Gå til innhold

Skrive selvmordsbrev eller ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du skrive selvmordsbrev i utgangspunktet?

Altså. Før man velger å utføre ett selvmord så er det jo naturlig for mange å velge å skrive selvmordsbrev til de etterlatte? Jeg har ingen planer om å verken ta selvmord eller skrive noe selvmordsbrev nå altså, jeg bare kom til å tenke tanken og opprettet dermed tråden ut av nysgjerrighet.

Anonymkode: b41fc...37f

Annonse

AnonymBruker
hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ønsker du å vite hva andre mennesker mener om selvmordsbrev eller ei?

Fordi dette med å skrive selvmordsbrev eller ikke er noe jeg har tenkt mye over selv. Men jeg har aldri spurt andre om hva de mener og føler rundt det, så derfor hadde jeg ett ønske om å gjøre det nå. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså. Før man velger å utføre ett selvmord så er det jo naturlig for mange å velge å skrive selvmordsbrev til de etterlatte? Jeg har ingen planer om å verken ta selvmord eller skrive noe selvmordsbrev nå altså, jeg bare kom til å tenke tanken og opprettet dermed tråden ut av nysgjerrighet.

For de som er så heldige å ha barn, familie, foreldre som også bryr seg om dem så syns jeg kanskje det er lurt. Ihvertfall om man har barn. Skriv da at dette ikke er barna dine sin skyld at du valgte ta livet ditt så de slipper leve med skyld resten av livet. Men jeg syns det er helt utrolig egoistisk å ta selvmord når man har barn. IKKE skaff deg barn om du sliter så mye psykisk. 

Anonymkode: 1c3bc...afd

AnonymBruker

For de som er så heldige å ha barn, familie, foreldre som også bryr seg om dem så syns jeg kanskje det er lurt. Ihvertfall om man har barn. Skriv da at dette ikke er barna dine sin skyld at du valgte ta livet ditt så de slipper leve med skyld resten av livet. Men jeg syns det er helt utrolig egoistisk å ta selvmord når man har barn. IKKE skaff deg barn om du sliter så mye psykisk. 

Som sagt har jeg ingen planer om å skrive selvmordsbrev nå. Jeg har for øvrig ingen barn heller.

AnonymBruker

For verden forandrer seg ikke? Man vet ikke alt dom kan skje i et lov når man får barn, eller etter.

Jeg viste ikke hvor psyk jeg skulle bli før jeg fikk barn, hadde jeg vist det hadde jeg enda valgt barn, da jeg var frisk den store delen av deres oppvekst. 

De bærer ingen nag over mitt forsøk. De har full forståelse for psykisk lidelse. Np viste de ikke det før de ble store. Men egoist er en av de tingene jeg ikke er.

Anonymkode: bb135...821

AnonymBruker

Nå er kun nå. Kanskje greit å rapportere tråden. 

Personlig ser jeg ingen ting galt med denne tråden? Kunne du kanskje utdypet litt hvorfor du valgte å rapportere tråden? Ønsker bare forståelse... 

AnonymBruker

Personlig ser jeg ingen ting galt med denne tråden? Kunne du kanskje utdypet litt hvorfor du valgte å rapportere tråden? Ønsker bare forståelse... 

Du skriver at akkurat nå skal du ikke skrive ett. Nå er np, etterpå er etterpå.

Skrev med at jeg ikke viste om det var regelbrudd, men store sjanser for å bli det i en slik tråd.

Annonse

AnonymBruker

Du skriver at akkurat nå skal du ikke skrive ett. Nå er np, etterpå er etterpå.

Skrev med at jeg ikke viste om det var regelbrudd, men store sjanser for å bli det i en slik tråd.

Hva mener du kan bli regelbrudd i tråden da? Personlig ser jeg ikke det helt? Men mulig jeg er litt vekkreist for tida?

AnonymBruker

Hva mener du kan bli regelbrudd i tråden da? Personlig ser jeg ikke det helt? Men mulig jeg er litt vekkreist for tida?

Svarene som kan komme så klart. Og bare det at du skrev NÅ bekymrer meg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svarene som kan komme så klart. Og bare det at du skrev NÅ bekymrer meg.

Hvilke svar tenker du på da? Kunne du gitt ett eksempel? Åja, jeg beklager det, det var ikke meningen å bekymre deg eller andre for så vidt det vare bare dårlig gjennomtenkt ordvalg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke svar tenker du på da? Kunne du gitt ett eksempel? Åja, jeg beklager det, det var ikke meningen å bekymre deg eller andre for så vidt det vare bare dårlig gjennomtenkt ordvalg.

Der vil jeg så klart ikke gjøre. Men sier seg selv st på et slikt forum er det et betent tema. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Der vil jeg så klart ikke gjøre. Men sier seg selv st på et slikt forum er det et betent tema. 

Hvorfor ikke? Ja, jeg forstår at det nok er ett veldig sårt tema for mange, men personlig tenker jeg at det er greit å spørre også får de som føler det bli for mye la være å klikke seg inn på tråden? Eller er det feil av meg å tenke sånn?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? Ja, jeg forstår at det nok er ett veldig sårt tema for mange, men personlig tenker jeg at det er greit å spørre også får de som føler det bli for mye la være å klikke seg inn på tråden? Eller er det feil av meg å tenke sånn?

Jeg syns ikke du har gjort noe galt med denne tråden.

Jeg blir mer sint over de som legger ut her om selvmordsforsøk osv som de har hatt og også metoden de brukte eller selvskading. Det gjør meg virkelig forbanna fordi det kan faktisk gi folk ideer og kanskje de til og med har gjort at noen tok livet sitt

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns ikke du har gjort noe galt med denne tråden.

Jeg blir mer sint over de som legger ut her om selvmordsforsøk osv som de har hatt og også metoden de brukte eller selvskading. Det gjør meg virkelig forbanna fordi det kan faktisk gi folk ideer og kanskje de til og med har gjort at noen tok livet sitt

Ok, det var bra. Jeg ble litt bekymret nå. Siste jeg vil er å trigge noen eller lignende.

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg har tenkt tanken på att kanskje innlegg som inneholder visse ord eller setninger skulle blitt automatisk sendt til godkjenning av admin eller moderator slik at de ikke ble direkte postet til forumet med en gang. Men det ville nok kanskje blitt for mye jobb? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...