Gå til innhold

Avvisning, den verste smerten (for meg)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes ikke en følelse som er vondere enn det for meg. Den følelsen alene gjør meg ustabil og gir meg en så ekstrem smerte at jeg ønsker å dø. Det synes ikke utenpå, jeg skjuler at jeg har det vondt fordi jeg ikke vil belaste noen, så jeg lider inni meg. Er det noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 1bf77...530

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477628-avvisning-den-verste-smerten-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg kjenner meg absolutt igjen. Jeg klarte å få venner i 1. klasse på barneskolen, men redselen for å bli avvist er så sterk hos meg at den har stoppet meg fra å få venner etter dette noe som gjør at jeg ikke har noen venner nå. Jeg har heller aldri hatt kjæreste av samme grunn.

Anonymkode: 83501...20c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, jeg kjenner meg absolutt igjen. Jeg klarte å få venner i 1. klasse på barneskolen, men redselen for å bli avvist er så sterk hos meg at den har stoppet meg fra å få venner etter dette noe som gjør at jeg ikke har noen venner nå. Jeg har heller aldri hatt kjæreste av samme grunn.

Huff, jeg skjønner hvordan du har det. Man trekker jo seg unna og slipper ingen inn på seg i frykt for å bli avvist og fordi avvisning er så vondt at det er vanskelig å romme smerten uten å skade seg selv på en eller annen måte. Selv bruker jeg mat til å feite meg opp for å liksom kompensere for hvordan jeg føler meg, og det går hardt utover neglene (jeg har nesten ikke negler på enkelte fingre fordi jeg har bitt dem helt ned). 

Jeg misliker å bli avvist. Syns det er skikkelig kjipt. Får en veldig fysisk reaksjon sånn at jeg blir helt kald innvendig 🙃 men det går over, og jeg blir ikke gående å gruble over det. Dessverre så avviser jeg også mennesker. Det er ingenting galt med dem på noen måte- jeg kan like dem godt! Men jeg vet at jeg er helt elendig på å følge opp sosiale relasjoner, og kan bli utrolig stressa av sånt press. Tenk på at det ikke alltid handler om dem som bli avvist. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Huff, jeg skjønner hvordan du har det. Man trekker jo seg unna og slipper ingen inn på seg i frykt for å bli avvist og fordi avvisning er så vondt at det er vanskelig å romme smerten uten å skade seg selv på en eller annen måte. Selv bruker jeg mat til å feite meg opp for å liksom kompensere for hvordan jeg føler meg, og det går hardt utover neglene (jeg har nesten ikke negler på enkelte fingre fordi jeg har bitt dem helt ned). 

Ja, det er akkurat det. Man trekker seg unna i frykt men samtidig så har man jo også ett sterkt behov for å å relasjoner med venner og kjæreste som man da mister. Det skal ikke være lett nei. Jeg bruker også mat som mestringsstrategi og det går hardt utover vekta for å si det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...