Gå til innhold

Hva er det som gjør at jeg aldri får til flyt i samtalen med andre folk tror dere?

Anbefalte innlegg

Riverblue
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg klarte å slå av hjernen, ikke tenke, bare la ordene flyte, ja da ble det lettere å snakke med andre. I tillegg blir jeg sett på som den morsomme. Og det er jo ikke negativt.

Anonymkode: 1ea13...73c

Du er nok mye bedre enn du tror.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har alltid denne følelsen når jeg snakker med andre, samtalen stopper opp. Observerer også at andre tilsynelatende prater uanstrengt med hverandre. 

For min del tror jeg at det skyldes min angst og depresjon. Jeg presser meg selv til å være sosial, men innerst inne er jeg redd, anspent og ukonsentrert. Ønsker bare at samtalene og ubehaget skal ta slutt. Da blir ikke er mye flyt i den samtalen.

Andre er derimot oppriktig interessert i det den andre sier, og stiller spørsmål som viser dette. Jeg klarer ikke det samme😮‍💨 

Anonymkode: 14c3b...a7d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 0.30):

Jeg har alltid denne følelsen når jeg snakker med andre, samtalen stopper opp. Observerer også at andre tilsynelatende prater uanstrengt med hverandre. 

For min del tror jeg at det skyldes min angst og depresjon. Jeg presser meg selv til å være sosial, men innerst inne er jeg redd, anspent og ukonsentrert. Ønsker bare at samtalene og ubehaget skal ta slutt. Da blir ikke er mye flyt i den samtalen.

Andre er derimot oppriktig interessert i det den andre sier, og stiller spørsmål som viser dette. Jeg klarer ikke det samme😮‍💨 

Anonymkode: 14c3b...a7d

Jeg har ikke direkte sosial angst, men jeg kjenner på lignende følelser når jeg må være sosial, snakke med andre og sånt. Jeg sliter også periodevis med depresjon. Kan kjenne meg igjen i det å være nervøs, anspent og ukonsentrert og det hjelper jo ikke akkurat på dessverre. Tror du og andre her der er noe en kan gjøre for å forbedre seg?

Anonymkode: 2b1a5...da8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...