Gå til innhold

Dere som sliter med stemmehøring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan klarte dere å fortelle om det til noen? Jeg klarer ikke si det for er blant annet redd for å ikke bli trodd eller at han skal tro jeg sier det for å late som jeg er syk. Men jeg sliter skikkelig med det hver dag. Kan noen hjelpe med ordene? 

Anonymkode: 7542f...376

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477608-dere-som-sliter-med-stemmeh%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er grunnen til at du tenker du ikke vil bli trodd da? Og er det behandleren din i psykiatrien du ønsker å fortelle det til? Jeg tror nok så fall sjansen for å ikke bli trodd eller beskyldt for å lyve er veldig veldig liten. 

Anonymkode: a11c0...d57

Trinity80

Dette er helt innafor å snakke med andre om, spesielt dersom du har en person innen helsevesenet. 

Definer om de stemmene er dine egne eller om de kommer utenfor deg selv. Gjerne alder om du kan. Så om det er hannkjønn eller hunkjønn og hva de forteller deg - gi eksempler på episoder. Gjerne tidspunkt.

Kan skje starte med ‘Jeg hører stemmer som ikke er mine egne… osv’

Er godt vant med familiemedlem som hører stemmer med schizofreni-diagnose, så første steget er vanskelig kan jeg tenke meg. Har du snakket med noen om dette før?

AnonymBruker
Trinity80 skrev (6 timer siden):

Dette er helt innafor å snakke med andre om, spesielt dersom du har en person innen helsevesenet. 

Definer om de stemmene er dine egne eller om de kommer utenfor deg selv. Gjerne alder om du kan. Så om det er hannkjønn eller hunkjønn og hva de forteller deg - gi eksempler på episoder. Gjerne tidspunkt.

Kan skje starte med ‘Jeg hører stemmer som ikke er mine egne… osv’

Er godt vant med familiemedlem som hører stemmer med schizofreni-diagnose, så første steget er vanskelig kan jeg tenke meg. Har du snakket med noen om dette før?

Jeg hører mer intetkjønn og hører ikke så detaljert som alder. Er dette uvanlig? 

Trinity80
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hører mer intetkjønn og hører ikke så detaljert som alder. Er dette uvanlig? 

Nei da. Ikke uvanlig, er bare ting noen behandlere spør om for å sikre at stemmene er utenfor deg selv og ikke du selv som tenker. 

Annonse

skogbrann

Har opplevd at behandlere har forstått det uten at jeg har behøvd å si noe om det. Har bl.a nektet for å høre stemmer, men så har det blitt skrevet i journalen "fremstår preget av hørsel/syns shallusinasjoner" eller noe i den duren. Jeg har også bare sagt rett ut at jeg hører noen si nedlatende ting om meg, eller at jeg hører noen ber meg drepe meg selv. Har ikke opplevd å ikke bli trodd, utenom å ikke bli trodd på at jeg ikke hørte stemmer/hallusinerte. 

AnonymBruker
skogbrann skrev (1 time siden):

Har opplevd at behandlere har forstått det uten at jeg har behøvd å si noe om det. Har bl.a nektet for å høre stemmer, men så har det blitt skrevet i journalen "fremstår preget av hørsel/syns shallusinasjoner" eller noe i den duren. Jeg har også bare sagt rett ut at jeg hører noen si nedlatende ting om meg, eller at jeg hører noen ber meg drepe meg selv. Har ikke opplevd å ikke bli trodd, utenom å ikke bli trodd på at jeg ikke hørte stemmer/hallusinerte. 

Er det i depresjon eller mani du har hørselshallusinasjoner? 

Anonymkode: 687b4...a12

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...