Gå til innhold

Det store problemet med mental helses chat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bare en ting jeg hadde litt lyst til å snakke om og det er følelsen av at mental helse sin chat "si det med ord" er litt håpløs egentlig? Lurer på om det er flere som sitter igjen med den følelsen etter å ha brukt denne tjenesten?

Vel, først vil jeg si at jeg er jo takknemlig for at tilbudet eksisterer i det hele tatt og at det er døgnåpent er ett stort pluss. Men så kommer problemene med denne chatten.

Ettersom jeg har forstått så har de en tidsbegrensning på 10 minutter per samtale (er mulig jeg tar feil her nå og at det er litt lenger tid? men de er i alle fall ikke så lang tid som de fleste nok har behov for).  Samme om du sier at ting går bedre nå 10 minutter inn i samtalen eller om du sier at du er på randen til selvmord så er tiden over når den er over og du får beskjed om å heller ta kontakt på nytt om du trenger det eller å ringe inn. 

Hvorfor er det slik egentlig? Det kan da ikke være så mange som sitter igjen med følelsen av at "denne samtalen hjalp meg" når samtalen på denne måten? Tar man kirkens sos sin chat (som dessverre ikke er døgnåpen) som ett annet eksempel så fungerer denne jo mye mye bedre? De tar seg god tid og avslutter i det minste samtalen på ett naturlig sted og ikke rett etter at du har sagt at du snart tar livet ditt? 

Hva er dine tanker rundt dette? Er du uenig eller enig?

Anonymkode: 381b8...cf6

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bare en ting jeg hadde litt lyst til å snakke om og det er følelsen av at mental helse sin chat "si det med ord" er litt håpløs egentlig? Lurer på om det er flere som sitter igjen med den følelsen etter å ha brukt denne tjenesten?

Vel, først vil jeg si at jeg er jo takknemlig for at tilbudet eksisterer i det hele tatt og at det er døgnåpent er ett stort pluss. Men så kommer problemene med denne chatten.

Ettersom jeg har forstått så har de en tidsbegrensning på 10 minutter per samtale (er mulig jeg tar feil her nå og at det er litt lenger tid? men de er i alle fall ikke så lang tid som de fleste nok har behov for).  Samme om du sier at ting går bedre nå 10 minutter inn i samtalen eller om du sier at du er på randen til selvmord så er tiden over når den er over og du får beskjed om å heller ta kontakt på nytt om du trenger det eller å ringe inn. 

Hvorfor er det slik egentlig? Det kan da ikke være så mange som sitter igjen med følelsen av at "denne samtalen hjalp meg" når samtalen på denne måten? Tar man kirkens sos sin chat (som dessverre ikke er døgnåpen) som ett annet eksempel så fungerer denne jo mye mye bedre? De tar seg god tid og avslutter i det minste samtalen på ett naturlig sted og ikke rett etter at du har sagt at du snart tar livet ditt? 

Hva er dine tanker rundt dette? Er du uenig eller enig?

Syns samtaler med kirkens sos var bedre enn mental helse hvertfall 

Anonymkode: 96c9a...2df

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Syns samtaler med kirkens sos var bedre enn mental helse hvertfall 

Anonymkode: 96c9a...2df

Ja, det er jeg helt enig med deg i. Jeg har forholdvis god erfaring med kirkens sos, mens mental helse ender jeg dessverre mer enn ofte opp med en dårlig erfaring av. Og det da hovedsakelig på grunn av den korte tiden man gies til samtale egentlig. Bare velig synd at kirkens sos sin chat ikke er døgnåpen synes jeg.

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (9 timer siden):

Mange som tilbyr hjelp vet nok at hjelpen kunne vært langt bedre. Utfordringen for de fleste er hvordan en skal fordele knappe ressurser. Skal mange få litt, eller skal noen få tilbys svært mye?

Ja, jeg ser godt poenget ditt. Men mental helse kunne definitivt hatt noe å lære av kirkens sos med tanke på tidsbruk og metode for avslutning, det fungerer mye bedre der synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...