Gå til innhold

Patologisk løgner. Kupton?

Anbefalte innlegg

Trinity80
ISW skrev (4 timer siden):

Nå generaliserer jeg kanskje ut fra et litt lite utvalg, men mitt inntrykk er at (spesielt i større organisasjoner) dette har bedret seg litt de siste årene/tiårene.

Det har vært mye fokus på lederutvikling og endringer i lederrollen. Egenskaper som varme, empati, omsorg og evnen til å bygge mennesker og organisasjon har i større grad hatt betydning når ledere skal utvelges. Jeg opplever at den gamle "boss"-rollen hvor man tok alvorlige beslutninger basert på magefølelse og hengte ut kolleger som ikke gjorde en god nok jobb, enten forbeholdes mindre organisasjoner eller har havnet litt mer i bakgrunnen.

Men jeg kan jo ta feil.

Hilsen "spesialist" / mastergrad i organisasjon og ledelse.

Jeg sitter ikke på svaret der, men ledelse er jo mer enn det du og jeg er vant til. Vi har andre typer arbeid hvor den røffe lederstilen fremdeles er gjeldene. Fra mitt ståsted så er det synligere i ryddige forhold på kontoret enn på ett verft eller fiskebåt eller fabrikk for eksempel. Sett globalt så er bildet også veldig annerledes. 

Når man jobber med andre kultur/ andre yrkesgrupper så er det mye man ikke er vant til og som ikke står så mye om i den vestlige tilnærmingen til ledelse friskt tatt ut av BI eller lignende  

Det var i den forbindelse jeg hadde mitt utsagt. I ett globalt perspektiv og sett ut fra ulike yrkesgrupper på ulike nivå☺️

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Mennesker som dikter opp helt ville og usannsynlige historier med seg selv som hovedperson, hva feiler slike? Er dette typisk for noen diagnose?

Som også overdriver egne prestasjoner og evner? 

Anonymkode: 6fb66...c0f

Durek Verret passer vel denne beskrivelsen?

Anonymkode: 176b7...058

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...