Gå til innhold

Hva er det mest terapeutiske for deg utenom faktisk terapi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det beste jeg kan gjøre for meg selv når livet oppleves vanskelig er å være sammen med de jeg har nær meg og stoler på. Da pappa døde eller da jeg og eksem flyttet fra hverandre foreksempel, føltes alt mer overkommelig når jeg var sammen med disse, og det kom litt på det samme om vi gikk tur, snakket om det som var vanskelig og vondt, spilte kort, var på konsert, lå i hver bår sofa og så noe på tv, spiste middag sammen eller bare snakket om noe annet. Jeg syns det var godt å være alene og sortere tanker også, men ikke hele tiden. Om jeg ikke hadde mine nærmeste rundt meg hjalp det også å gå i fjellet eller svømme.

En annen viktig ting som hjelper meg er rett og slett å jobbe. Ikke bare sysler hodet med noe annet, men jeg får en følelse av normalitet av å jobbe også, og vet at livet kommer til å bli vanlig igjen. 

Endret av Kayia
påskelilje
emilie321 skrev (På 12.1.2024 den 21.06):

Har selv vært mye i stallen, både sammen med min datter og alene. Felles for oss begge var at det ikke er nok og bare ri, like viktig er tiden sammen med hestene. Alt fra stell til å spa møkk. Selve lukta i stallen synes vi begge er beroligende og god. Så det har vært hele pakka som har vært viktig. 

Skjønner godt hva du mener! Da jeg startet med hest (via dattera), trodde jeg at stallarbeid og stell av hest bare var en nødvendighet. Men det gav meg SÅ mye å bare være nær hesten og kjenne lukta. Faktisk opplevde jeg det som enormt givende å få hjelpe til i en situasjon med flere skremte hester for noen uker siden (jeg gikk tilfeldig forbi), og jeg holdt den ene og prøvde å berolige den, og også roe ned en annen. Ingen strigling, ingen møkking, ingen riding - kun være nær hester, fremmede hester 🐎❤️🐎

Levde på den opplevelsen i mange dager, og kan gjenkalle gleden og lukten fremdeles!

påskelilje

Det mest helende for meg er å være ute i naturen. Enten ved sjøen, der en kjenner den salte sjølufta og ser det uendelig store mørke vannet og den åpne himmelen,  eller i skogen eller på fjellet langt fra biler og bråk. Elsker å legge merke til blomster og fugler, kjenne freden senke seg.

Andre ting som gjør meg godt, er å være med hester og katter, ta lange glovarme bad i badekaret, sitte og se inn i et bål, synge i kor, lytte til musikk, prate med en god venninne, ligge inntil mannen min om kvelden og kjenne at vi hører sammen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...