Gå til innhold

Finnes det behandlere som er villige til møtes utenfor kontoret for å gjennomføre eksponeringsterapi sammen med sin pasient?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det behandlere som er villige til møtes utenfor kontoret for å gjennomføre eksponeringsterapi sammen med sin pasient? Hva er deres erfaringer med det?

La oss som ett eksempel si at pasienten er redd for å gå ute alene etter en voldshendelse eller at pasienten er redd for å sitte på i bil etter en bilulykke eller at pasienten er redd for å gå på kafe grunnet generalisert angst. Slike ting.

Anonymkode: 57c32...5da

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dps har som regel ikke mulighet til sånt noe. Men kommunal psykiatritjeneste er mye mer fleksible da det ofte er sykere pasienter der som trenger hjemmetilbud osv så de har mye mer mulighet for å reise ut sammen med pasientene sine. 

Anonymkode: a7c85...c65

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dps har som regel ikke mulighet til sånt noe. Men kommunal psykiatritjeneste er mye mer fleksible da det ofte er sykere pasienter der som trenger hjemmetilbud osv så de har mye mer mulighet for å reise ut sammen med pasientene sine. 

Anonymkode: a7c85...c65

Vil de i kommunal psykiatritjeneste ha like stor kompetanse til å kunne gjennomføre eksponeringsterapi som det en psykiater eller psykolog har? Jeg har inntrykk av at de stort sett er sykepleiere av yrke de i psykiatritjenesten?

AnonymBruker
kupton skrev (4 timer siden):

Absolutt. Mine kolleger og jeg gjorde dette regelmessig. 

Så flott. Kan jeg spørre om du jobbet på en helt vanlig DPS poliklinikk da?

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (14 minutter siden):

Gjorde det da jeg var på behandling hos OCD-Teamet.

Så bra da. Jeg har tro på at det kan hjelpe mye mer det å kunne ha med behandler i situasjonene der man eksponerer seg. Var det sånn for deg eller hva var erfaringen din med det?

Everybody
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så bra da. Jeg har tro på at det kan hjelpe mye mer det å kunne ha med behandler i situasjonene der man eksponerer seg. Var det sånn for deg eller hva var erfaringen din med det?

Ja det var greit. Men det fungerte ikke så bra på meg. Er mest medisiner som har hjulpet meg.

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Ja det var greit. Men det fungerte ikke så bra på meg. Er mest medisiner som har hjulpet meg.

Åja, jeg skjønner. Det er vel litt individuelt hva som hjelper den enkelte mest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...