Gå til innhold

@kupton - er det vanskelig for en psykiater å fange opp skjult narsissisme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 timer siden):

Jeg spurte Kupton om ca dette. Bipolar og depresjon gikk igjen. Også emosjonell ustabil. 

Det er sikkert flere. Leste at det var en veldig vanskelig diagnose å sette. Også fordi narsissister manipulerer.. ? 

Hæ, hvordan blir bipolare like sårbare narsissister under depresjon? Jeg hat intet manipulativt ved meg som syk, ikke sliter jeg med grenser eller krenkbarhet heller. Denne må utdypes 

Anonymkode: ba27a...358

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 timer siden):

Jeg spurte om det var sånn at av en viss prosent av covert ( sårbare/ skjulte ) narsissister hadde bipolar og depresjon. . Hadde akkurat lest det. 

Jeg beklager om jeg husker feil! Mener at du bekreftet at det kunne være tilfelle. 

Da husker jeg feil ! 

Jeg fant tråden nå. Fra 3. januar. 

Jeg husket absolutt feil! 

Du MÅ sjekke at det du påstår faktisk er riktig. Dette er en gjenganger hos deg, du skyter ut med påstander som tidvis ikke henger på greip. Det fungerer dårlig på er forum med sårbare mennesker 

Trinity80

Hvordan kan man finne ut om man selv er narsissist? Jeg er datter av kroneksempel på en narsissistisk far, veldig typisk og tydelig adferd for en med slik pf. (Han har ikke fått diagnosen, men jo eldre han ble, jo tynnere ble hans omgangskrets pga dette).

Har snakket med flere psykologer og nå psykiater som mener at jeg ikke har arvet dette. Hvordan vet man om man ikke manipulerer seg selv og dem?

Jeg har jo ekstrem høy terskel for å ta i mot kritikk, setter meg aldri i offerrollen, respekterer veldig grenser - både mine egne og andres. Samtidig så har jeg skyhøy selvtillit og et godt selvbilde. Fakta kommer alltid foran følelser. Noen ganger overrasker jeg meg selv på disse tingene.

Har noen av dere noen tips?

Trinity80
kupton skrev (3 minutter siden):

Et tips er å stole på "flere psykologer og psykiatere"  🙂

Takk for svar, settes pris på. Ja du sier noe. Skal jobbe med tillit til disse prosessene og behandlernes vurderinger. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (12 timer siden):

Jeg spurte Kupton om ca dette. Bipolar og depresjon gikk igjen. Også emosjonell ustabil. 

Det er sikkert flere. Leste at det var en veldig vanskelig diagnose å sette. Også fordi narsissister manipulerer.. ? 

Jeg har dessverre en mistanke om at kupton ikke svarer på det fordi han mener noen på dette forum har denne diagnose. 

Anonymkode: 2b9ec...c06

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du MÅ sjekke at det du påstår faktisk er riktig. Dette er en gjenganger hos deg, du skyter ut med påstander som tidvis ikke henger på greip. Det fungerer dårlig på er forum med sårbare mennesker 

Nå snakker jeg med andre om ting også, så jeg blandet det Kupton svarte her med noe en annen sa om dette da vi snakket. Jeg beklaget med en gang jeg så svaret fra Kupton, og mer kan jeg ikke gjøre. 

Jeg vet heller ilkke hva du mener med påstander, og jeg lar meg ikke manipulere til å få dårlig samvittighet fordi du insiunerer at jeg ikke tar hensyn til "sårbare" mennesker. Skjerp deg. Både på mine og brukerne her sine vegne. 

Endret av Kashmir
Trinity80 skrev (3 timer siden):

Hvordan kan man finne ut om man selv er narsissist? Jeg er datter av kroneksempel på en narsissistisk far, veldig typisk og tydelig adferd for en med slik pf. (Han har ikke fått diagnosen, men jo eldre han ble, jo tynnere ble hans omgangskrets pga dette).

Har snakket med flere psykologer og nå psykiater som mener at jeg ikke har arvet dette. Hvordan vet man om man ikke manipulerer seg selv og dem?

Jeg har jo ekstrem høy terskel for å ta i mot kritikk, setter meg aldri i offerrollen, respekterer veldig grenser - både mine egne og andres. Samtidig så har jeg skyhøy selvtillit og et godt selvbilde. Fakta kommer alltid foran følelser. Noen ganger overrasker jeg meg selv på disse tingene.

Har noen av dere noen tips?

Tips? Jeg tror ikke at du er narsissist nei. Hverken overt eller covert/ åpent eller skjult. 

Jeg har en venninne som har diagnosen, og hun er inneforstått med det. Vi snakket allerede om det for ti år siden, men da visste jeg lite om det. Det er jo bare tull at narsissister ikke vet at de er det. Unntaket er vel de sårbare da. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har dessverre en mistanke om at kupton ikke svarer på det fordi han mener noen på dette forum har denne diagnose. 

Anonymkode: 2b9ec...c06

Jeg ser et par, tre her som ikke viser noen narsissistiske trekk. Resten av oss har trekk alle sammen- og det er helt normalt 🙂 

Jeg kan tenke meg at spesielt sårbare narsissister er de som ofte går i offerrollen og også fremstår mer uklanderlige. Så er de veldig aktive på pm til ulike brukere hvor de påvirker og manipulerer. De virker jo best i kulissene- det er derfor de blir kalt "skjulte/ sårbare" narsissister. Akkurat det å manipulere er vel det mest fremtredende trekket. 

Hva Kupton mistenker eller ikke vet jeg ikke. Har nok med egne tanker om dette, men jeg tror neppe noen her inne ER narsissister. Men det er jo bare min mening. Ut fra det jeg vet... 

AnonymBruker
Kashmir skrev (35 minutter siden):

Jeg ser et par, tre her som ikke viser noen narsissistiske trekk. Resten av oss har trekk alle sammen- og det er helt normalt 🙂 

Jeg kan tenke meg at spesielt sårbare narsissister er de som ofte går i offerrollen og også fremstår mer uklanderlige. Så er de veldig aktive på pm til ulike brukere hvor de påvirker og manipulerer. De virker jo best i kulissene- det er derfor de blir kalt "skjulte/ sårbare" narsissister. Akkurat det å manipulere er vel det mest fremtredende trekket. 

Hva Kupton mistenker eller ikke vet jeg ikke. Har nok med egne tanker om dette, men jeg tror neppe noen her inne ER narsissister. Men det er jo bare min mening. Ut fra det jeg vet... 

Jeg tror du må lese deg opp her Kashmir. :)

Anonymkode: 83c01...1a6

Annonse

Trinity80
Kashmir skrev (3 timer siden):

Tips? Jeg tror ikke at du er narsissist nei. Hverken overt eller covert/ åpent eller skjult. 

Jeg har en venninne som har diagnosen, og hun er inneforstått med det. Vi snakket allerede om det for ti år siden, men da visste jeg lite om det. Det er jo bare tull at narsissister ikke vet at de er det. Unntaket er vel de sårbare da. 

Takk for svar @Kashmir ☺️☺️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...