AnonymBruker Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar De siste par årene og kanskje da spesielt det siste året har jeg blitt veldig redd for det at en av mine næreste skal havne i en bilulykke når de er ute og kjører. Jeg tenker på det hele tiden, beregner hele tiden hvor lang tid det vil ta å kjøre fra a til b i google maps og sjekker hele tiden twitter og nettaviser for å se etter om der har vært ulykke dersom jeg ikke sitter på. Er de forsinket blir jeg veldig bekymret og tenker automatisk at de har krasjet. Dersom jeg sitter på selv kan jeg ende opp med å bli sittende å se inn i møtende trafikk og tenke "nå krasjer vi" "nå krasjer vi" "nå krasjer vi" og ellers følge med på trafikken som om det var jeg selv som kjørte for å se etter tegn til ulykke. Og jeg må alltid si at de må kjøre forsiktig dersom jeg snakker med dem før de kjører. Redselen min for å havne i en ulykke har gjort det at jeg har valgt å ikke ta førerkortet også. Er der noe å gjøre med denne katastrofetenkningen? Anonymkode: 4d261...684 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477576-redsel-for-bilulykke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Kjenner meg igjen. Livredd for å miste nære i trafikken og sjekker også aviser og annet når jeg vet de er ute og kjører, men da mer til hytta eller lengre strekninger enn nærmiljøet. Jeg får ofte sjokk eller stivner til hvis jeg ser det har vært en ulykke, og tenker straks at det må være en av mine. Kanskje du er et lite hakk over meg hvis du sjekker gps og sånn. Uansett, jeg har kommet til et punkt hvor jeg tenker at jeg faktisk ikke kan hindre noen ulykker ved å tenke slik, og at jeg ødelegger meg selv med dette. Så jeg prøver å tenke at jeg får ta det som kommer. Og håpe at det ikke kommer. Dette var ikke særlig til hjelp ,men du er ikke alene. Og man leser jo stadig vekk om bilulykker. Prøv så godt du kan å distrahere deg fra tankene. Anonymkode: 1a724...1ba 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477576-redsel-for-bilulykke/#findComment-4239495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.