dersom man har hatt EN tidligere hypomani for 4 år siden og dermed nå har diagnosen bipolar type 2. Om man ender opp med å få en ny hypomani vil man da bli medisinert for denne hypomanien? Mulig jeg spør dumt her, men jeg mener på at jeg har lest tidligere ett eller annet sted at hypomanier ikke alltid medisineres ned da det "bare" er en hypomani? Eller er det egentlig ønskelig å medisinere hypomanier også, så fall hvorfor, fordi det mulig kan utvikle seg til en mani eller noe annet?

Anonymkode: bdc8c...a81

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477527-medisiner-og-hypomani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hypomanier bør medisineres - i hovedsak av to grunner: 1. En umedisinert hypomani fører ofte til en etterfølgende utmattelse og evt depresjon. 2. En kan gjøre mye skade for seg selv under en hypomani.

Det er meget liten eller ingen fare for mani dersom diagnosen BP2 er riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...