AnonymBruker Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar Jeg har faktisk aldri opplevd å møte på verken behandlere eller andre ansatte i psykiatrien på fritiden til tross for at jeg har både mange polikliniske behandlere og utallige innleggelser bak meg. Så jeg bare venter spent på den dagen det skjer. Neida. Men altså, det å møte på de på gata blant andre folk er greit nok: Man sier enten hei og går videre eller bare går videre og later som man aldri så dem. Men hva om man møter på dem på en litt mer øde tursti helt alene? Stopper man da for å snakke eller ikke? Og hva snakker man da om dersom det er lenge siden man har sett hverandre? Er det f.eks innfor og ærlig si: "Nei vet du hva jeg har det skikkelig dårlig psykisk for tiden" dersom dette er tilfelle? Og hva om man f.eks i værst tenkelige scenario blir plassert ved siden av hverandre som gjester i ett bryllup eller noe lignende? Ler man litt av det sammen og proklamerer til de andre gjestene rundt bordet at: "Haha, for ett artig sammentreff folkens dette er jo Kari som var psykologen min i 2 år" eller bare rett og slett later man som på ett eller annet merkelig vis at man aldri har møttes før? Anonymkode: 1302a...bbb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar Tar opp igjen tråden i håp om svar jeg. Anonymkode: 1302a...bbb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har faktisk aldri opplevd å møte på verken behandlere eller andre ansatte i psykiatrien på fritiden til tross for at jeg har både mange polikliniske behandlere og utallige innleggelser bak meg. Så jeg bare venter spent på den dagen det skjer. Neida. Men altså, det å møte på de på gata blant andre folk er greit nok: Man sier enten hei og går videre eller bare går videre og later som man aldri så dem. Men hva om man møter på dem på en litt mer øde tursti helt alene? Stopper man da for å snakke eller ikke? Og hva snakker man da om dersom det er lenge siden man har sett hverandre? Er det f.eks innfor og ærlig si: "Nei vet du hva jeg har det skikkelig dårlig psykisk for tiden" dersom dette er tilfelle? Og hva om man f.eks i værst tenkelige scenario blir plassert ved siden av hverandre som gjester i ett bryllup eller noe lignende? Ler man litt av det sammen og proklamerer til de andre gjestene rundt bordet at: "Haha, for ett artig sammentreff folkens dette er jo Kari som var psykologen min i 2 år" eller bare rett og slett later man som på ett eller annet merkelig vis at man aldri har møttes før? Anonymkode: 1302a...bbb Nei. Det er ikke meningen du skal dele noe om din psykiske helse med behandlere om du møter dem på fritiden. Du kan si hei om du ønsker og så gå videre. Uansett om du møter dem på en øde sti eller på en folksom gate. Er dere i samme arrangement eller bryllup eller noe er det naturlig å være normalt høflig, men ikke en dypere relasjon enn det og ikke involvere andre ved å si at dere har hatt en behandlerrelasjon. Er du usikker på hvordan du håndterer en slik situasjon om det oppstår kan du snakke med behandleren din om det. Anonymkode: 0c08e...861 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det er ikke meningen du skal dele noe om din psykiske helse med behandlere om du møter dem på fritiden. Du kan si hei om du ønsker og så gå videre. Uansett om du møter dem på en øde sti eller på en folksom gate. Er dere i samme arrangement eller bryllup eller noe er det naturlig å være normalt høflig, men ikke en dypere relasjon enn det og ikke involvere andre ved å si at dere har hatt en behandlerrelasjon. Er du usikker på hvordan du håndterer en slik situasjon om det oppstår kan du snakke med behandleren din om det. Anonymkode: 0c08e...861 Men hva om behandler selv spør hvordan det går da og man reelt sett har det skikkelig dårlig? Er det meningen at man skal lyve da eller? Jeg forstår ikke helt slikt... Jeg går ikke i noe behandling akkurat nå så har ingen behandler jeg har muligheten til å spørre om dette. Anonymkode: 1302a...bbb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva om behandler selv spør hvordan det går da og man reelt sett har det skikkelig dårlig? Er det meningen at man skal lyve da eller? Jeg forstår ikke helt slikt... Jeg går ikke i noe behandling akkurat nå så har ingen behandler jeg har muligheten til å spørre om dette. Anonymkode: 1302a...bbb Hvorfor kommer behandler til å spørre om det? De starter ikke samtale med deg om de møter deg på fritiden. Anonymkode: 0c08e...861 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor kommer behandler til å spørre om det? De starter ikke samtale med deg om de møter deg på fritiden. Anonymkode: 0c08e...861 Min venninne møtte sin tidligere behandler på gaten og hun opplevde da at behandleren hadde stoppet henne først og rett ut hadde spurt henne om hvordan det gikk. Nå vet jeg ikke hvorvidt denne behandleren mente spørsmålet reelt og forventet ett helt ærlig svar da eller om det var mer ment som en typisk høflighetsfrase der hun egentlig forventet at min venninne skulle svare at det gikk bra uavhengig av realiteten? Anonymkode: 1302a...bbb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar På en øde tursti, så hilser alle. Kom behandler sammen med partner eller andre, så ville vi kun hilst. Kom han alene ville vi pratet. Har forøvrig møtt ham i ettertid hvor vi snakket sammen. I bryllup hadde jeg jo ikke presentert han som tidligere behandler! Får være grenser på hvor viktig man tror det er å tilfredstille nysgjerrige memnesker. Det er bare å opptre naturlig. Det eneste jeg ville vært bekymret for var om vi møttes i en setting med alkohol. Jeg ville ikke risikert å se ham beruset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min venninne møtte sin tidligere behandler på gaten og hun opplevde da at behandleren hadde stoppet henne først og rett ut hadde spurt henne om hvordan det gikk. Nå vet jeg ikke hvorvidt denne behandleren mente spørsmålet reelt og forventet ett helt ærlig svar da eller om det var mer ment som en typisk høflighetsfrase der hun egentlig forventet at min venninne skulle svare at det gikk bra uavhengig av realiteten? Anonymkode: 1302a...bbb Det har ikke behandleren lov til. jeg forstår ikke helt hvorfor du har behov for å spekulere i hypotetiske situasjoner du har alle muligheter til å kontrollere din egen reaksjon til? Bare si hei og gå forbi. Er dere på samme arrangement, sett deg litt Una og vær normalt høflig. Anonymkode: 0c08e...861 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar Kashmir skrev (15 minutter siden): På en øde tursti, så hilser alle. Kom behandler sammen med partner eller andre, så ville vi kun hilst. Kom han alene ville vi pratet. Har forøvrig møtt ham i ettertid hvor vi snakket sammen. I bryllup hadde jeg jo ikke presentert han som tidligere behandler! Får være grenser på hvor viktig man tror det er å tilfredstille nysgjerrige memnesker. Det er bare å opptre naturlig. Det eneste jeg ville vært bekymret for var om vi møttes i en setting med alkohol. Jeg ville ikke risikert å se ham beruset. Ja, det er jo for så vidt ett godt poeng det at alle hilser på en øde tursti. Så det hadde vel ikke gjort noe å si hei da. Det jeg tenkte ift det å være ærlig om at personen var min tidligere behandler dersom vi skulle møttes i ett bryllup var den tanken at det da ville blitt veldig rart å skulle sitte sammen en hel kveld og snakket sammen og måttet late som om man ikke kjente hverandre fra før? Jeg vet ikke? Men jeg vet så og si det meste om min behandlers liv som hva hun har jobbet med tidligere, mann og barn, hvilke interesser hun har osv. Så det hadde blitt vanskelig for meg å skulle snakke med henne da og måttet late som om jeg ikke visste det hun snakket om fra før av? Anonymkode: 1302a...bbb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det har ikke behandleren lov til. jeg forstår ikke helt hvorfor du har behov for å spekulere i hypotetiske situasjoner du har alle muligheter til å kontrollere din egen reaksjon til? Bare si hei og gå forbi. Er dere på samme arrangement, sett deg litt Una og vær normalt høflig. Anonymkode: 0c08e...861 Hvorfor har ikke behandleren lov til det? Anonymkode: 1302a...bbb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er jo for så vidt ett godt poeng det at alle hilser på en øde tursti. Så det hadde vel ikke gjort noe å si hei da. Det jeg tenkte ift det å være ærlig om at personen var min tidligere behandler dersom vi skulle møttes i ett bryllup var den tanken at det da ville blitt veldig rart å skulle sitte sammen en hel kveld og snakket sammen og måttet late som om man ikke kjente hverandre fra før? Jeg vet ikke? Men jeg vet så og si det meste om min behandlers liv som hva hun har jobbet med tidligere, mann og barn, hvilke interesser hun har osv. Så det hadde blitt vanskelig for meg å skulle snakke med henne da og måttet late som om jeg ikke visste det hun snakket om fra før av? Anonymkode: 1302a...bbb Nå hadde det jo ikke gjort noe om andre skjønte at dere kjente hverandre heller? De hadde ikke trengt å vite hvordan, og de måtte jo tenke hva de ville. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar Kashmir skrev (2 minutter siden): Nå hadde det jo ikke gjort noe om andre skjønte at dere kjente hverandre heller? De hadde ikke trengt å vite hvordan, og de måtte jo tenke hva de ville. Nei, kanskje ikke. Det er vel bare jeg som overtenker, som vanlig? Sjansen for å møte på behandler i ett bryllup og attpåtil bli plassert ved siden av hverandre er vel heller ganske så liten alt i alt uansett. Anonymkode: 1302a...bbb 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor har ikke behandleren lov til det? Anonymkode: 1302a...bbb Behandleren har taushetsplikt. Anonymkode: b45b7...0d8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, det er jo for så vidt ett godt poeng det at alle hilser på en øde tursti. Så det hadde vel ikke gjort noe å si hei da. Det jeg tenkte ift det å være ærlig om at personen var min tidligere behandler dersom vi skulle møttes i ett bryllup var den tanken at det da ville blitt veldig rart å skulle sitte sammen en hel kveld og snakket sammen og måttet late som om man ikke kjente hverandre fra før? Jeg vet ikke? Men jeg vet så og si det meste om min behandlers liv som hva hun har jobbet med tidligere, mann og barn, hvilke interesser hun har osv. Så det hadde blitt vanskelig for meg å skulle snakke med henne da og måttet late som om jeg ikke visste det hun snakket om fra før av? Anonymkode: 1302a...bbb For at terapeuten ikke skal bryte sin taushetsplikt f.eks. i et bryllup, hvor det er mange ukjente personer til stede, kan du kanskje komme til å oppleve at terapeuten din ikke gir signal til å kjenne deg igjen. Reglene sier at hun ikke skal signalisere at hun har hatt en terapeutisk relasjon til deg, ev. før du signaliserer det først, men hun kan uansett ikke dele informasjon som hun har fått gjennom tidligere samtaler/møter med deg i en samtale med deg omgitt av andre. Selv om det kan føles unaturlig for deg, er det helt naturlig for henne. Om du måtte snakke med henne, eller andre også for øvrig, om noe meningsløs smalltalk, kan du f.eks. snakke i så fall med henne om ufarlige temaer som en bok du har lest, interesser du har, været, noe som skjer i lokalmiljøet, sportsnyheter, et TV-program som du ser på/vet mange ser på etc. La samtalen bølge frem og tilbake... 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/477605-m%C3%B8te-p%C3%A5-behandlere-og-andre-ansatte-i-psykiatrien-p%C3%A5-fritiden/#findComment-4239889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.