Gå til innhold

Hva er det mest terapeutiske for deg utenom faktisk terapi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, også det å være blant hester faktisk. Det er noe spesielt med de dyra altså.

Anonymkode: 8408f...b6c

Det er noe spesielt med hester, og det er også grunnen til at man enkelte steder i psykiatrien tilby hesteassistert-terapi. Hester speiler menneskers følelser usedvanlig godt. 

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Det er noe spesielt med hester, og det er også grunnen til at man enkelte steder i psykiatrien tilby hesteassistert-terapi. Hester speiler menneskers følelser usedvanlig godt. 

Hva betyr det å speile følelser egentlig? Jeg har egentlig aldri forstått helt hva det betyr og hva det går ut på egentlig? (Ja, jeg har naturligvis googlet og forsøkt å lese meg opp på det men det blir for avansert for meg). Har du kanskje en lettforståelig forklaring?

Jeg synes det er så leit at der ikke er noen som tilbyr hesteassistert-terapi her jeg bor for jeg tror noe sånt kunne vært uvurderlig for meg å fått deltatt på egentlig.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr det å speile følelser egentlig? Jeg har egentlig aldri forstått helt hva det betyr og hva det går ut på egentlig? (Ja, jeg har naturligvis googlet og forsøkt å lese meg opp på det men det blir for avansert for meg). Har du kanskje en lettforståelig forklaring?

Jeg synes det er så leit at der ikke er noen som tilbyr hesteassistert-terapi her jeg bor for jeg tror noe sånt kunne vært uvurderlig for meg å fått deltatt på egentlig.

Du kan jo alltids betale for ridetimer? 

Anonymkode: 5fbd4...157

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan lese litt mer om det her: Hest som terapi (nhi.no)

Annonse

Mennesker som inspirerer. Ingenting beroliger meg mer, men hunder, barn, å være i stall eller på gård generelt, er alt veldig beroligende og føles betryggende. Kan se på videoer av hester eller kunstløp. 

Kan også se gamle filmer fra før 60- tallet. De kan være veldig beroligende fordi alt var så enkelt og nedpå ( tilsynelatende )

emilie321
frosken skrev (35 minutter siden):

Hesteassistert-terapi er i utgangspunktet veldig forskjellig fra ridetimer. 

Har selv vært mye i stallen, både sammen med min datter og alene. Felles for oss begge var at det ikke er nok og bare ri, like viktig er tiden sammen med hestene. Alt fra stell til å spa møkk. Selve lukta i stallen synes vi begge er beroligende og god. Så det har vært hele pakka som har vært viktig. 

På sommerhalvåret liker jeg å sykle når det er fint vær ellers har jeg pusslespill, strikketøy, besøker av og til en venn jeg er nabo med, besøker familie med overnatting ca ei uke per måned, tilstrekkelig søvn, medisiner og fred og ro. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...