Gå til innhold

Orker ikke flere lyder

Anbefalte innlegg

Gjest Krøll47

Går skikkelig bra for tida sånn generelt men blir så sykt sliten på kveldene nå. Nå er barna der igjen og de er veloppdragne og fine. Men alle lydene. Hver eneste lyd som lages kjennes ut som et vanvittig nerveopprivende støy. Ikke kjeft på meg med "stakkars barn" osv., for jeg sier ingenting om det. Jeg bare er utrolig utslitt i hodet og alle lyder er en pine. Hva kommer det av? Tror ikke jeg er deprimert lenger. Har det egentlig bare sånn under depresjon. Hvis det begynner nå igjen, så orker jeg bare ikke. Ikke en runde til. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/477676-orker-ikke-flere-lyder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80
Krøll47 skrev (5 minutter siden):

Går skikkelig bra for tida sånn generelt men blir så sykt sliten på kveldene nå. Nå er barna der igjen og de er veloppdragne og fine. Men alle lydene. Hver eneste lyd som lages kjennes ut som et vanvittig nerveopprivende støy. Ikke kjeft på meg med "stakkars barn" osv., for jeg sier ingenting om det. Jeg bare er utrolig utslitt i hodet og alle lyder er en pine. Hva kommer det av? Tror ikke jeg er deprimert lenger. Har det egentlig bare sånn under depresjon. Hvis det begynner nå igjen, så orker jeg bare ikke. Ikke en runde til. 

Utrolig leit å høre. Jeg husker det fra mine dårligste dager, at lyd var ekstremt plagsomt. Det boret seg på en måte inn i hodet.

Er det depresjon du har hatt utfordringer med? For meg var det å være mentalt sliten grunnen, men hadde mye angst også ila den perioden.

Får du snakket med noen om denne problematikken? Behandler eller liknende?

Gjest Krøll47
Trinity80 skrev (13 minutter siden):

Utrolig leit å høre. Jeg husker det fra mine dårligste dager, at lyd var ekstremt plagsomt. Det boret seg på en måte inn i hodet.

Er det depresjon du har hatt utfordringer med? For meg var det å være mentalt sliten grunnen, men hadde mye angst også ila den perioden.

Får du snakket med noen om denne problematikken? Behandler eller liknende?

Har hatt et par positive spennende gode uker. Men fortsetter å være heller lett sliten og overstimulert på slutten av dagen, eller er det igjen. Tror kanskje jeg ikke var sliten noen dager også. Dette er den verste kvelden sånn sett på et par måneder. Hatt depresjon men heller svingt oppover igjen siste måned. Føler dette her nesten som et slags anfall. Må egentlig bare legge meg ned og lukke øynene og stenge ned hele systemet. 

Har ikke en behandler jeg kan snakke med lenger men om en time eller to er det tillatt å hvile og sove, så det går på et vis. 

Trinity80
Krøll47 skrev (27 minutter siden):

Har hatt et par positive spennende gode uker. Men fortsetter å være heller lett sliten og overstimulert på slutten av dagen, eller er det igjen. Tror kanskje jeg ikke var sliten noen dager også. Dette er den verste kvelden sånn sett på et par måneder. Hatt depresjon men heller svingt oppover igjen siste måned. Føler dette her nesten som et slags anfall. Må egentlig bare legge meg ned og lukke øynene og stenge ned hele systemet. 

Har ikke en behandler jeg kan snakke med lenger men om en time eller to er det tillatt å hvile og sove, så det går på et vis. 

Veldig rart dette, for jeg opplever det samme. Men mye sjeldnere nå.

Jeg har nå ikke barn, så kan tenke meg at med å ha det sånn over lenger periode med barn i tillegg kan gjøre at man bruker lenger tid til å komme tilbake tilnærmet normalen. Merker i alle fall at jeg blir veldig veldig sliten av å være sammen med niese og nevø. Men lar ikke være å henge med de på grunn av at jeg blir sliten. Bare noe som jeg merker godt på kroppen. 

Man kan ikke få ferie fra barn heller, så beste rådet mitt er vel å hvile når du kan. Og forsøke å finne din balanse og noe som fungerer for deg. 

Annonse

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det vanlig å bli/føle seg ekstremt overstimulert og utslitt slik av lyd lys stimuli når man er deprimert? Jeg er også sånn!

Anonymkode: c55fa...89a

Skulle tro det er vanlig ved depresjon ja. Pleier i hvertfall fortrekke null stimuli i slike tilfeller. 

Alba skrev (8 timer siden):

Jeg er også sånn. Synes alle lyder er slitsomme å høre på.

Er du deprimert nå eller er du alltid sånn? Jeg er ikke deprimert nå, så det er litt rart. Starter i alle fall dagen i dag med myvunnet toleranse for lyd og lys. Starter gjerne dagen med musikk mens vi styrer på for å bli klare her. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...