Gå til innhold

Om man er innlagt på psykiatrisk og det er noe somatisk galt med en...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har som regel blitt spurt om det er noe somatisk jeg vil ta opp. Om jeg har bekymringer eller utfordringer knyttet til det somatiske. Det er psykiater eller lege som har spurt, og da sier jeg enten nei eller ja ettersom hva som er aktuelt der og da, og selvfølgelig kommer med det jeg evt har på hjertet. Mitt inntrykk er at de tar det alvorlig slik en fastlege ville ha gjort. 

Anonymkode: 11082...4bd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har som regel blitt spurt om det er noe somatisk jeg vil ta opp. Om jeg har bekymringer eller utfordringer knyttet til det somatiske. Det er psykiater eller lege som har spurt, og da sier jeg enten nei eller ja ettersom hva som er aktuelt der og da, og selvfølgelig kommer med det jeg evt har på hjertet. Mitt inntrykk er at de tar det alvorlig slik en fastlege ville ha gjort. 

Anonymkode: 11082...4bd

Det er jo kjempebra at de spør om det somatiske også. Selv har jeg aldri opplevd å bli spurt om det.

Anonymkode: 7f105...f96

På psykiatrisk har en både psykiatere som er leger og LiS som er relativt nyutdannede leger. Alle disse kan også behandle somatiske lidelser. Om det er for komplisert, henviser en til andre spesialister alt etter hva det dreier seg om.

AnonymBruker
kupton skrev (17 minutter siden):

På psykiatrisk har en både psykiatere som er leger og LiS som er relativt nyutdannede leger. Alle disse kan også behandle somatiske lidelser. Om det er for komplisert, henviser en til andre spesialister alt etter hva det dreier seg om.

Håper også de kan klare å avdekke dersom det er noe somatisk årsak også og ikke bare tolke alt som psykisk. 

Anonymkode: dc351...414

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...